[Anime] Pokémon

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Re: [Anime] Pokémon

Post by FabulousFreak » Sat 08 Oct 2016, 21:41

Umh, wat klopt er niet? Alles is volgens mij hetzelfde als in de games tot nu toe?
Ze slaan veel over, maar ze moeten ook wel met zulke korte afleveringen.
Verder kloppen alle gebeurtenissen wel..

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 09 Oct 2016, 02:52

Spoiler: weergeven
In aflevering 1 zijn de legendarische Pokémon hier en daar wat vreemd. Ook kwam je nooit deze versie van Zygarde niet tegen in de spellen tot nu toe. Bij aflevering 4 is het Lance die bijna alles doet i.p.v Red of Ethan, geen idee wie ze hier aanhouden maar vermoed Ethan. Miste voornamelijk de confrontatie met de shiny Gyarados en Ethan.

Kon me niet helemaal heugen dat Silver de zoon was van Giovanni maar dit is blijkbaar in FireRed en LeafGreen beetje erin gekomen en bevestigd in HeartGold en SoulSiver.

Maar dit zijn echt kleinere dingen. Waar ik echt merk dat het begint af te wijken is met detective Looker. Welke pas in Platinum een rol kreeg bij team Galactic. Naar mijn weten heeft hij in de spellen nog nooit naar Team Rocket gerefereerd. Zijn backstory word in deze anime heel erg uitgewerkt merk ik op. Ook opvallend is dat hij in de laatste spellen eigenlijk elke keer wel weer een rol heeft. Heb daardoor wel het idee dat zijn rol groter gemaakt word met een reden.

Vraag me ook nog af hoe de tijdlijn eruit ziet, heb het idee dat ze het verschil in tijd tussen de spellen wat hebben ingekort. Weet niet zeker hoeveel tijd er tussen de spellen zit en is iets te laat om dit nu helemaal te onderzoeken ook, aangezien je dan met meerdere univsera moet gaan rommelen etc. en de informatie over tijdsduur niet altijd even nadrukkelijk word vernoemd in de spellen.

Maar de officiële tijdlijn is al interessant genoeg. Voor mijn gevoel zit er toch minstens 6 jaar tussen de eerste spellen en de laatste spellen in deze tijdlijn want dacht dat Gold en Silver 3 jaar na Red/Blue(of Green) plaatsvond en dat er ook aantal jaren tussen Black & White en Black & White 2 zat.

Image
Het is voornamelijk dat ze de rol van andere karakters hierin groter maken en de rol van de speler wat minder groots laten zien. Wat ik best begreep want de wereld lijkt hierdoor levendiger. In de spellen ben jij, vooral in eerdere generaties, zo'n beetje de enige die tegen de "bad guys" ingaat.

De verschillen zijn dus niet per definitie slecht te noemen maar had zelf verwacht dat ze echt strak de spellen zouden aanhouden en momenten hieruit zouden laten zien. Vind het eigenlijk helemaal niet erg om wat meer achtergrond informatie mee te krijgen en ben benieuwd hoe ze deze wereld gaan uitdiepen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sun 09 Oct 2016, 18:35

¯\_(ツ)_/¯ Dat is persoonlijk voorkeur. De "feiten" komen wel overeen met de games.
En die Zygarde forme komt in Sun & Moon wel voor trouwens.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 18 Nov 2016, 19:37

Volgt iemand nog Pokémon Generations?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 21 Nov 2016, 21:46

Ik volg het wel een beetje. Het is geinig maar had er iets meer van verwacht denk ik.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 02 Mar 2017, 09:28

In juli komt de nieuwe film 'Pokémon I Choose You uit en hier zijn de eerste trailers:

De film zal het welbekende verhaal vertellen over hoe Ash en Pikachu elkaar hebben leren kennen.
Bron: ANN

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 15 May 2017, 15:55

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 31 Aug 2017, 17:40

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Sep 2017, 10:20

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 15 Sep 2017, 17:52

Tekenstyle is nog steeds heel erg wennen maar superleuk dat ze ff een comeback hebben!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 15 Sep 2017, 18:00

Shizu wrote:
Fri 15 Sep 2017, 17:52
Tekenstyle is nog steeds heel erg wennen maar superleuk dat ze ff een comeback hebben!
Ja, die tekenstijl he...?? Het is dat ik niet meer kijk, dus nu kan ik er niet echt aan wennen. Anders zou dat wel lukken. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply