Anime streaming sites

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Anime streaming sites

Post by Cypher » Fri 30 Aug 2013, 11:24

Ik dacht dat het misschien handig was om een lijst samen te stellen waar de Nederlanders en/of Belgen onder ons anime kunnen kijken op het internet.
Zelf ben ik blij met fan subs maar om het legaal te houden wil ik verzoeken alleen sites te noemen die ook de rechten hebben om de anime serie uit te zenden.

Let hierbij ook op het feit dat ze voor de Nederlandse of Belgische kijker te zien moeten zijn (veel sites zijn alleen in Amerika of iets te gebruiken).
Na wat zoekwerk valt het me wat tegen wat ik gevonden heb helaas... eigenlijk maar 1 site die in Nederland beschikbaar is. mocht jij nog een leuke site weten laat het hier dan zeker weten dan zal ik het toevoegen aan het lijstje.

Sites

Crunchyroll.com - Anime en Aziatische Drama series. Daarbij hebben ze nog een sectie "Pop" waar soms nog wat leuks wil staan. Bieden ook online manga aan.

Daisuki - Bied momenteel een aantal anime aan waar ze rechten voor hebben.

Netflix - Breid anime aanbod langzaam aan uit. Heeft een aantal exclusieve titels welke alleen op Netflix te zien zijn, waaronder Knights of Sidonia en The Seven Deadly Sins.

Viewster - Bied anime en een aantal andere series & films aan.
Last edited by Cypher on Sun 17 Jan 2016, 22:53, edited 8 times in total.
Reason: Viewster toegevoegd.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Anvica
Otaku
Otaku

Re: Anime streaming sites

Post by Anvica » Fri 30 Aug 2013, 13:36

Haha , Crunchyroll kwam bij bij ook als eerste op. Ik ken voldoende sites waar je anime op kunt kijken maar de meesten hebben dan wel de fansubs erop staan of soms zelfs de RAW versie.. Weet niet of het de bedoeling is die sites hier ook te noemen?
Ik zou buiten Crunchyroll anders even geen idee hebben.

Vette pech dat we hier niet toegestaan zijn om de amerikaanse of zelfs engelse anime streaming sites te bekijken. Anders was [AdultSwim] denk ik een goede geweest.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 30 Aug 2013, 16:53

Anvica wrote:Haha , Crunchyroll kwam bij bij ook als eerste op. Ik ken voldoende sites waar je anime op kunt kijken maar de meesten hebben dan wel de fansubs erop staan of soms zelfs de RAW versie.. Weet niet of het de bedoeling is die sites hier ook te noemen?
Ik zou buiten Crunchyroll anders even geen idee hebben.

Vette pech dat we hier niet toegestaan zijn om de amerikaanse of zelfs engelse anime streaming sites te bekijken. Anders was [AdultSwim] denk ik een goede geweest.
Even tussen werk door snel reactie plaatsen. :P

Je mag in principe van mij alle sites linken als ze met toestemming van de uitgever de anime beschikbaar maken.
Bij fansubs zal dit vaak niet het geval zijn. Die andere zal je even moeten bekijken.

Die eis heb ik ook meer gesteld zodat Fran zometeen geen last krijgt over recht hebbende partijen. ;)

Image

To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 30 Aug 2013, 17:12

Je hoeft absoluut geen rechten te betalen om legaal te zijn. (Dat geld voor alles, maar wat uitgezonden TV shows betreft is dat heel makkelijk)
Zelf gebruik ik een streaming site waar ik nu Naruto mee kijk. Weet alleen de naam even niet uit mijn hoofd. Voor de rest gebruik ik voor het overgrote deel torrent, waarvan ik de naam kan noemen als er vraag naar is. :)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Aug 2013, 19:07

Cypher wrote: Die eis heb ik ook meer gesteld zodat Fran zometeen geen last krijgt over recht hebbende partijen. ;)
Super! :)

Maar zo te zien zijn het er dus weinig?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 30 Aug 2013, 22:01

DragonNL wrote:Je hoeft absoluut geen rechten te betalen om legaal te zijn. (Dat geld voor alles, maar wat uitgezonden TV shows betreft is dat heel makkelijk)
Zelf gebruik ik een streaming site waar ik nu Naruto mee kijk. Weet alleen de naam even niet uit mijn hoofd. Voor de rest gebruik ik voor het overgrote deel torrent, waarvan ik de naam kan noemen als er vraag naar is. :)
Ik ben verder geen advocaat of iets, geen idee hoe het met rechten exact werkt. Maar als site heb je meestal wel licenties nodig. Tenzij het onder fair use valt wat soms een wat grijs gebied is.

Momenteel doen ze er niet erg moeilijk over maar met de opkomst met alternatieven als Crunchyroll en zelfs Hulu/Netflix inmiddels (welke in NL niet werken) worden ze er steeds strenger mee. Wanneer ze beslissen wel lastig te gaan doen zal Fran de gene zijn die zich moet verantwoorden waarom het erop staat en het moet verdedigen. Puur beperking van risico al ligt de uiteindelijke beslissing of iets mag of niet bij het beheer.
Fran wrote:Maar zo te zien zijn het er dus weinig?
Ik las ergens nog iets over dat niconico of iets ook anime streams aanbood maar kon daar niet echt iets concreets over vinden.
Maar zijn er inderdaad vrij weinig zover ik het heb gezien.

Nederland of eigenlijk Europa heeft niet echt een hoge prioriteit blijkbaar. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 31 Aug 2013, 01:50

Cypher wrote:
DragonNL wrote:Je hoeft absoluut geen rechten te betalen om legaal te zijn. (Dat geld voor alles, maar wat uitgezonden TV shows betreft is dat heel makkelijk)
Ik ben verder geen advocaat of iets, geen idee hoe het met rechten exact werkt. Maar als site heb je meestal wel licenties nodig. Tenzij het onder fair use valt wat soms een wat grijs gebied is.

Momenteel doen ze er niet erg moeilijk over maar met de opkomst met alternatieven als Crunchyroll en zelfs Hulu/Netflix inmiddels (welke in NL niet werken) worden ze er steeds strenger mee. Wanneer ze beslissen wel lastig te gaan doen zal Fran de gene zijn die zich moet verantwoorden waarom het erop staat en het moet verdedigen. Puur beperking van risico al ligt de uiteindelijke beslissing of iets mag of niet bij het beheer.
Het is inderdaad wel waar dat als je als site of persoon geld verdient met je dienst op wat voor manier dan ook, dan moet je wél rechten betalen.

Maar als ik besluit om zomaar, voor het leuke, een film of CD te rippen of een gedeelte daarvan en het vervolgens op een streaming site zet of daarvan een link aanbied naar een torrent download of andere opslag site, dan is dat volkomen legaal.

Dit gebruik ik ook altijd bij mijn Vimeo account:

"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use."

Auteurswet

Artikel 16b
1
Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd de verveelvoudiging welke beperkt blijft tot enkele exemplaren en welke uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die zonder direct of indirect commercieel oogmerk de verveelvoudiging vervaardigt of tot het verveelvoudigen uitsluitend ten behoeve van zichzelf opdracht geeft.
2
Waar het geldt een dag-, nieuws- of weekblad of een tijdschrift of een boek of de partituur of de partijen van een muziekwerk en de in die werken opgenomen andere werken, blijft die verveelvoudiging bovendien beperkt tot een klein gedeelte van het werk, behalve indien het betreft:
a
werken, waarvan naar redelijkerwijs mag worden aangenomen geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld;
b
in een dag-, nieuws- of weekblad of tijdschrift verschenen korte artikelen, berichten of andere stukken.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Sep 2013, 10:24

Omdat Netflix in dit onderwerp werd genoemd (ook al denk ik dat het verder geen anime laat zien, kon het niet 1-2-3 vinden op de website): het is vanaf vandaag (vannacht) te zien in Nederland. Voor 8 euro per maand heb je Netflix. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 11 Sep 2013, 18:33

Fran wrote:Omdat Netflix in dit onderwerp werd genoemd (ook al denk ik dat het verder geen anime laat zien, kon het niet 1-2-3 vinden op de website): het is vanaf vandaag (vannacht) te zien in Nederland. Voor 8 euro per maand heb je Netflix. :)
Heb zelf ook nog even een kijkje genomen, zie inderdaad wat jij zegt op de Nederlandse Netflix geen anime terug.
Weet dat de Amerikaanse een aantal Anime heeft, wel met Engelse dub, misschien komt het nog.

Ik heb hem via een omweg via Engeland gedaan, betaal nu 5.99 pond per maand, staat gelijk aan ongeveer 7 euro... toch weer één euro per maand goedkoper.
Zet hem in elk geval bij het lijstje als mogelijk in de toekomst anime streaming, daarbij is het leuke informatie. :D

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Sep 2013, 22:14

Cypher wrote:
Fran wrote:Omdat Netflix in dit onderwerp werd genoemd (ook al denk ik dat het verder geen anime laat zien, kon het niet 1-2-3 vinden op de website): het is vanaf vandaag (vannacht) te zien in Nederland. Voor 8 euro per maand heb je Netflix. :)
Heb zelf ook nog even een kijkje genomen, zie inderdaad wat jij zegt op de Nederlandse Netflix geen anime terug.
Weet dat de Amerikaanse een aantal Anime heeft, wel met Engelse dub, misschien komt het nog.

Ik heb hem via een omweg via Engeland gedaan, betaal nu 5.99 pond per maand, staat gelijk aan ongeveer 7 euro... toch weer één euro per maand goedkoper.
Zet hem in elk geval bij het lijstje als mogelijk in de toekomst anime streaming, daarbij is het leuke informatie. :D
Laten we hopen (en eventueel suggeren bij Netflix NL, misschien dat ze er iets aan gaan doen). :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 11 Sep 2013, 22:20

Fran wrote:
Cypher wrote:

Laten we hopen (en eventueel suggeren bij Netflix NL, misschien dat ze er iets aan gaan doen). :)
Wil nou net dat ik gewoon wat aan het rondneuzen ben en ik kom de serie "Remi" zoals hij op Netflix genoemd word tegen.
Van wat ik kan zien is dat de anime serie Ie Naki Ko Remi.

Staat dus toch minimaal 1 anime op! :D

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Sep 2013, 22:24

Woohoo! Dat is in ieder geval 1. Zover ik heb begrepen laat de website maar een selectie zien en dus niet alles. Dus dat er een anime op staat zou moeten betekenen dat er meer aangeboden wordt. Toch? Of ben ik te positief?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 11 Sep 2013, 22:35

Ik zag ook series als Beyblade voorbij komen maar weet nu niet meer zeker of dat nou van Amerikaanse makelaardij was of echt Japans?
Hoe dan ook verwacht ik wel dat de selectie nog eens uitgebreid kan gaan worden.

Maar het moet of Nederlands gesproken zijn of Engels gesproken met Nederlandse ondertiteling. Beide keren niet echt wat ik zoek in een anime streaming site.
Maar misschien dat anderen er beter over kunnen. :)

De kans dat ze Japans gesproken anime erop gaan zetten acht ik echt heel erg klein.

Image

To be safe
To believe
In something

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 12 Sep 2013, 00:53

Waarom zou je in godsnaam Anime willen kijken als het Engels overgedubt is.. Dat is verminken, gebroken media.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 12 Sep 2013, 10:50

DragonNL wrote:Waarom zou je in godsnaam Anime willen kijken als het Engels overgedubt is.. Dat is verminken, gebroken media.
Ik ben het persoonlijk met je eens, maar er zijn mensen die het minder erg lijken te vinden.
Heb om dit puntje er nog wel een opmerking bij geplaatst in de begin post, voor mensen gaan betalen voor Netflix en er dan pas achter komen.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply