[Anime] Aoharu x Kikanjuu

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Anime] Aoharu x Kikanjuu

Post by Fran » Sun 06 Nov 2016, 10:09

Chapter 40 is verfrissend.
Je krijgt wat meer verdieping in hoofdkarakter Hotaru.
Spoiler: weergeven
Ik denk dat dit wel welkom was, want anders zou NAOE tegen een muur aanlopen in het verhaal. Hotaru als karakter heeft wel iets van verdieping, maar nog meer was wel welkom.

TGC met het verhaal van wat we weten van alle karakters is al interessanter gemaakt. Je snapt de karakters beter.
In principe zou de TGC met de gebeurtenissen voor chapter 39 de wedstrijd interessanter maken.

De extra verdieping in Hotaru's karakter is daarbij aan de ene kant verrassend, maar ook weer niet. Ze was de sleutel in het vormen van een basis voor een betere Toy GunGun. Maar uiteindelijk was ze zelf niet zo gegroeid.

Wat ik opvallend vind aan bet verhaal in 40.

- WTF Die vader ziet er niet uit als vader. Super jong. Die is eerder een vrouw.
- Moeder wil graag Kane-chan genoemd worden. Maar ook als een vent die uit een host club komt. Of stiekem in een VK band speelt. Hothothot
- Hotaru spreekt zichzelf aan als Tachibana en haar moeder ook. Verwarring allom als ze dan allebei praten.
- Moeder zegt tegen het team wat over Hotaru's vader. Maar niet tegen Hotaru. Maar het team zegt het wel tegen Hotaru. Rare communicatie.
- Het 'murderous intent' is wat uitgediept en nu snap je dat het dus gevaarlijk kan zijn. Terwijl ik tot chapter 39 dacht dat het super stoer was.
- Ik wil weten waar het vandaan komt. Is het echt door de verkeerde opvoeding van de ouders? Ze hebben haar bijgebracht dat dingen goed en slecht zijn en dat zij mensen kan helpen door goed te zijn. Ze heeft de rechtvaardigheid van haar moeder.
- hoe Hotaru in het Tsukishiro gebouw terecht is gekomen werd even snel aangehaald. Snapte het niet zo.

Dus Hotaru moet na TGC naar Amerika.
TGC wil ze winnen. Dus daar komt veel druk op te liggen.

Ik vraag mij af wanneer Matsuoka eens naar zijn gevoel gaat luisteren. Het feit dat hij iets bwgon te voelen voor Hotaru werd ondergesneeuwd door alle verhaaltjes tussendoor. En ondanks dat de moeder hem en de rest al heeft afgekeurd, zou er iets in die trant moeten gebeuren.

Vind ik.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 07 Nov 2016, 16:25

Na mijn verhaal van chapter 39 en 40 hier nog wat afbeeldingen om jullie een idee te geven. Natuurlijk in een spoiler tag!
Image
Nadat Tachibana zei dat het om 'de ouder' ging. Haar moeder had al de zonnebril afgezet.
Image
Ik moest hier 2 keer kijken wat er gebeurde, maar Hotaru's moeder pakt Matsuoka. Voor de lieve kijkers thuis die interesse hebben in BL, ik moet je teleurstellen. Daarvoor moet je bij Yukimura zijn met zijn acties naar Matsuoka toe. ;) (al valt het de laatste tijd in de manga ook wel mee)
Image
Souichi is de naam van de vader van Hotaru. Dus Hotaru lijkt op haar vader. Maar later in het verhaal zie je de vader nogmaals naar voren komen (in ziekenhuisbed) en dan ziet hij er alsnog jong uit. Lekker verwarrend allemaal. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 09 Nov 2016, 15:15

Tijd voor chapter 41.
Na de afgelopen chapters ben ik wel benieuwd hoe de TGC gaat verlopen. De meeste deelnemers zien Hotaru nog steeds als de nieuwe jongen van Toy GunGun. Hoe nostalgisch hoe competatief iedereen is. Heerlijk.

Ik blijf ewn zwak houden voor Hotaru. Het ene moment is ze zo stoer en het andere moment is ze schattig.
Tell me. Iemand die het voor zich ziet dat Toy GunGun in sailor outfits rondlopen?
Dus Hotaru mag van de mannen wel in zo'n sailor outfit, maar zelf willen ze niet? Wat flauw! Het werden pakken aka Men in Black.

Hoshishiro vs Agartha lijkt mij best interessant. Eerstgenoemde heeft al 5 jaar de titel kunnen behouden. Agartha is weer terug na een tijd inactief geweest te zijn. Gezien Shingen vs Midori al weleens heeft plaatsgevonden (Midori verloor blijkbaar?), zit er natuurlijk spanning in de lucht.

Vindt Midori Hotaru leuk? Is dat door die kus gebeurd of liep dit al langer?

Ik vraag mij af waarom Matsuoka nog steeds nerveus is als hij Midori ziet. Het is te verwachten dat ze er ook zijn. Hij kan toch beter voorbereid zijn hierop?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Nov 2016, 16:17

TCG is gestart!

Chapter 42 en 43
Terwijl Haruka zijn broertje Haruki aan het redden is gaat Toy GunGun vechten met Friendly Fire. Interessant om te zien welke tactieken er gebruikt worden.

Hotaru is superstoer met haar acties!

Zeer spannend!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 30 Nov 2016, 19:12

Even terug naar chapter 39/40!
Bekeek nog de tweets van de mangaka en kwam deze tegen:

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 02 Dec 2016, 16:53

Chapter 44: je moet wat verzinnen om het verhaal spannend te maken!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 26 Feb 2017, 10:23

Het is trouwens weer tijd om een nieuwe volume te gaan bestellen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 12 Mar 2017, 10:42

Fran wrote:
Sun 26 Feb 2017, 10:23
Het is trouwens weer tijd om een nieuwe volume te gaan bestellen.
Done en het is onderweg naar moi!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 27 Jun 2017, 20:56

En ik ben in het bezit van Volume 5!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 22 Sep 2017, 21:18

Volgens mij val ik een beetje in de herhaling, maar...
Als ik kijk naar hoe het verhaal van de manga loopt in vergelijking wat je hebt gezien in de anime, dan denk ik toch dat heel veel mensen op het verkeerde been worden gezet. Want het einde van de anime was een beetje frustrerend. Maar hoe de manga verderging was best interessant. Uiteindelijk merk je ook echt dat de gevechten van de survival game de overhand gaan krijgen, maar niet op een vervelende manier. Inmiddels heb ik allemaal nieuwe karakters leren kennen,
en weet ik wie ik totaal niet mag. Bij andere punten merk je nog wel dat velen nog steeds niet doorhebben dat Hotaru een meisje is. Maar het mooie is dat Toy Gun Gun een hecht team is geworden, en ze elkaar enorm steunen. Al blijft Yukimura Tooru natuurlijk zijn twijfels hebben over een ander karakter in combinatie met zijn maatje Matsuoka Masamune. Maar er moet wel een bepaalde spanning liggen naast het feit dat de survival games ook best spannend zijn. Die hebben inderdaad de overhand in het verhaal, maar als dit het enige geweest zou zijn wat de manga zou vullen, dan was ik allang erop uitgekeken. De karakters van Toy Gun Gun, maar ook de nieuwe karakters rondom hen heen, krijgen allemaal verdieping. Stap voor stap ga je steeds meer begrijpen waarom sommigen bepaalde keuzes maken. En dat maakt het dat ik het verhaal blijf volgen, naast het feit dat ik nog steeds een crush heb op Hotaru (die plek deelt ze wel met VALSHE). xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply