Shingeki no Kyojin / Attack on Titan

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Re: Shingeki no Kyojin / Attack on Titan

Post by THchen » Tue 18 Apr 2017, 10:02

De anime heeft nogal een focus op de secondaire characters wat ik niet geheel erg vind.
Sasha heeft bijv. veel moeten doorstaan en de scene van dat ze een aardappel krijgt was heel grappig en een flinke beloning voor haar en de kijker.

De opening voelt heel erg aan als een rustige pauze variant van de aller eerste. Je wordt niet geheel opgehyped als de eerste of krijgt geen voldoening zoals de 2de.

12 eps zijn idd niet veel, en met de tempo die het nu heeft krijg ik niet het gevoel dat de vragen van de serie beantwoord zullen worden.

Ik heb door de manga geskipped en ik kan niet erg geheel zeggen dat ik blij was met het resultaat. Ook al mis ik wel echt super veel informatie ben ik bang. Als ik tijd en zin heb, wil ik het wle proberen

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 19 Apr 2017, 22:34

Iemand interesse in een AoT Planetarium Show? https://www.animenewsnetwork.com/daily- ... ay/.114967

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Thu 20 Apr 2017, 08:51

Soms krijg ik het gevoel alsof ik in het verkeerde land zit.

Dit soort dingen wordt ik wel flink enthousiast van xD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 20 Apr 2017, 10:56

Ik kwam ook wat tegen over Nakano Broadway in combinatie met deze anime. Volgens mij hebben ze er ook maar 1 daar staan, dus pinnen daar best wel veel mensen.

http://www.animenewsnetwork.com/interes ... ay/.114239

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Mon 24 Apr 2017, 06:16

Toen ik de tweede aflevering aan het kijken was, had ik iemand op visite die de manga al verder gelezen had, en haar reactie was iets in de trend van "zo... ze gooien er ook meteen een flink plotpoint in he..". Uiteraard wordt er weinig uitgelegd, krijg je wel een idee wat er gaande is, maar het hoe/waarom.. dat laat nog even op zich wachten..
Spoiler: weergeven
En iemand met de naam Ymir (Noorse mythologie, reus) die een Titan blijkt te zijn is dan niet geheel verrassend.. :D - wat ik me wel bleef afvragen, gezien haar gedrag, was aan welke kant ze nu echt zou staan.. ;o

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 24 Apr 2017, 10:13

Zal het ook liggen aan het aantal afleveringen en dat ze genoeg informatie erin moeten stoppen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Mon 24 Apr 2017, 13:48

We zijn nu 1/3 van de serie klaar en ik word een beetje teleurgesteld. Ik krijg steeds meer interesse in de side-side characters dan de side-characters. De side-side C krijgen meer menselijke zorgen/ gevoelens dan de Side C (Cony, Ymir, etc) waar wij elke keer naar moeten kijken.

De titans zijn wel enger dan in season 1 en de animatie is zeer hoog, maar ik word steeds herinnerd aan het feit dat de cast blijft leven en de andere gaan zo ie zo dood. De flare is voor mij bijna weg.
Kon Ymir niet wat sneller titan worden om de scouts te redden, jeez! beetje mad :D

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 13:57

We zitten op de helft van seizoen 2!

Mooie cliffhanger!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

belsammael
Otaku
Otaku

Post by belsammael » Mon 08 May 2017, 06:19

Inderdaad, wauw. Ik bleek een aflevering gemist te hebben zonder het zelf door te hebben, dus kon afgelopen weekend een dubbele aflevering kijken.. en gezien de gebeurtenissen die elkaar opvolgden was dat wel fijn. :)

Maar nu inderdaad een cliffhanger.. wachten duurt lang!
Maar holy crap, wat ging dat ineens snel met Reiner's bekentenis. :') - aangezien er 2 totaal verschillende dialogen door elkaar heen liepen, dacht ik even dat er iets mis was met de subs... maar niet dus he X)

- Voorzitter Stichting 'Abunai!'

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 08 May 2017, 08:29

belsammael wrote:
Mon 08 May 2017, 06:19
Inderdaad, wauw. Ik bleek een aflevering gemist te hebben zonder het zelf door te hebben, dus kon afgelopen weekend een dubbele aflevering kijken.. en gezien de gebeurtenissen die elkaar opvolgden was dat wel fijn. :)

Maar nu inderdaad een cliffhanger.. wachten duurt lang!
Maar holy crap, wat ging dat ineens snel met Reiner's bekentenis. :') - aangezien er 2 totaal verschillende dialogen door elkaar heen liepen, dacht ik even dat er iets mis was met de subs... maar niet dus he X)
Ik dacht ook zoiets. Ik heb dat stukje ook opnieuw moeten kijken, want het ging ook erg snel. Ik dacht ook dat het een grap was, gezien hij het zo casual zei. Maar omdat het gauw uitgelegd was hoe het zat, weet je al hoe laat het is. En Eren lijkt mij geen persoon om over te lopen, dus dat hij gauw in actie ging snapte ik wel.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 14 May 2017, 01:37

SnK geeft weer een mooi voorbeeld van
hoe het mogelijk is dat je kameraden bent van elkaar en dat je elkaar denkt te kunnen vertrouwen,
maar dat er altijd verraders zijn (backstabbers) die een hele andere agenda hebben. Nu is dit een verhaal in een soort van oorlogsvorm en in liefde en oorlog was toch van alles geroorloofd? Maar alsnog... Dit soort dingen gebeuren vaker en kunnen altijd zo steken. Denk dat velen dit wel herkennen en misschien ook Erens reactie begrijpen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 14 May 2017, 11:02

Weer een cliffhanger!
Ik moet zeggen dat ik na het kijken van de aflevering mijn excuses moet aanbieden aan mijn buurvrouw.
Ik bekeek het namelijk midden in de nacht en ik liet van mij horen (vooral aan het eind).
Het is maar goed dat ik ben gaan kijken.

Ohja, over aflevering 6 van SnK had Crunchyroll dit te zeggen. Was wel interessant (al kunnen die meiden best wel wat kleppen.. kom opppp)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 27 May 2017, 22:18

Spannend, spannend!
Dus heeft Reiner gewoon een gespleten persoonlijkheid? Toen hij eerst zo begon te praten over promotie en over dat hij wel een kans maakt bij Christa, moest ik denken aan een persoon in mijn kennissenkring die ook zo praat. In ieder geval interessant, want als hij op die manier de misdaden van zijn hand van zich af kan schuiven,
begrijp ik ook wel een beetje waarom hij zo droog zei tegen Eren dat hij een titan is enz. Hij zat nog niet in zijn warrior-fase.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Bartje
Sushi lover
Sushi lover

Post by Bartje » Mon 05 Jun 2017, 13:53

Ik denk dat met Reiner het probleem is dat de lange periode als 'mens' hem getraumatiseerd heeft.
Dus ja het is waarschijnlijk ofwel een gespleten persoonlijkheid of is ie misschien bi-polar? Ik denk dat bipolaire-stoornis meer waarschijnlijk is, want met een gespleten persoonlijkheid denk ik niet dat hij zou herinneren wat ie doet als 'Warrior' Reiner en 'Soldier' Reiner (dus Soldier weet niet wat Warrior doet en virsa versa)? Wat zo te zien in de vorige episode well het geval was. Misschien een bipolaire-stoornis als het resultaat van post-traumatische stress? Geen idee~ ben geen psycholoog =P

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 06 Jun 2017, 12:28

Over de afgelopen aflevering.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply