[Anime/Manga] Loveless

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[Anime/Manga] Loveless

Post by Fran » Mon 29 Jun 2015, 17:07

Goed, ik heb deze anime even terug gezien. Maar nooit een topic aangemaakt. Bij deze, dames en heren!

Image

Hoofdpersoon is Ritsuka Aoyagi (12 jaar), woont bij zijn krankzinnige moeder als enige familie, sinds zijn broer Seimei plotseling vermoord is. Nadat hij van school is veranderd, ontmoet hij Soubi Agatsuma die beweert zijn broer Seimei gekend te hebben. Ritsuka ontdekt uiteindelijk dat Soubi en Seimei een team was waarbij Soubi de 'fighter' is en Seimei de 'sacrifice'. Nu Seimei verdwenen is, heeft Ritsuka Soubi zeg maar geërfd. Die is zijn 'fighter' geworden. Hier en daar zijn er gevechten. Ritsuka komt erachter dat zijn broer is vermoord door een organisatie (Seven Moons) en hij besluit de dood van zijn broer te onderzoeken.

Dat is het zo'n beetje. Ohja: Action, Mystery, Drama, Fantasy, Romance, Shoujo, Shounen Ai, Supernatural.

De anime heeft maar 1 seizoen (= 12 afleveringen), maar er is een grote roep om een tweede seizoen. Dat heeft te maken met het einde, die voor velen (ook voor mij) vragen oproept. Vragen die we maar moeten zien te beantwoorden door de manga.

Inmiddels heb ik de eerste 4 volumes van de manga en ben ik van plan het tot zoverre compleet te krijgen, ik weet dat het nog steeds ongoing is. Moet best wel frustrerend zijn voor sommige fans om zo lang te wachten (originele manga loopt al vanaf 2001/2002). Ik denk ook dat het deels te maken heeft met het feit dat de manga nog steeds ongoing is, dat er daarom niet meteen een tweede seizoen gekomen is. Maar misschien praat ik onzin.

Afgelopen weekend al begrepen dat Loveless voor sommigen de start was van het kijken van shounen ai/BL anime.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Re: [Anime/Manga] Loveless

Post by Chachamaru » Wed 01 Jul 2015, 23:10

ahh loveless. heel lang geleden gezien dus het verhaal is in mijn hoofd een beetje weg, maar nu ik je korte samenvatting weer lees herinner ik het mij weer. Een vriendin van mij kwam er mee aanzetten omdat ze Soubi helemaal geweldig vond, ik vond zelf Ritsuka altijd adorable! Erg leuk verhaal. Heb ook de manga staat, volume 1 en 2 maar ben niet verder dan volume 1 gekomen, deze vakantie maar ff bijlezen :)

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 01 Jul 2015, 23:14

Ik ben al bij volume 3. Het is echt heel makkelijk om door te lezen. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 06 Jul 2015, 09:20

Ben nu op zoek naar manga volume 5, 6, 7 en 8. Misschien de omnibussen kopen? Die zijn beter verkrijgbaar, gezien de volumes eerst waren uitgebracht door TokyoPop en vanaf volume 9 door Vix Comics. Wat denken jullie?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 08 Jul 2015, 16:26

Ik denk dan dat omnibussen handiger zijn :D

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 08 Jul 2015, 16:37

Ja, denk dat het verder wel moeilijker gaat zijn om aan die aparte volumes te komen. Of ik wil ze in het Duits lezen..

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 13 Jul 2015, 17:05

Omnibussen zijn besteld. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 27 Jul 2015, 20:24

Ik kan weer verder met Loveless, de eerste omnibus is binnen! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 27 Jul 2015, 22:51

Ah, fijn dat je lekker verder kan lezen :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 27 Jul 2015, 22:55

Jaha, want het eindstukje van volume 4 en verder komt niet in de anime voor. Dus ben benieuwd hoe het verhaal gaat lopen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 27 Jul 2015, 22:57

Spannend! Dan is het zeker de moeite om over te gaan naar de Manga. Kom je tenminste verder in het verhaal. Onafgewerkt is altijd zo'n beetje van Fuuuuuuu............. =)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 28 Jul 2015, 08:17

Ja, inderdaad. Al had ik wel een gevoel van dat het afgelopen was. Maar er waren natuurlijk nog gewoon vragen. De manga is nog steeds ongoing na al die jaren. Het is maar afwachten hoe lang de mangaka er nog over gaat doen, haha.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 28 Jul 2015, 20:34

Vragen die open blijven zijn soms ook gewoon leuk, omdat je er nog een eigen interpretatie aan kan geven (en je eigen fanfic kan bedenken, al is het in je hoofd :p)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 28 Jul 2015, 20:48

Dj_Robintje wrote:Vragen die open blijven zijn soms ook gewoon leuk, omdat je er nog een eigen interpretatie aan kan geven (en je eigen fanfic kan bedenken, al is het in je hoofd :p)
Ja, natuurlijk. Maar omdat ik weet dat de manga verder doorloopt is het wel wat frustrerend dat de anime bij volume 4 stopte. Als een anime stopt op het punt van de manga en dat er verder niks uitkomt, dan is dat ook frustrerend. Maar uiteindelijk moet je je erbij neerleggen. xD Bij Loveless besloot ik uiteindelijk de manga te gaan lezen. Omdat het kan. En omdat het mij extra's geeft, namelijk de rest van het verhaal tot zoverre. Want de manga is nog steeds ongoing!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 31 Jul 2015, 09:19

Goed, ik ben verder gegaan met lezen van Loveless. Ik ben bij volume 6 en hoop dat ik gauw de omnibus 7-8 binnenkrijg (is nog het enige wat niet binnen is gekomen van mijn bestelling).
Spoiler: weergeven
Seimei leeft dus toch wel. Het idee kreeg ik al bij het einde van de Loveless anime. Bij het einde van volume 4 kreeg je dat ook te zien.

Hij lijkt ondergedoken te zijn bij iemand die van de situatie afweet. Ik heb alleen nog niet door wat deze persoon is en wie die andere persoon precies is, die er ook woont.

Seimei heeft iemand gevraagd om zijn broertje Ritsuka in de gaten te houden. Maar als ik het goed heb heeft deze persoon (Nisei) de moeder van Ritsuka (en Seimei) een beetje gek gemaakt. Ze is al niet helemaal 100 (sloeg Ritsuka geregeld, denkend dat Ritsuka Ritsuka niet is.), maar nu is het verergerd. Ze houdt Ritsuka thuis, vastgebonden op een stoel. Soubi (fighter van de Beloved bestaande uit Soubi en Seimei) die nu bij Ritsuka 'hoort', probeert Ritsuka steeds te bereiken en uiteindelijk komt hij erachter dat iemand Ritsuka in de gaten houdt. Die persoon (Nisei) heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Soubi de stem van Seimei gehoord heeft. Tot zoverre ik heb gelezen is Soubi van slag (DUH!). Hoe gaat dat verder?

Ik vraag mij nog steeds af wie de fighter is van Loveless, want Ritsuka is Loveless. Nu staat Soubi aan zijn zijde, maar die is onderdeel van Beloved.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply