[Anime/Manga] Dragon Ball/Z/GT/Super

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [Anime/Manga] Dragon Ball/Z/GT/Super

Post by Cypher » Sun 13 Nov 2016, 13:20

Ik ben teleurgesteld om aantal redenen na het kijken van aflevering 66.
Spoiler: weergeven
Dat ze het idee van de fusie ineens veranderen zodat het tot een uur gelimiteerd is voor iedereen behalve de goden is een begin. Het behoort gewoon permanent te zijn. Er is zelfs uitleg gegeven in de Dragon Ball Z waarom de fusie toen stopgezet word. Dit was omdat ze zich in een andere wereld bevonden of iets toen Buu ze absorbeerde. Andere manier dat ze hebben laten zien is aan de hand van Dragon Balls, in elk geval die van Namek geen idee of die van de aarde goed genoeg zouden zijn.

Het voelt voor mij te makkelijk om deze limiet nu op te leggen aan deze vorm van fuseren. Daarbij is het nog makkelijker om hem voor het uur te laten stoppen zodat Trunks nog even wat aandacht kan krijgen en uiteindelijk het gevecht kan afmaken. Maar niet eens met zijn eigen kracht, in plaats daarvan gaan ze terug naar het idee van de spiritbomb maar dan nog erger. Trunks weet niet eens dat hij het doet, het is geen aanval maar het gebeurt gewoon omdat... uhm omdat het kan denk ik? :?:

Het gehele einde is in alle opzichten te makkelijk. Het leek leuk te worden met het idee dat Zamasu half onsterfelijk was etc. maar werd naar mijn gevoel verpest met hoe dit is afgerond.

De voorspelling dat het nog wel aantal afleveringen kon duren lijkt dan ook geheel onjuist, ging juist te snel dit keer. :oops:

Misschien hadden ze niet het budget of niet genoeg tijd om een goed gevecht te animeren dat meer tijd zou kosten?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 13 Nov 2016, 14:24

Godzilla
Image

Het gevoel dat het dit keer heel snel ging, klopt helemaal. Maar ik ben toch benieuwd of het bij de laatste actie van Trunks toch echt over is met Zamasu (vermoeden is dat als het echt over is, dat we Zamasu vast nog wel een keer gaan terugzien). Ik had trouwens zelf het idee dat Zamasu na de actie van Goku zich zo zou opfokken dat hij uit elkaar zou knallen.

De fusie vind ik ook een beetje apart gedaan. Nu herinner ik mij niet zo heel veel meer van de eerdere fusie, maar jij hebt het al eens eerder gezegd dat zo'n fusie blijvend zou zijn.

Spiritbomb connectie maakte ik ook meteen. Maar zoals we weten bij Goku (toen die het bewust opriep) dat het toen 10 jaar duurde voordat dat ding gemaakt is (ok, ik overdrijf een beetje, maar het duurde gewoon lang). Er zit heel veel snelheid in, terwijl je zou verwachten dat er meer focus gelegd zou worden op het gevecht tussen Zamasu en Vegito. Wel jammer.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 13 Nov 2016, 15:34

Wat jij zegt ja.
Snap trouwens ook niet waarom hij zo blubberig en paars word trouwens. Volgens mij was Black niet paars maar dat even terzijde.

De mensen die ik erover heb gesproken waren best wel hyped over Vegito, ik zelf daarbij ook. Had verwacht dat Vegito aan einde van de aflevering ergens zou verschijnen na dat Zamasu Trunks of Bulma gedood had. Dit zou een reden zijn voor Vegeta om zijn trots aan de kant te gooien. Vegeta liet zich nu wel erg makkelijk overhalen. Daarbij vond ik het jammer dat het idee vanuit Goku kwam. Goku is minder trots dan Vegeta maar krijgt niet graag hulp als het aankomt op een gevecht, ook al is dit met een sterkere tegenstander.

Was het ook niet handiger geweest om een Senzu te eten na het fuseren? Dan had het je maar één gekost in plaats van de laatste twee die ze nu hebben verspild.

Verwacht niet dat we Zamasu gaan terug zien, niet als vijand althans. Ben nu wel benieuwd waarom die God of all of iets aan het einde in de preview zichtbaar was voor de volgende aflevering. Gaat hij Trunks straffen voor het, alweer, reizen in de tijd? :?:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 13 Nov 2016, 15:51

Muk
Misschien werd Dragon Ball Super gemixed met Pokemon. oid. Ik snapte dat ook niet, maar als je de uitleg mag geloven is dat zijn haat en dat is best wel lelijk.

Vond het ook apart dat ze snel besloten te fuseren en dan snel snel een senzu opaten. Nu is alles op...

In ieder geval verwacht ik nog wel iets van Zamasu. Het lijkt mij zo raar als het nu klaar is en dan tot nooit meer ziens is, terwijl Zamasu al een hele lange tijd aanwezig was in de anime.

Ah Zen-Oh of Zeno of hoe je dat schrijft. Kan best wat jij zegt, Cypher.
Je wil zo'n iemand niet storen voor zoiets, toch? Liever probleem zelf oplossen. Zal het hierdoor geaccepteerd worden door Zen-Oh?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 16 Nov 2016, 20:04

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Nov 2016, 15:22

Arale (uit Dr. Slump) gaan we weer terugzien in aflevering 69! https://www.animenewsnetwork.com/news/2 ... er/.109070

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Nov 2016, 18:45

67 is klaar, op naar 68!
Daar ging Zamasu. En daar kwam Zamasu mooi weer terug (ik had de verwachting dat hij terug zou komen, maar niet zo snel!) om de rust te verstoren. Dat krijg je ervan als je te vroeg gaat juichen! Maar dat werd gauw weer opgelost door zo'n typische actie van Goku.

Vond de lucht er trouwens zeer apart uitzien, alsof ik keek naar een vaag kunstwerk.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 27 Nov 2016, 11:13

68 was weer lekker flauw. Op naar 69. Ben benieuwd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 04 Dec 2016, 22:17

69 was een niet serieuze aflevering. Was wel grappig.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 12 Dec 2016, 16:08

Yakyuu datte??????????????

Dat was een raar potje honkbal....

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Dec 2016, 12:42

Dat was 71. En het begon of eindigde niet eens verrassend. Je was er al op voorbereid als je de preview al had gezien.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 18 Dec 2016, 23:43

Ik heb de laatste paar afleveringen nog niet gekeken maar hoorde al dat ik niet bijzonder veel aan het missen was, wat mij nu ook niet echt motiveert om het vlug te gaan kijken. :oops:

Maar wil tegelijk ook niet teveel achter komen te liggen voor wanneer het wel weer op gang komt.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Dec 2016, 00:23

Denk dat het in aflevering 72 echt op gang komt. Je hoort nog van mij. Denk dat je beter Yuri on Ice kunt kijken voor inhoud. XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Bartje
Sushi lover
Sushi lover

Post by Bartje » Mon 19 Dec 2016, 00:34

Waarom noemen ze het 'Yuri on Ice', ik zie geen Yuri (of toch niet de Yuri die ik wil)! Ahem, ben benieuwd waar ze naar toegaan met Super~

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Dec 2016, 01:25

Bartje wrote:Waarom noemen ze het 'Yuri on Ice', ik zie geen Yuri (of toch niet de Yuri die ik wil)! Ahem, ben benieuwd waar ze naar toegaan met Super~
Sommigen grappen dat het yaoi on ice is, wat niet klopt. (Zou shounen ai moeten zijn, zover ik weet) Maar snap de verwarring. Maar het gaat dus over Yuri, een kunstschaatser. Hier meer voor de geïnteresseerde: viewtopic.php?f=10&t=6617

Ik ook wat betreft Super. Heb de preview deze keer niet bekeken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply