[Anime] Shokugeki no Souma

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

[Anime] Shokugeki no Souma

Post by Shizu » Wed 08 Apr 2015, 21:11

Image

Yukihira Souma's droom is om de beste full-time chef te worden in zijn vaders restaurant. Maar daarvoor moet hij de skills van zijn pa voorbij. Maar net als Yukihira afstudeert sluit pa de tent en gaat naar Europa. Yukihira geeft niet op en begint aan een elite kook school waar slechts 10% van de studenten slaagt. Zal hij het overleven?

Ik heb net een stukje gekeken en met rare geluiden die de meiden maken als ze hapjes nemen, rokjes die omhoog schieten en shirts die bij mannen open gaan weet ik al welke kant dit opgaat. Ook kwamen er een paar tentacles aan bod.

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [Anime] Shokugeki no Souma

Post by Cypher » Wed 08 Apr 2015, 22:11

Haha, ik heb de eerste aflevering gekeken. Het is echt overdreven, erg overdreven. Maar die tentakels waren aan het begin wel het ergste, de rest was in vergelijking daarmee vrij timide.
Gedurende de aflevering lieten ze ook wel wat serieuzere kanten zien maar de overdreven reacties op eten blijft er wel in. Een beetje het idee dat mensen orgasmes krijgen gedurende een maaltijd... is wat vreemd om naar te kijken maar raar genoeg als je er aan gewend bent geraakt is het niet meer zo erg. Ergste is dat het niet lang duurt om er aan te wennen... wat best wel eng is eigenlijk. :P

Ik ga zeker door voor aflevering 2. Je moet tenslotte wel de 3 afleveringen regel aanhouden voor je kan bepalen of het iets is of niet. :)
Denk dat ze best wel een leuk verhaal kunnen neerzetten maar misschien dat ze het overdrijven iets te ver overdreven hebben. Dat eten sensueel kan zijn is daar aan toe maar orgasme waardig... Heb er mijn twijfels bij.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Wed 08 Apr 2015, 23:37

Ik zou deze kijken maar had ene zonder ondertitels :/ en ben er daarna (nog) niet aangeraakt om te kijken maar ga het zeker doen ;)
Heb namelijk de manga gelezen en vond deze wel interessant, de 'reactie' zijn inderdaad overdreven zelf in de manga dus dat komt wel overeen :)

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 09 Apr 2015, 06:01

Lololol... misschien als jullie mij overhalen en er zijn meer afleveringen geef ik het wel weer een kans

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 09 Apr 2015, 23:01

Lijkt mij dan weer totaal niets voor mij.
Het mag iets hebben, maar niet te overdreven liefst XD En dat lijk ik misschien best snel te vinden.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sat 11 Apr 2015, 17:37

Eindelijk de eerste aflevering gezien en ondertussen is de 2de al uit maar deze heb ik nog niet kunnen kijken.
Het is wel iets heel anders dan wat ik normaal kijk maar ik vind het niet slecht, ondanks de overdreven 'reacties' xd Ben benieuwd naar de verdere afleveringen ;)

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 13 Apr 2015, 21:03

Ik heb de 2e al wel uit inmiddels. De manier hoe ze de sensatie bij het eten benadrukken is erg uniek gedaan en kan de creativiteit daarin wel waarderen.
Ze hebben ook vrij veel humor.

Het is te zien dat ze erg gericht zijn op sensualiteit en dat in direct verband zetten met de sensualiteit op een heel ander niveau. Dat kan even raar overkomen als je niet weet waar het over gaat, kan me inbeelden dat als je dit met hoge volume afspeelt en iemand anders kan het alleen horen... laten we zeggen dat je dan misschien een vreemde indruk kan achterlaten. :P

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 16 Sep 2015, 19:41

Eerste aflevering net gezien, ik denk dat ik dit wel leuk ga vinden. XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 17 Sep 2015, 10:42

Volgens mij sloeg deze anime ook wel aan. Wil ook nog steeds verder kijken maar heb nog niet echt een goeie mood ervoor gehad.

Image

To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 17 Sep 2015, 15:23

ah same here Cypher!
Ik heb 2 aflevering gezien :oops:

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 17 Sep 2015, 19:15

Ik ook! Erg grappig. Natuurlijk wordt die Souma toegelaten. ;) Anime heeft niet voor niets 24 afleveringen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 26 Sep 2015, 19:12

Ik ga nogal traag met deze anime, terwijl ik toch wel steeds moet lachen. Die Souma heeft wel lef. En dat gekke trekje om het slechtste gerecht te maken, bwahahaha!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 17 Oct 2015, 15:01

Ik heb net aflevering 5 kunnen zien, na het een paar weken te hebben laten liggen. Die Isshiki heeft wel diverse kanten.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 11 Dec 2015, 08:22

Ben bij aflevering 9 blijven hangen, maar heb begrepen dat er een tweede seizoen aan komt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Feb 2016, 19:47

Ik moet het eerste seizoen nog afkijken, maar de titel van seizoen twee is bekend! Shokugeki no Sōma: Ni no Sara (Food Wars! Shokugeki no Soma: The Second Plate). We kunnen van start deze zomer!

En ohja.. dit (is van december, maar niemand had hem nog gedeeld):

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply