Shingeki no Kyojin / Attack on Titan

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Shingeki no Kyojin / Attack on Titan

Post by Fran » Wed 05 Aug 2015, 09:13

Tuurlijk is het logischer, maar het begint op uitmelken te lijken. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 05 Aug 2015, 19:40

Dat is het ook wel eigenlijk, zoals elke populaire anime franchise. Kijk eens hoeveel Dragon Ball spellen er wel niet gemaakt zijn, of One Piece etc.
Elke goed lopende serie moet tegenwoordig wel een game krijgen lijkt het en mits de kwaliteit goed is vind ik het eigenlijk ook geen probleem.

Voordeel is wel dat de anime en game vaak los van elkaar staan, dat wil zeggen dat de tijd die ze in het spel steken niet ten koste gaat van de anime. Hiervoor zullen ze compleet andere teams hebben. Mogelijk dat ze voor een stukje verhaal wat hulp vragen van de schrijver maar dat zal ook wel mee vallen. Uitmelking door games te maken is dus eigenlijk helemaal niet zo erg in vergelijking met hoe dat eerder ging. Denk maar aan uitmelken door speelgoed en figurines te verkopen. Wat je dan vaak zag is dat ze onnodig nieuwe karakters introduceerden of nieuwe gadgets etc. Dit om de simpele reden dat ze dan meer hadden om te verkopen, hierdoor ging de kwaliteit van de serie zelf er dus ook echt op achteruit.

Nu lijkt de prioriteit gelukkig te zijn een leuke anime te maken en op het moment dat het een succes blijkt kijken hoe je het kan uitmelken. :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 05 Aug 2015, 19:47

Ja, dat snap ik wel. Maar juist door dat uitmelken en dat we moeten wachten tot volgend jaar, raak ik juist minder geïnteresseerd in deze gehele anime. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 05 Aug 2015, 21:11

Dat is het grootste probleem voor een anime wanneer het populair word zoals deze deed. Je komt het overal tegen of je het nou wilt of niet.
Iedereen wil er alles van weten en je krijgt waarschijnlijk van alle kanten mensen die je met je willen samenwerken om er nieuwe dingen mee te doen waar je mogelijk nog niet eens aan gedacht hebt. Ik kan niet zeggen dat ik het eens ben qua uitmelken. Als zij het niet doen word het wel voor ze gedaan, er is al een tijdje een fan game van Shingeki no Kyojin tenslotte. Daarbij ben je een bedrijf en als bedrijf wil je geld verdienen.

Maar na een tijdje krijgen veel mensen het gevoel alsof ze het zat zijn omdat het constant zoveel aandacht krijgt en je er gewoon niet omheen kan. Er is echter weinig wat ze er aan kunnen doen behalve proberen om alles wat ze uitbrengen onder deze titel van goede kwaliteit te maken zodat mensen niet teleurgesteld raken en toch op een bepaalde manier interesse houden.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 05 Aug 2015, 21:18

Ik snap het helemaal met geld verdienen, je moet overleven in de business en dat kan niet zonder geld. Dus geld moet verdiend worden. Maar het is meer voor mij persoonlijk dat het te veel wordt en dat ik uiteindelijk waarschijnlijk zoiets ga hebben van.. ik weet niet of ik het vervolg nog wel wil zien. Daarom dat ik bij het vervolg van DB al moeite heb met het opstarten van het zien van Super. Terwijl ik enorm veel plezier heb gehad toen ik DBZ keek en later DBGT. Die andere grote namen van anime, die je ook overal ziet in merchandise en anders wel in cosplay, heb ik niet gezien. Juist om de reden omdat ik het overal zie.

Maar we gaan het zien, wat ze uiteindelijk ervan maken van het vervolg van de anime.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 30 Sep 2015, 14:39

Ik kwam vandaag nog wat tegen op Haneda Airport. :)

Image
Image

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 01 Oct 2015, 17:36

Supernice!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 15 Mar 2016, 18:57

Verhalen gaan dat het tweede seizoen wordt uitgesteld totdat de manga een vier 'story arcs' voorloopt op de anime (momenteel is dat twee), of dat de manga afloopt. Dus dat betekent dat we nog even moeten wachten en dat er geen originele content gemaakt gaat worden.

Let op.. dit is nog niet bevestigd.
http://moviepilot.com/posts/3821301

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 16 Mar 2016, 10:05

Hmm.. ben benieuwd hoe het gaat aflopen..

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 16 Mar 2016, 19:24

Staat op MAL nog op 2016 als release date maar dit lijkt ook meer te zijn wegens gebrek aan betere informatie. Ben benieuwd wat er aangekondigd gaat worden wat betreft het tweede seizoen.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 20 Jun 2016, 18:32

Laatste nieuws wat ik kan vinden zegt nog steeds 2016. Heb aantal "geruchten" gezien dat het is uitgesteld maar kan daar niks over terug vinden op de meer betrouwbare sites.

Heb één site horen zeggen dat Crunchyroll dit heeft aangekondigd maar ook hier kan ik niks van terug vinden op de site van Crunchyroll zelf en er werd geen link gegeven naar de aankondiging.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 21 Jun 2016, 05:38

Misschien heeft Crunchyroll het gepost en snel verwijderd?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 21 Jun 2016, 08:19

Zou kunnen maar dat zouden ze waarschijnlijk niet doen als het al officieel was. Maar we gaan zien wat er gaat gebeuren natuurlijk.

Kan ook zijn dat ergens iemand heeft gemeld op hun site dat het volgens Crunchyroll is vertraagd en alle andere sites daarop in zijn gesprongen en het als waarheid hebben aangenomen.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 21 Jun 2016, 17:53

Nou ja, als je van een goede bron hebt gehoord dat het eraan zit te komen. Maar wat jij suggereert is ook een goeie. Sommige media nemen gauw iets voor waar aan. Maar in ieder geval blijft SnK best wel populair in Japan, zover ik het zie in sommige winkels. Dus het kan nog wel even wachten. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 05 Jul 2016, 00:47

Blijkbaar is het lente 2017 zover voor seizoen 2.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply