[Anime/Manga] Loveless

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Anime/Manga] Loveless

Post by Fran » Fri 31 Jul 2015, 23:50

Volume 6 is uit, volumes 7 en 8 zijn in mijn bezit. Volumes 9, 10, 11 en 12 zijn onderweg naar mij.
Spoiler: weergeven
Ik voel een beetje de spanning hoger worden.bij het einde van volume 6. Wat gaat er gebeuren als Ritsuka terecht komt bij Septical Moon? En was is Seimei van plan?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Aug 2015, 11:22

Ik start met volume 7 en al direct!
Ritsuka ontmoet Kio (vriend van Soubi) voor het eerst. Kio zegt dat hij Seimei haat, omdat hij agressief was. Hij zou geslagen hebben en dergelijke. Maar Ritsuka kent zijn broer niet zo. Maar Soubi zegt dat het niet de waarheid is. Dit gesprek vond plaats tijdens een autorit, dus toen de rit voorbij was zegt Ritsuka midden op een parkeerplaats (terwijl er ook anderen zijn) tegen Soubi: Strip! xDDD

Aah ja.. het ging uiteindelijk om de naam 'beloved' bij de nek van Soubi.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Aug 2015, 13:42

Ben nog steeds de Septical Moon chapters aan het lezen.

P.S. (...) geeft aan dat ik verder ben gaan lezen. Wat er staat zijn mijn eerste reacties. :)
Soubi en Ritsuka zijn nu op de Seven Voices Academy. Want hier moeten ze blijven, voordat ze naar Goura (Septical Moon) gaan. Nisei en Seimei zijn er ook naar op weg. Dus met die wijsheid weet iedereen die dit volgt dat het spannend gaat worden.

(...)

Fuuuuuuuck! Nisei was op zoek naar Ritsuka. De Breathless unit wilde in gevecht gaan met hem om Rituska een voorsprong te geven (om weg te rennen). Maar Ritsuka bleef, sprong ervoor en 'riep' Soubi om naar hem te komen. En die kwam ook echt. Dus die twee hebben echt een band!

Nu zijn Nisei en Soubi in gevecht. Je ziet ook aan de hand van Nisei dat hij van de Beloved unit is. Zo apart! Hoezo waren Seimei en Soubi eerst de beloved unit? Klopt dit wel? Is Soubi dan echt onderdeel van de Loveless unit? Of ...?

En Seimei loopt rond zorgt ervoor dat de lichten uitgevallen zijn en dergelijke. Wat gaat er gebeuren?

(...)

Nisei zegt dat Soubi een bedrieger is (en geen Beloved). Ritsuka kiest Soubi als zijn vechter, onderdeel van Loveless. Maar misschien was dat al die tijd al gewoon. We gaan het zien.

Denk er nu wel over na dat Seimei ergens in deze volume zei dat hij wilde dat Ritsuka alleen van hem zou houden en niemand anders. Dus ik dacht daarna zoiets van; zou hij daarom Soubi hebben gekozen als fighter en Beloved bij zijn nek ingekrast te hebben, omdat Seimei niet wilde dat Ritsuka van Soubi zou gaan houden? Maar dan klopt het niet dat toen Seimei zei tegen Soubi van; "Als ik dood ben, dan ben je van Ritsuka." Of is het allemaal een onderdeel geweest van een vuil spelletje van Seimei? In ieder geval is er verwarring bij moi. Ben benieuwd hoe lang het gevecht gaat duren, een hele volume 8 lang?
Volume 7 is uitgelezen. Op naar volume 8! Maar gezien de rest nog wel even op zich laat wachten, durf ik nu niet meteen door te gaan lezen. xDDD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 01 Aug 2015, 18:45

Ik vind het knap hoe snel je door de manga heen komt. Zou mij echt niet lukken. :o

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Aug 2015, 18:48

Is dat knap? Hmm, ik lees het gewoon op mijn gemak en met plezier. ^^ Het gaat mij iets te snel (dat het boekje uit is). xDDD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 08 Aug 2015, 08:53

Ben met volume 8 begonnen!
Gevecht tussen Nisei en Soubi verliep zo.. Nisei werd verslagen. Nisei riep om Seimei, maar die kwam niet. Die was druk bezig met andere dingen. Hij heeft Ritsu (docent, heeft onder andere Seimei opgevoed) aangevallen met een mes (in het zichtveld). Uiteindelijk kwam Seimei terecht in de bibliotheek (dat kwam, omdat alle ruimten afgesloten werden en deze als enige open was). Daar kwamen twee Zero's opdagen, maar die werden onderdrukt door Seimei door zijn aanwezigheid en stem.

Seimei is eigenlijk best wel een *#&#^*#@. Hij heeft dus 'Beloved' in de huid van Soubi gesneden. Soubi was eigenlijk een 'blank' fighter, oftewel behoorde tot niemand toe, kan ook als tweede fighter dienen. Maar in principe is er maar 1 'Beloved'. Ritsuka heeft gekozen voor Soubi als fighter voor 'Loveless'.

Toen Ritsuka Seimei zag in de bibliotheek, rende Ritsuka direct in de armen van Seimei. Maar Seimei wilde Ritsuka om de tuin leiden met iets. Seimei kon Soubi ook nog gewoon wat opdragen. Dus Soubi zorgde ervoor dat Seimei kon vluchten.

Nadat dat gebeurde is Soubi's gedrag veranderd, hij schaamt zich omdat hij Seimei heeft geholpen en noemt zichzelf een verrader (tegenover Ritsuka). Maar die reageert er anders op.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 12 Aug 2015, 16:18

Loveless 11 is vandaag binnengekomen, erg handig.. want ik moet eerst nog 9 en 10 ontvangen en lezen, voordat ik verder kan met volume 11. Nog even geduld. :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 22 Aug 2015, 09:00

Ik heb net Loveless volume 9 uitgelezen. Ik heb niet echt het idee dat er vooruitgang kwam in het verhaal. Er was een gevecht, er werd wat dingen duidelijk. Maar ik weet niet, het ging misschien iets te traag voor mijn doen. Daarbij vond ik het apart dat Volume 9 bestond uit 1 hele chapter. Maar goed, het zal verder wel goed zitten (ik ben sowieso een beetje in de war met de telling van de chapters, dus ik heb bij MAL maar iets gedaan....).

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 24 Aug 2015, 18:13

Ik heb een klacht, gericht aan Viz Media: Ik weet niet meer bij welke chapter ik ben dankzij de rare nummering in de volumes. Kijk in in volume 10, staat er in de inhoudsopgave: Loveless volume 10 blz. 3.

JA DUH!

In Volume 9 stond er tenminste nog The Septical Moon Chapters, chapter 19. Maar toch! Lekker verwarrend, hoe kan ik het nu goed bijhouden op MAL?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 17 Oct 2016, 23:28

Goed. Ik vind dat ik deze manga even vanaf 0 moet lezen. En dan ga ik eens bekijken wat er in volume 11 en 12 nu allemaal behandeld wordt. Dan wil ik kijken of ik met een blogbericht kan komen over Loveless. Lijkt mij leuk!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 18 Oct 2016, 07:07

Ik heb zelf alleen de serie gekeken.

Vraag me af of het lezen van de manga veel toevoegt aan het verhaal? De anime leek best random te eindigen. Gaat t verhaal veel verder in de manga en zo ja; is t een beetje te lezen? (Sommige zijn niet prettig voor de ogen)

Yuki op AVO-Blog

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Oct 2016, 10:46

De manga is zoveel beter dan de anime. De anime had dus (denk dat ik dat eerder in dit onderwerp al wel gezegd heb) een vervolg moeten krijgen. Maar de manga liep nog steeds in die tijd, toen nog niet zo ver als nu. Daarbij moet je het ook zien als promotie om de manga te lezen. En dat is zeker aan te raden. Als het verhaal klaar is. Want... Het verhaal is nog steeds niet klaar.

Manga volume 1 tot en met 4 is de anime. We zittwn al op volume 12..

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 18 Oct 2016, 13:46

Moet ik eens gaan lezen dan! =D

Yuki op AVO-Blog

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 24 Oct 2016, 14:27

Yuki wrote:Moet ik eens gaan lezen dan! =D
Ja, advies is om het te gaan lezen als hij afgerond is. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Mon 24 Oct 2016, 14:40

Is vaak wel fijner xD Dan kan je alles onthouden en in een keer erachter komen hoe t eindigt.

Yuki op AVO-Blog

Post Reply