Yu-Gi-Oh!

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Yu-Gi-Oh!

Post by Spitch TVB » Thu 17 Jun 2010, 18:52

Yu-Gi-Oh!

Image

De Yu-Gi-Oh! Duel Monsters anime reeks bestaat 10 jaar! Om de totale run, origineel ontsproten aan het brein van Kazuki Takahashi, een extra boost te geven, mogen we ons gaan verwachten aan een nieuwe film die de tijdlijnen van zowel de originele Duel Monsters serie als deze van de opvolgende spinoffs, GX en 5D's, combineert in een geheel nieuw avontuur!

Trailer: "Yu-Gi-Oh! Movie: Ultra Fusion! Bonds over Time and Space"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZLs_CEBC ... re=related[/youtube]

Maar goed, even bij het begin beginnen. De Yu-Gi-Oh! serie zag origineel het levenslicht in 1996 wanneer Kazuki Takahasi met een kleine jongen, genaamd Yugi (letterlijk 'Spel'), op de proppen kwam die, na het maken van een eeuwenoude Egyptische puzzel zijn lichaam geregeld geleend zag door een toen nog onbekende entiteit die op een milde tot gruwelijke manier korte metten maakte met zijn vijanden. Na de introductie van Kaiba Seto en diens obsessie voor 'Duel Monsters', sloeg de serie relatief snel een andere weg in. De grote interesse voor het kaartspel, die op dat ogenblik nog niet eens de basis van de serie was geweest, maakte de weg vrij voor een 'nieuwe' Yu-Gi-Oh! en wel deze die we vandaag de dag zo goed kennen.

De Originele Manga:

De manga is in het Nederlands te verkrijgen en gebruikt de originele Japanse namen. Zoals eerder vermeld, leren we hier Yugi Motou (soms Muto, Mutoh, Moto,...) kennen, een korte knul met veel te weelderig haar die droomt van het hebben van een groep goeie vrienden. Hij's gek op het spelen van allerhande spelletjes, maar wordt geregeld het slachtoffer van pesterijen. Wanneer hij op een dag de oude Egyptische puzzel, die hij van zijn opa had gekregen, weet op te lossen, verandert zijn leven compleet.

De originele manga begint best duister en schuwt zeker geen bloed. Zowel de entiteit van de puzzel (heeft in het begin nog geen naam) als Yugi's vijanden, zijn hard tot op het bot. Elk strafspel die de entiteit op zijn tegenstanders afvuurt, houdt steeds een hoog risico in voor beide spelers. Yami Yugi's allombekende "Brain crush", werd in deze verhalen uitgekiend. Na de enorme vraag om de speelkaarten uit de allereerste Kaiba-saga terug te halen, ging de manga vanaf nummer 8 ongeveer resoluut het pad op van het Duel Monsters spel, met enige uitzonderingen.

De Animes

Ondertussen zijn er al vijf afzonderlijke anime van deze reeks uitgebracht waarvan 'Duel Monsters' en diens spinoffs 'GX' (YGO vs Zweinstein, draait om Jaden/Judai Yuki) en '5D' (Samen op de moto 8-) met Yusei Fudo) de bekendste zijn. De online parodieën zijn ook nog volop aan het bloeien waardoor YuGiOh! ook voor de niet-spelers leuk blijft. Alhoewel... *denkt aan wat er momenteel te zien is van GX...*

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ayTo94rU ... re=related[/youtube]
^Lol, ik hartje YuGiOh! Abridged x]

YuGiOh! Werd aan de andere kant van de Atlantische oceaan op twee verschillende manieren aangepakt. De versie die wij te zien krijgen, is deze van 4Kids die, wel... zie zelf maar ;) .

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wLH-ruhQU0g&NR=1[/youtube]

Iets dat we nooit te zien krijgen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bwpsWunu ... 1&index=78[/youtube]

De andere twee animes zijn de eerste door Toei en de Capsule Monsters serie. Aan films hebben we ook al genoeg, al was er slechts ééntje die het tot in het Westen wist te schoppen :P .

Overige manga

Akira Ito schreef een alternatief einde aan het originele YGO epos en werkte deze uit onder de titel 'Yu-Gi-Oh! -R'. Hierin wordt er gefocust op een mogelijke adoptiezoon van Pegasus die zint op wraak.

Zo...

Kent iemand deze serie nog?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jQk-cRWx ... re=related[/youtube]
'En niet vergeten: Heil Zorc! ^_~'

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Yu-Gi-Oh!

Post by Fran » Sun 20 Jun 2010, 22:00

Belachelijk dat hier nog niemand op gereageerd heeft, want ik heb zelf genoten van deze anime. Ik ken de nieuwere versies niet, maar ik stop al met kijken, gezien ze nu verder zijn gegaan met rappen:

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Simple
Sushi lover
Sushi lover

Post by Simple » Sun 20 Jun 2010, 22:26

Haaahaha, die laatste is Abridged.

Ik herinner me de eerste serie ook wel. De tweede begon zo sloom, dus niet veel van gezien. Al maken die twee verschillende ogen van Jaden me wel nieuwsgierig.

Over die film, ik wil 'm wel zien, maar geloof niet dat ik daarvoor ooit naar de bioscoop zou gaan. De vorige film was k-u-t.

John, de verklede non.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 20 Jun 2010, 22:31

Bedoel je deze:

Ik heb de soundtrack nog liggen, maar de soundtrack van de serie was gewoon beter ^_^". Je hebt wel gelijk hoor... Ik weet dat het een 'Yu-Gi-Oh!' film was en dus over kaarten of zo moest gaan, maar er mocht best wel meer verhaal in.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image

Simple
Sushi lover
Sushi lover

Post by Simple » Sun 20 Jun 2010, 22:45

Joey? Why does it hurt when I think? (Joey? Waarom doet het pijn als ik denk? <- nee serieus. Elke keer?)

DAT is wel degelijk een betere versie.

John, de verklede non.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 20 Jun 2010, 22:48

Ik heb nooit naar Yu-Gi-Oh! gekeken... Ik herinner mij wel een kleine rage hierrond, maar dat is het dan ook...
Het spreekt mij totaal niet aan.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Simple
Sushi lover
Sushi lover

Post by Simple » Sun 20 Jun 2010, 22:53

Het originele verhaal, sans cardgames, was best wel trippy. Probeer de Millennium Arc of hoe het heet. Ik heb wel gespeeld moet ik zeggen, gewoon omdat de regels te begrijpen waren.

John, de verklede non.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 21 Jun 2010, 22:22

Dj_Robintje wrote:Ik heb nooit naar Yu-Gi-Oh! gekeken... Ik herinner mij wel een kleine rage hierrond, maar dat is het dan ook...
Het spreekt mij totaal niet aan.
Waarom niet? Je had het wel voor Digimon en qua tekenstijl (vrij ruw) hebben ze wel iets met elkaar gemeen.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 21 Jun 2010, 22:51

Ik heb trouwens een Playstation spel van YGO en dat spel gaat niet volgens de regels die je dus in de anime terug zag. En dat vond ik wel een leuk spelletje. LOL

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 21 Jun 2010, 22:58

Je weet toch dat er geen enkele speler in de anime echt weet hoe het spel werkt? X'D Trouwens, bij elke nieuwe uitgave (toernooi, nieuwe decks, etc), veranderen de regels lichtjes. Als je een echte speler bent, ben je maar beter bij de pinken. Gelukkig hoef ik alleen maar te spelen als mijn broer erom zeurt (en ben ik dan blij als ik 'm met de grond gelijk kan maken X'D)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 21 Jun 2010, 23:16

Omdat ik het heel spel niets vond... En dat staat centraal ;)
Maar misschien dat ik het ooit eens een kans geef... Het is niet dat ie bovenaan mijn lijst komt, maar hij staat op misschien momenteel :p

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Mon 21 Jun 2010, 23:24

Andere Fran keek de serie geheel anders namelijk zo: *spoelt kaartspel door*
Niet gezeverd X'D. Soms kom je nog wel eens wat te weten tijdens een duel, maar aangezien ze lang kunnen duren, maakt het niet uit. Uiteindelijk ga je voor de grote finale, niet voor de kaartjes.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 21 Jun 2010, 23:36

Zo zou ik wss ook kijken :)

Image

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Tue 22 Jun 2010, 13:12

De manga is er natuurlijk ook. Bij aanvang is er, zoals eerder vermeld, barweinig te zien van het kaartspel en op zich is het doorspoelen van de games zelf, indien gewenst, ook wel makkelijker aangezien de tekenaar op dat punt ook nog niet echt wist wat hij er precies mee moest doen ^_^". Verlang al om de Millennium Arc in mijn handen te hebben. =D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imHvdk2X ... re=related[/youtube]

De manga is op zich wel leuk om lezen hoor. Daarbij gaat het veel sneller dan de anime (vooral omdat er geen fillers zijn) en is het veel bloederiger dan de 4Kids edit.

En o ja, moest je willen kijken, probeer (nu en dan eens) de Japanse (gesubde) versie mee te pikken. (Pas wel op voor die Chin/Engelse ondertitels soms, begrijp je geen ***** van. ^_^"

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 22 Jun 2010, 16:03

Ik kijk al mijn anime (waar ik aan toe geraak) in het Japans met engelse subs... Meestal lukt dat goed ;)
Ik hou ervan om die Japanse taal te horen terwijl ik kijk...
De kans bestaat dat ik ooit aan deze toegeraak :p

Image

Post Reply