Anime/Manga Kort Nieuws

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Anime/Manga Kort Nieuws

Post by Cypher » Tue 11 Nov 2014, 20:37

De kwaliteit op Netflix was voor mij voldoende aangezien me geluidsset momenteel toch niet naar behoren werkt en het maakt de film toegankelijke voor een breder publiek.
Ben trouwens wel benieuwd wat je van de film gaat vinden. Ik had na het kijken er al wel vast een topic over gemaakt waar ik in elk geval mijn mening deelde.

viewtopic.php?f=10&t=5238&p=105787#p105787

Om ook nog even op de edit terug te komen blijft dit een wat grijs gebied. Het valt volgens de meeste mensen onder de noemer anime en denk dat de volgende redenering wordt aangehouden.

Technisch gezien is CGI een computer gegenereerde afbeelding.
Wanneer afbeeldingen lijken te bewegen heb je het over animatie. Animatie vanuit Japan word vaak anime genoemd, ergo als iets compleet CGI is valt het technisch gezien onder anime.
Het feit dat het gebaseerd is op een manga en anime versterkt het gevoel dat het onder de noemer anime valt.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 12 Nov 2014, 23:43

Beetje moeilijk gebied misschien ja. Het is vooral hoe je de term opvat dan. Wat mij betreft; Anime is uiteraard wel animation. Als je het omdraait is animation niet altijd Anime. Animation kan alles zijn. Anime word over het algemeen een getekende stijl mee bedoeld, hoe het ook is geproduceerd. Computer Generated Images zijn geen handgetekende afbeeldingen. Ik zie wel nu waarom het onder het Anime gedeelte staat, maarja.. FFVII: Advent Children is gebasseerd op een videogame, maar dat maakt het nog geen videogame.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Jan 2015, 12:09

Origa, de zangeres van een aantal Ghost in the Shell liedjes, is overleden. Ze was ernstig ziek volgens de website otaku.ru. Vorig jaar was ze nog op Animecon te zien en te horen.

http://otaku.ru/post/108432004373/origa

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 18 Jan 2015, 12:28

Wow! Dat is zo raar dan! Vorig jaar nog lekker aan het optreden en nu is ze er dus niet meer..

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Jan 2015, 12:34

Shizu wrote:Wow! Dat is zo raar dan! Vorig jaar nog lekker aan het optreden en nu is ze er dus niet meer..
Origa zou al even ziek zijn (kanker), als ik het artikel mag geloven.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 01 Jun 2015, 23:05

Ehm ... er komt een live action film van Beyblade.
Hollywood film http://en.rocketnews24.com/2015/06/01/k ... the-works/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Mon 01 Jun 2015, 23:41

euh... echt! Ben wel benieuwd eigenlijk, k heb vroeger veel naar Beyblade gekeken

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 05 Jun 2015, 19:15

Fran wrote:Ehm ... er komt een live action film van Beyblade.
Ik kan me werkelijk waar op geen manier bedenken hoe ze hier een succesvolle live action film van gaan maken.
Ik kan me genoeg manieren bedenken hoe het mogelijk moet zijn maar geen enkele manier dat Hollywood het ook daadwerkelijk goed gaat doen. :oops:

Zie ze nu al teveel focus leggen op die monsters/beesten van de Beyblades omdat dit deel er zo cool en mooi uitziet en hun een excuus geeft om alles vol te dumpen met special effects en het verhaal te vergeten. Wie heeft nou een verhaal nodig als je special effects en CGI hebt, goede acteurs zijn dan ook meteen al niet meer nodig want dat kost teveel geld, geld is nodig voor, ja je raad het al, special effects natuurlijk!

Laat het aan jullie of te bepalen of ik te negatief ben of niet. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 05 Jun 2015, 19:19

Cypher wrote:
Fran wrote:Ehm ... er komt een live action film van Beyblade.
Ik kan me werkelijk waar op geen manier bedenken hoe ze hier een succesvolle live action film van gaan maken.
Ik kan me genoeg manieren bedenken hoe het mogelijk moet zijn maar geen enkele manier dat Hollywood het ook daadwerkelijk goed gaat doen. :oops:

Zie ze nu al teveel focus leggen op die monsters/beesten van de Beyblades omdat dit deel er zo cool en mooi uitziet en hun een excuus geeft om alles vol te dumpen met special effects en het verhaal te vergeten. Wie heeft nou een verhaal nodig als je special effects en CGI hebt, goede acteurs zijn dan ook meteen al niet meer nodig want dat kost teveel geld, geld is nodig voor, ja je raad het al, special effects natuurlijk!

Laat het aan jullie of te bepalen of ik te negatief ben of niet. :oops:
Hahahahaha! Het begon bij mij al met hoe ik mijn post begon. :PPPPP Ik heb er sterk mijn twijfels over dat dit supergeweldiggoed gaat worden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 24 Oct 2015, 11:11

Full Metal Panic! krijgt een derde seizoen.
http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... ion/.94580

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 29 Oct 2015, 09:04

Sanzigen Studio heeft aangekondigd dat ze een originele anime serie gaan uitbrengen.
Dit is om hun 10 jarig bestaan te vieren. Er is verder nog weinig informatie over terug te vinden maar ze geven aan dat er meer informatie komt op 10 november.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 02 Nov 2015, 10:18

Ga even een trailer plaatsen van een nieuwe anime, The Reflection, en ben benieuwd of er hier mensen zijn die hier naar uit kijken.

Het is "nieuws" omdat... nou ja lees de eerste naam die in beeld komt zou ik zeggen of luister naar de stem. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 03 Nov 2015, 09:06

VA en zangeres Miyu Matsuki is overleden op 38-jarige leeftijd. Erg treurig, erg jong. Ze heeft recentelijk nog de stem van Anna Nishikinomiya gedaan in Shimoseka. Ze heeft ook stemmen ingesproken voor Nyaruko: Crawling with Love!, Hayate the Combat Butler, Fate/kaleid liner Prisma Illya. Ook heeft ze themaliedjes gezongen voor Love Love?, Zoku Sayonara Zetsubō Sensei en Nyaruko: Crawling with Love!

http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... way/.94904

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 03 Nov 2015, 10:04

Fran wrote:VA en zangeres Miyu Matsuki is overleden op 38-jarige leeftijd. Erg treurig, erg jong. Ze heeft recentelijk nog de stem van Anna Nishikinomiya gedaan in Shimoseka. Ze heeft ook stemmen ingesproken voor Nyaruko: Crawling with Love!, Hayate the Combat Butler, Fate/kaleid liner Prisma Illya. Ook heeft ze themaliedjes gezongen voor Love Love?, Zoku Sayonara Zetsubō Sensei en Nyaruko: Crawling with Love!

http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... way/.94904
Erg jong! Is toch steeds even schrikken zo. Ze laat wel wat dingen na op die manier.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Feb 2016, 12:13

Ik lees net op ANN dat Funimation een Kickstarter campagne is gestart om een nieuwe Engelse dub voor elkaar te krijgen voor The Vision of Escaflowne anime series.

http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... ive/.99181

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply