[Anime] Pokémon

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

[Anime] Pokémon

Post by Spitch TVB » Tue 20 Apr 2010, 21:06

Pokémon

Image

Wat begon als een slim idee en in de vorm van een spel werd gegoten, groeide uiteindelijk uit tot één van de meest gekende franchises van de wereld. 'Pocket Monsters" (ポケットモンスター), oftewel Pokémon, kwam ergens rond 1995 ter wereld. Meteen wist het heel wat harten te veroveren.

Even kort wat info: de Pokémon-anime is gebaseerd op de originele Pokémon-RPGs en volgt de jonge Ash (Satochi in Japan, Red in de manga geloof ik) die, eens hij zijn eerste Pokémon krijgt, meteen op avontuur trekt om 'de beste Pokémontrainer aller tijden' te worden. Op zijn tochten komt hij heel wat nieuwe vrienden, vijanden en Pokémonsoorten tegen (er zijn er tegenwoordig al 493 of zo), met heel wat spannende gevechten als gevolg. :lol:

Wie keek of kijkt er nog naar Pokémon? Wat vind je er leuk aan of net niet? Ken je al je Pokémon nog? Wat zijn je favorieten?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Re: [Anime] Pokémon

Post by Selena~Cleopatra » Tue 20 Apr 2010, 22:34

Oooooh, loooooooool dat was zowat de eerste animé die ik ooit zag denk ik! En ik vond het ook zo geweldig. Was toen 13 of 14 fzo :P Ik weet wel dat het spel heel bekend was, maar dat een van de versies zeer vervelend kon doen. Ik heb het nooit gespeeld, maar tekende de pokémons wel constant. Op een bepaald moment kon ik die Pikachu bijna helemaal correct tekenen.

En ik vind het nog altijd grappig dat 'pika' sparkling betekent :p

BE the change you want to see in the world!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 20 Apr 2010, 22:55

De namen zijn inderdaad wel altijd interessant. Magumarachi is de Japanse naam voor Quilava en betekent letterlijk magmastorm. Deze herinner ik me nog omdat ik Quilava heel wat keren heb getekend nog voor de Engelse versie van Gold en Silver op de markt was.

Van de Diamond en Pearl serie, zijn mijn favorieten Buizel en Pachirisu. In de anime zien de twee er ook enorm schattig uit. Van de reeks daarvoor ben ik meer voor Seviper en bij Gold en Silver was ik samengesmolten met mijn Lugia en de geruilde Scizor (die door het feit dat hij origineel als Franse Scyther + item naar me toe werd gestuurd, de Franse naam voor Scyther behield, namelijk Insecateur). Kan me echter niet meer herinneren wat mijn maatjes waren in de spellen uit de eerste generatie... Eevee en zijn (toen nog maar) 3 evoluties waarschijnlijk. =3

Image

Over de serie zelf... Keek er vroeger elke keer naar. Kwam op de tv net als we thuis kwamen van school, dus perfecte timing. Lekker de Pokérap meeproberen X'D. En moet toegeven: Als het op is, kijk ik er ook nog steeds naar ;) .

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Tue 20 Apr 2010, 22:59

Ik kijk er tegenwoordig eigenlijk niet meer naar.
Maar toen ik klein was rende ik na school altijd naar huis om het te kijken :D

Pikachu is nog steeds cute tho <3

leanne2me
Otaku
Otaku

Post by leanne2me » Tue 20 Apr 2010, 23:26

Dat was zowat mijn laatste anime die ik keek en hij was geweldig xD
Kijk er nu ook niet meer naar, maar vroeger keek ik het ook altijd na school ^^

Zelf vond ik de aller eerste seizoen het leukste, met brock en misty xD Daarna vond ik het wel weer minder..

Mijn fav. is altijd wel tokepi (weet niet of ik het goed spel)~ die was zo schattig ^^

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 21 Apr 2010, 11:24

Ik heb ook veel gekeken met mijn broertje vóór school begon. En dan op het einde de Pokerap. Dat was altijd wel grappig, want op dat moment moest je de 150 Pokemon 'leren'. Uiteindelijk werden nog meer soorten bedacht. Ik had hier trouwens nog zo'n huge Pikachu op mijn kamer staan. Weet niet meer wat ik ermee gedaan heb.

De eerste serie was leuk. Maar ik een hekel aan Gary. Maar dat was misschien leuk voor de competitie, kijken hoe ver Ash Ketchup (ha-ha) komt in vergelijking met Gary.

Wat ik ook vervelend vond was de Pokemonfilms (Nederlands ingesproken), die stemmen waren altijd anders dan in de serie. Opeens had Brock last van zijn stem ;)

Soms vroeg ik me af of die kleren van Ash niet gingen stinken, hij droeg elke dag hetzelfde. In de nieuwe series heeft hij wel een nieuw pakje aan, maar toch ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 21 Apr 2010, 13:14

Heeft Eevee nu echt 7 evoluties?
Fout!!!

Ik heb er nooit echt naar gekeken... Ben de pokémons pas leuk beginnen vinden veel later dan de oorspronkelijke rage.
Toen voelde ik me reeds te 'oud' om nog helemaal opnieuw aan de hele pokémon afaire te beginnen.
Ik herinner me enkel de kaarten en figuurtjes nog van bij mijn buurjongen.
Ik was vooral fan van Pika en Jigglypuf :)
Later ook van Charmender en Charmeleon :)

Maar ik keek dan weer naar die andere: Digimon!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 21 Apr 2010, 14:16

Dj_Robintje wrote:
Daar moet toch een topic van zijn.. >_>

Het is trouwens wel een grote rage geweest, vooral met die ruilkaartjes. Ik ken iemand die er heel wat van had en ook een map vol. Weet niet of hij het nog heeft, vast wel. Het heeft heel wat geld gekost!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 21 Apr 2010, 15:30

Fran wrote:
Dj_Robintje wrote:
Daar moet toch een topic van zijn.. >_>

Het is trouwens wel een grote rage geweest, vooral met die ruilkaartjes. Ik ken iemand die er heel wat van had en ook een map vol. Weet niet of hij het nog heeft, vast wel. Het heeft heel wat geld gekost!
Wij hadden er ook belachelijk veel.
Hebben het ooit is uitgerekend, geloof dat we toch zeker aan de 5,000 euro kwamen.
Mja, zie ze dan maar is te verkopen :D

Wel altijd veel lol gehad met het verzamelen ervan ;)

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 21 Apr 2010, 15:51

Fran wrote:Wat ik ook vervelend vond was de Pokemonfilms (Nederlands ingesproken), die stemmen waren altijd anders dan in de serie. Opeens had Brock last van zijn stem ;)

Soms vroeg ik me af of die kleren van Ash niet gingen stinken, hij droeg elke dag hetzelfde. In de nieuwe series heeft hij wel een nieuw pakje aan, maar toch ;)
Ik heb de eerste 3 films in de bioscoop gezien. De tweede vond ik de betere. Het klopte gewoon X'D. (Alleen jammer dat ze in de tekenfilm dan plots begonnen met Lugia-moeders en Lugia-kindjes =S... Dat kon op zich wel, maar was vrij frustrerend...) De derde was ergens fout. Het concept was interessant, maar het had een te donkere bodem voor een jong publiek. ^_^" De vierde was gewoon fout (die keek ik op Canal + of zo, klonk Team Rocket plots ook belabberd (gingen ze snel ook zo klinken in de tekenfilm).
Dj_Robintje wrote:Heeft Eevee nu echt 7 evoluties?
Fout!!!
Inderdaad enorm fout. De eerste keer dat het gebeurde (bij Espeon en Umbreon) vond ik het al fout, maar ze waren te schattig om niet te hebben in het spel (Gold/Silver, mijn Espeon heette Harry en mijn Umbreon was Ron X'D). Eevee kan je een beetje vergelijken met een wilde kat die gedomesticeerd wordt en er allerhande rassen uit worden gekweekt. Kijk maar naar de vacht van de verschillende Eons. Origineel hadden ze een dikkere vacht of een zwaarder gestel. Bij elke nieuwe generatie worden ze slanker.

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Wed 21 Apr 2010, 15:56

Oooh, Pokémon, mijn jeugd! :mrgreen:

Ik vond het geweldig! Ik heb echt een halfjaar zitten zeuren om een Pokémon rugzak, bij ons in de klas ruilden we kaartjes en je had flippo's en ik had zelfs een heel stel metalen munten van iemand gekregen. Ik was gek op het hele idee van de serie en mijn herinneringen eraan zijn geweldig <3

Maar tegenwoordig nog alle pokémon kennen? Ik kom uit de tijd dat je nog een poster met alle 150 soorten kon kopen. En daar hadden ze het ook echt bij moeten houden! Goed, ik zal eerlijk toegeven, eerst vond ik al die nieuwe pokémon ook heel leuk, maar er kwamen meer en meer...En uiteindelijk keek ik niet meer, want ik werd ouder en het was een kinderserie (jaja, zo ging dat xD). Maar toen zijn er nog meer nieuwe personages bijgekomen, en toen zag ik het een jaar later ofzo weer...Ik zat echt zo: O_O Waar is Misty? Wie zijn die andere domme kinderen? Ik wil Misty en Brock en en en... :cry:
Zoiets xD

Nog één ding wat ik altijd zo raar vond, als ik manga of anime zag vroeger: Ze waren allemaal gewoon precies hetzelfde getekend als in Pokémon! Nou jaaaa! Konden die mensen niet hun eigen stijl verzinnen ofzo? En stiekem heb ik die mening nog steeds een beetje, haha :P

En jaaaah, Digimon, dat was nog veel cooler! =D Maar daar waren maar één of twee seizoenen van op tv :(

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 21 Apr 2010, 16:14

Ik heb de eerste 151 Pokémon heel goed gekend en zelfs nog deze van de volgende generatie (LOL! Porygon-2, lekker lachen. *kijkt op Bulbapedia* HAHAHA, Porygon-Z X'D). Maar inderdaad, er blijven er gewoon bijkomen en zo wordt het bijna onmogelijk om nog goed te volgen. Pre-evoluties komen er ook steeds bij. Ga je je toch afvragen hoe het kwam dat mensen vroeger nooit Pichu's vonden bij het kweken van Pikachu's =3.

Image

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Wed 21 Apr 2010, 18:14

Ahh, Pokémon :D
Ik kan me nog goed herinneren dat ik Pokémon Red voor mijn verjaardag kreeg van mijn oom en mijn broer (die toen nog wat te klein was...) Pokémon Blue.
Verslaafd dat ik was, haha :D Ik heb al die Pokémons ook gehad doordat ik steeds ruilde met een vriendje die dan Pokémon Blue had (want aan mijn broer had ik niet veel ^^ )
Ik kan ook makkelijk zeggen dat Pokémon vast de basis is van mijn engels, ik heb nogsteeds geen idee hoe ik dat destijds allemaal kon :p

De serie heb ik ook gekeken, en ik heb ook Pokémon Gold gespeeld (toen had ik wel niet alle Pokémons meer, maar de verslaving was al wat verminderd...)
Daarna heel lang geen Pokémon meer gespeeld, eventjes Pokémon Platinum maar blijkbaar vond ik dat niet zo tof aangezien ik er vlug mee gestopt ben.
Echter speel ik nu wel Heart Gold enorm veel, want dat brengt toch een hoop nostalgie naar boven!

Ik heb ook een zwak voor vuur-pokémon, die vind ik echt ge-wel-dig <3
Als het nu toevallig op TV is en er speelt niets anders durf ik ook wel eens te kijken :D

Oh, en Team Rocket is gewoon geweldig!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Wed 21 Apr 2010, 18:23

Heart Gold en Soul Silver. Heb vroeger enorm graag Gold gespeeld. Was mijn favo spel uit de reeks en vind 'm nog steeds zo. Heart Gold heb ik nog niet gekocht, maar misschien doe ik dat nog wel x3. Johto is gewoon episch!!!

Over vuurpokémon gesproken, het is me zwaar opgevallen dat ik, met uitzondering van het spel uit de eerste generatie, altijd de vuurstarter heb gekozen. In het eerste spel was het Squirtle, maar daarna, in volgorde, natuurlijk Cyndaquil, Torchic en Chimchar. Van mijn broer was het net het omgekeerde dat zich voordeed, namelijk eerst Charmander, maar dan wel Totodile, Mudkip en Piplup. Vraag me echter niet hoe het precies komt, maar het is zo X'D.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Apr 2010, 23:10

Gotta catch 'em all!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply