Jigoku Shoujo

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Jigoku Shoujo (Hell Girl)

Post by Darcy Maris » Thu 27 Aug 2009, 21:08

Hell Girl

Of op zijn Japans Jigoku Shoujo. Ik vind het een ge-wel-di-ge animé. Het is een adultanimé, er komen toch wel schokkende thema's aan bod die niet voor iedereen geschikt zijn.

Een samenvatting:
Hoewel het moeilijk is om van Hell Girl een samenvatting te maken omdat er een verhaal in een verhaal zit. I'll try anyway. In iedere episode gebeurt er iets waardoor een persoon wraak wil nemen op een ander. Dit kan deze persoon doen door naar de website 'Hell Corespondense' te gaan. Hierin typ je de naam van de gehate persoon en je ontmoet Enmai Ai, hell girl herself. Deze geeft je een rieten pop met een rood lint en geeft je nadenkt tijd. Want! Als jij iemand naar hel stuurt ben je voor eeuwig getekend en zul je na je eigen dood ook naar de hel gaan. Op het moment dat je deze rode lint lostrekt ben je officieel met Enma Ai in contract en gaat de genoemde persoon naar de hel (en jij dus als je dood bent).

Het is moeilijk om een goed overzicht van het verhaal te geven maar neem het van me aan, de animé is echt de moeite waard. Spanning, verdriet, romantiek van de sterfelingen en Enma Ai zelf brengt ook een aura van verdriet mee. Enma Ai heeft ook nog een aantal helpers met elk hun eigen karakter en verhaal en zij zorgen voor de niet te missen portie humor zo nu en dan!

Er zijn nu 3 seizoenen van Hell Girl en ieder seizoen leer je weer wat meer over haar.

Eén van de hoogtepunten van de animé is de schitterende achtergrond muziek die bijna iedere kijker meteen een fan maakt van de animé! Muziek is een belangrijk onderdeel van een film en in Hell Girl is dat zeker niet onderschat!

Hieronder de eerste episode van seizoen 1.

De hele animé is hier te vinden: http://www.animecrazy.net/hell-girl-episode-1/

Tip: Kijk de Japanse versie met subs, de Engelse stemmen zijn niet een beetje maar heel erg slecht! En een deel van het effect is gewoon weg daardoor!

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Re: Jigoku Shoujo (Hell Girl)

Post by Jimbow » Thu 27 Aug 2009, 21:11

Volgensmij staat deze nog ergens op men plan to watch list, ik zal hem iig een keer bekijken! :D

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Thu 27 Aug 2009, 21:58

Heb het eerste seizoen ervan gezien.
Is zeker wel een goede anime, maar net iets te eentonig naar mijn zin :p

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 28 Aug 2009, 13:43

Dat klinkt wel boeiend, vooral het aspect 'hel en jezelf ervoor opofferen' vind ik wel leuk klinken :)
Mijn lijst met nog te kijken anime's wordt ellenlang...

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Fri 11 Sep 2009, 19:12

Haha tsja DJ Robintje waar moet je de tijd vandaan halen? :P Ah hij is echt top! :D

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 11 Sep 2009, 19:35

Euhm, thuisblijven van café? Minder smoelboeken? :p

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Tue 24 Nov 2009, 11:48

Die heb ik gezien en ik vondt hemw el cool eigenlijk. Heb je ook de Live action Drama ervan gezien? Die is echt slecht geacteerd XD maar niet zo heel leuk als de Anime ervan.

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Tue 24 Nov 2009, 17:37

VisualDesign wrote:Die heb ik gezien en ik vondt hemw el cool eigenlijk. Heb je ook de Live action Drama ervan gezien? Die is echt slecht geacteerd XD maar niet zo heel leuk als de Anime ervan.
Bestaat er een drama van? O.o
Neeee, niet leuk =(

Ik moet deze anime ook nog steeds verder kijken. Erg leuk, mooi gemaakt en ik ben gek op het meisje zelf ^^

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Tue 24 Nov 2009, 18:57

Kaida wrote:
VisualDesign wrote:Die heb ik gezien en ik vondt hemw el cool eigenlijk. Heb je ook de Live action Drama ervan gezien? Die is echt slecht geacteerd XD maar niet zo heel leuk als de Anime ervan.
Bestaat er een drama van? O.o
Neeee, niet leuk =(

Ik moet deze anime ook nog steeds verder kijken. Erg leuk, mooi gemaakt en ik ben gek op het meisje zelf ^^
Ja er bestaat een drama,,, nouja waar ik hem heb gezien noemde ze het een Live action.

Image

Admin
Beheerder
Beheerder

Jigoku Shoujo

Post by Admin » Tue 27 Jul 2010, 22:56

Jigoku Shoujo

Info van Anime News Network.com

Genre: Horror, Mystery, Psychological, Supernatural
Jaar: 2005/2006
Aantal afleveringen: bekend 26 (kan meer zijn)

Waar gaat het over?

Ergens op internet, daar is een website die je alleen kan bezoeken tijdens de nacht. Bekend als Jigoku Tsushin, geruchten verteld als je daar dus iemand kan inhuren om iemand te vermoorden. Daarvoor in de plaats krijgt diegene je ziel, mocht je doodgaan.

Screens:
Image

Site:

http://www.jigokushoujo.com/

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Kimmy
Sushi lover
Sushi lover

Re: Jigoku Shoujo

Post by Kimmy » Wed 28 Jul 2010, 19:37

Ik heb deze anime gezien! Hij was niet zo goed als Death Note, maar toch heb ik er van genoten :D

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Wed 28 Jul 2010, 20:29

Eerste seizoen van gezien, in het begin vond ik het erg tof maar na een tijdje werd het me toch wat eentonig :3

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Wed 28 Jul 2010, 20:32

Ik heb even gekeken aangezien je niet wist of er idd maar 26 afleveringen van zijn.
Het eerste seizoen telt 26 afleveringen. Het tweede seizoen genaamd Jigoku Shoujo Futakomori telt ook 26 afleveringen en het derde seizoen genaamd Jigoku Shoujo Mitsuganae heeft er ook 26.
Heb nog zoveel te kijken dat ik hier voorlopig niet aan ga beginnen tho, als ik er al aan zou beginnen.

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Fri 30 Jul 2010, 17:14

Ik heb een paar afleveringen gezien en ik vond het erg leuk, maar 26 + 26 + 26 afleveringen met hetzelfde verhaal? (Althans, dat neem ik aan) Uuuh...

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Etamin
Haiku writer
Haiku writer

Post by Etamin » Mon 02 Aug 2010, 12:20

Kaida wrote:Ik heb een paar afleveringen gezien en ik vond het erg leuk, maar 26 + 26 + 26 afleveringen met hetzelfde verhaal? (Althans, dat neem ik aan) Uuuh...
Wees gerust Kaida, In elk seizoen zit ook weer een hoofdlijn door de serie heen, waardoor het niet té eentonig wordt, vond ik. ^^

Ik heb hem ook helemaal gezien, prachtige serie, maar ook heel zielig moet ik zeggen.

I'm a ninja:

Standing right behind you, without you noticing me...

Post Reply