Anime streaming sites

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Anime streaming sites

Post by Cypher » Sun 17 Jan 2016, 21:36

Carlogandro wrote:Ik heb http://www.daisuki.net volgens mij niet voorbij zien komen. Een jaar geleden werkte die site totaal niet voor mij, maar de laatste maanden maak ik er fijn gebruik van. Het aanbod is niet heel groot, maar ze hebben een aantal populaire series, waaronder One Punch Man, ERASED (oftewel Boku dake ga Inai Machi) en Gundam Iron Blooded Orphans.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft Daisuki! Wist zo ook niet of deze vanuit Nederland te bezoeken was maar het lijkt erop dat ze een instelling hebben waarbij ze zo weinig mogelijk blokkeren op regio's tenzij er een andere partij is die rechten heeft voor bepaalde series in bepaalde regio's.

Zet hem ook gelijk even in de begin post! :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Carlogandro
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by Carlogandro » Sun 17 Jan 2016, 22:37

Bedankt hiervoor! Viewster is wel genoemd geworden, maar mis ik een beetje in de beginpost. Hun simulcasts laten wat te wensen over, maar ze hebben best interessante catalogustitels, zoals Hikaru no Go, Hataraki Man, Key the Metal Idol, etc.

Sorry als ik wat veeleisend ben, maar sinds ik heb besloten zo veel mogelijk legaal te kijken is dit een onderwerp dat belangrijk voor me is.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 17 Jan 2016, 22:51

Hoor het juist graag als iets ontbreekt. Dan kan het toegevoegd worden! :D

Het is ook een beetje het idee om het makkelijker te maken voor mensen om plekken te vinden om legaal online anime te kijken. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 18 Jan 2016, 08:28

Goed bezig, iedereen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 21 Feb 2016, 12:33

http://www.funimation.com/home is er ook nog een waar een behoorlijk aanbod staat. Het meeste is alleen te bekijken als je een betaald account hebt. Alleen is de regio restrictie hier een groot probleem :/
Dus tenzij je een manier weet om regio blokkades te omzeilen is dit wel een goeie denk ik :P

Daisuki is fijn, maar aanbod is nog wat beperkt. Hopelijk wordt die naarmate de site groter wordt ook uitgebreider. Dan hoef ik ook niet meer uit te wijken naar de illegale middelen om mijn honger naar anime te stillen :P

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 21 Feb 2016, 16:34

Yasumi wrote:http://www.funimation.com/home is er ook nog een waar een behoorlijk aanbod staat. Het meeste is alleen te bekijken als je een betaald account hebt. Alleen is de regio restrictie hier een groot probleem :/
Dus tenzij je een manier weet om regio blokkades te omzeilen is dit wel een goeie denk ik :P

Daisuki is fijn, maar aanbod is nog wat beperkt. Hopelijk wordt die naarmate de site groter wordt ook uitgebreider. Dan hoef ik ook niet meer uit te wijken naar de illegale middelen om mijn honger naar anime te stillen :P
Aangezien het wat veel werk is bij mijn configuratie om dit goed te controleren vraag ik het hier even.
Is er vanuit Nederland en/of België zonder de restricties te omzeilen of iets wel iets wat je kan zien op de Funimation site? Of is alle content afgeschermd?

Ben het wat betreft Daisuki eens dat ze wel wat beperkt zijn qua aanbod. Maar als er net een anime instaat welke jij leuk vind is het ideaal. Hoop wel net als jou dat de markt in dit opzicht wel blijft groeien. Tot nu toe is CrunchyRoll nog de grote kampioen als het aankomt aantallen series dat je kan kijken, of er moet een site zijn die ik over het hoofd heb gezien.

Image

To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 21 Feb 2016, 19:13

Cypher wrote: Aangezien het wat veel werk is bij mijn configuratie om dit goed te controleren vraag ik het hier even.
Is er vanuit Nederland en/of België zonder de restricties te omzeilen of iets wel iets wat je kan zien op de Funimation site? Of is alle content afgeschermd?

Ben het wat betreft Daisuki eens dat ze wel wat beperkt zijn qua aanbod. Maar als er net een anime instaat welke jij leuk vind is het ideaal. Hoop wel net als jou dat de markt in dit opzicht wel blijft groeien. Tot nu toe is CrunchyRoll nog de grote kampioen als het aankomt aantallen series dat je kan kijken, of er moet een site zijn die ik over het hoofd heb gezien.
Wat ik heb kunnen lezen over hun werkwijze is dat de licenties die ze hebben alleen gelden voor Amerika en Canada. Ze zijn wel ermee bezig, maar ik weet niet welke anime inmiddels voor ons wel te kijken zijn. Ik heb geen betaald account daar, dus ik kan er niet veel van maken :P

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 21 Feb 2016, 20:27

Heb de vraag dan maar even bij Funimation zelf uitgezet. Ben benieuwd of er een antwoord op komt en zo ja wat het gaat zijn. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 22 Feb 2016, 16:55

Cypher wrote:Heb de vraag dan maar even bij Funimation zelf uitgezet. Ben benieuwd of er een antwoord op komt en zo ja wat het gaat zijn. :)
Slim, hopelijk geven ze antwoord!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 22 Feb 2016, 20:42

Lijkt erop dat ze op Twitter niet echt reageren op Tweets. Heb de vraag dus nu even via andere kanaal uitgezet. Zou het wel fijn vinden om voor hier in elk geval een antwoord te hebben.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 23 Feb 2016, 23:49

Heb intussen een reactie op de mail die ik had gestuurd.
Thank you for contacting FUNimation support. We appreciate your business.

Unfortunately, our subscription service is currently only available in the U.S. and Canada. We will be happy to alert the correct departments that we have FUNimation fans in the Netherlands and Belgium.

We appreciate your interest in FUNimation!
Het is helaas alleen nog voor Amerika en Canada beschikbaar momenteel dus. Maar wie weet wat de toekomst brengt. :)

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 23 Feb 2016, 23:54

Hopelijk luiden ze een bel of iets in die trant. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 25 Feb 2016, 11:24

Het is op zich al fijn om een antwoord te krijgen.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 25 Feb 2016, 19:06

Heb begrepen dat Bleach, Death Note en Code Geass (al dan niet compleet) op Netflix NL te bekijken is.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 08 Apr 2016, 07:41

Netflix heeft ook rechten verkregen om KUROMUKURO wereldwijd beschikbaar te maken.

Het is tot nu toe alleen bekend dat ze het op 11 april, 4 dagen na dat het in Japan op tv geweest is geweest, gaan aanbieden binnen Japan. Is tot nu toe nog niet bekend wanneer het buiten Japan beschikbaar zal zijn.

Bron: http://4NN.cx/.100753

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply