[Anime] Aoharu x Kikanjuu

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Anime] Aoharu x Kikanjuu

Post by Fran » Sat 03 Oct 2015, 14:34

Shizu wrote:Dan moet ik binnenkort maar weer gaan bijkijken
Dat moet je zeker gaan doen. ;)
Spoiler: weergeven
Dan ga je ook zien wie er 'flink' genaaid wordt. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 08 Oct 2015, 21:52

Ben begonnen met de manga. :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 09 Oct 2015, 08:30

Veel plezier!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 09 Oct 2015, 08:45

Shizu wrote:Veel plezier!
Dat gaat wel goedkomen vanwege Hotaru.
Maar ook Matsuoka en Yukimura. Zijn leuke gasten.
Wel interessant. Ooit is er een one-shot uitgebracht en daarna pas de serie. De one-shot is wel interessant om te lezen,
gezien het wat meer zegt over de geschiedenis van Matsuoka en Yukimura. Maar ik weet niet zeker of de serie hier op verder gebaseerd is. Het zou er dus op neerkomen dat Yukimura per ongeluk Matsuoka tegenkwam in het host-district. Uiteindelijk haalde Yukimura hem binnen voor het survivalgamen. Volgens de anime (en ook de start van de manga serie) zitten die twee al een tijdje in het survivalgamen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Oct 2015, 01:26

De anime loopt tot en met chapter 16, ik heb net 17 gelezen.
Hoe de anime eindigde was een beetje grrrrr. Maar het verhaal gaat verder in de manga. Hotaru verteld eindelijk luid en duidelijk dat ze een meisje is.

Matsuoka is verbaasd (maar denkt nog terug aan de droom die hij had waarbij Hotaru ~gekleed in rokje en alles~ zegt dat ze een meisje is. Hij schrok daarvan wakker alsof het een nachtmerrie is.

Yukimura moest hard om de bekentenis lachen, want hij dacht dat het een grap is. Nou ja, beetje gefaald dus. En Kanae heeft een oogje op Hotaru?
Wel een leuke chapter.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Oct 2015, 08:08

Chapter 18 en 19 waren wel interessant, je krijgt nieuwe informatie.
Extra interessant is datgene met die persoon die al eens naar voren kwam in het verhaal toen Hotaru met Midori en Fujimori in zo'n speciaal maid café met schietbaan waren. Die hoorde toen dat Hotaru uit Toy Gun Gun was gegooid. Uiteindelijk blijkt het om Haruharu te gaan en die speelt nog gewoon het spel. Maar Matsuoka en Yukimura mogen dat niet weten. En in een snelle wending weet Haruharu nu ook dat Hotaru een meisje is. Sigh. Dat ging iets te makkelijk, nu kan hij haar chanteren.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 15 Dec 2015, 09:48

Er zou nog een special komen van Aoharu x Kikanjuu. Maar het was lange tijd onbekend wanneer deze te zien zou zijn in Japan. Dat is nu bekend: 24 december. Titel is: "Kemono-tachi no Senjō da na!" (Battlefield of Animals!) en gaat over Toy GunGun en Hoshishiro die meedoen aan een survival game toernooi waarbij de deelnemers in cosplay moeten spelen.

Bron: ANN

Ik hoop nog steeds op een seizoen 2. Ben benieuwd! Ondertussen moet ik nog verder met de manga.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 17 Dec 2015, 09:05

Ik heb chapter 20 gisteravond gelezen! Heb er te lang mee gewacht, haha.
Die Haruharu kwam aan het einde van chapter 19 een beetje over als een eikel. Dat ging zo verder in een deel van chapter 20. Maar toen kwam ik erachter dat zijn jongere tweelingbroer een grotere eikel is. Die is trouwens ook een beetje eng. Maar die tweelingbroer is eigenlijk de reden waarom Haruharu gestopt is met survival games. Haruharu gaf eigenlijk Matsuoka/Toy GunGun de schuld. En dat gaf een klap in het gezicht van Matsuoka. En zo werkt het helemaal door. Door een actie van Hotaru (ze sprong tussen die twee broers in) gaat Haruharu niet meer zeggen dat Hotaru een meisje is. Geloven we dat?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 19 Dec 2015, 09:36

En ik ben verder gaan lezen. Chapters 21, 22 en 23 zijn gelezen.
Haruharu (haruharuki) had zijn broertje gebeld, dus die twee gingen een survivalgame houden. En dat broertje werkt in een ziekenhuis.Goh.. wie werken er nog meer in een ziekenhuis? Juistem. Het is dezelfde.

Voor Toy Gun Gun was het weer tijd om te trainen. En Matsuoka had er goed aan gedaan om tegen het team Tsuzurao te spelen, juist om Hotaru en Yukimura te laten ondervinden wat hun zwakten zijn (waar ze aan moeten werken).

Het team waar ze tegen spelen heeft iemand in het team die we allemaal zien als een meid, maar Ranmaru is dat dus totaal niet. xD En die zit Matsuoka een beetje lastig te vallen, dat vindt Yukimura niks. xD

Goed Midori had dus in de gaten dat het tweelingbroertje van Haruharu op weg was naar zijn nii-chan, dus ik vermoed dat die in de volgende chapter nog eens oppopt en iets gaat doen. In ieder geval heeft Haruharu verloren (tot zoverre het in de chapter naar voren kwam) en Hotaru wil iets vertellen tegen het team, waarschijnlijk over Haruharu. De vraag is.. blijft Haruharu gemotiveerd om uiteindelijk in het team van Toy GunGun te komen? Wil Matsuoka dat wel?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 25 Dec 2015, 14:00

Chapter 24
Toy GunGun heeft een teamlid erbij: Haruki. Hotaru heeft haar best gedaan om Haruki bij de rest te krijgen. Good job! Het is natuurlijk afwachten hoe het verder gaat verlopen.
Chapter 25
Ik weet nog steeds niet wat ik van die Midori moet vinden. Ik vertrouw hem voor geen meter, vooral hoe hij is tijdens de survival.. dan is zijn modus uiterst gemeen, maar als dokter is hij een totaal ander persoon. Daardoor heb ik mijn twijfels.

Akebane komt achter een aantal dingentjes die ze niet van Midori gehoord heeft. Dat Fujimori het komt vertellen waardeert ze niet zo. Hoshishiro heeft een nieuwe teamlid erbij (tweelingbroer van Haruki). En daarbij wist ze ook niet ervan af dat Midori en Matsuoka ooit partners waren (in het survivallen).

Hij vraagt zich aan het einde van die aflevering dus af waarom er allemaal van die vriendelijke mensen zijn kant opgaat.
Chapter 26

Net mee begonnen. Het is zomer, dus school is voorbij (al was het zo dat de laatste chapters sowieso weinig over school ging. Wel opvallend.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 10 Jan 2016, 18:57

Ik heb de special #anime gezien en hij was leuk!

Ik heb behoorlijk in een deuk gelegen, vond hem erg leuk!
Een survivalgame doen in cosplay, is dat niet te opzichtig? Maakt het dan niet makkelijker voor mensen in survivalkleding om de cosplayers 'af te schieten'?
En dan de samenwerking met Midori en Hotaru (terwijl ze dat niet eens wisten) was erg mooi om te zien. :)

Ohja... hoe kan Yukimura nu opeens sneller rennen dan Matsuoka? Hmm?
Kom gauw met de aankondiging van het tweede seizoen, ik wil het ziennnnnnnnnnnnnn!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 30 Jan 2016, 22:44

Voor diegene die het nog net wisten. Yen Press is eind december begonnen met het (helaas wel) digitaal uitbrengen van Aoharu x Kikanjuu. Heb toch liever de fysieke versies, dus hopelijk gaan ze die nog drukken en verkopen!

Volume 1: 29 december 2015
Volume 2: 23 februari 2016
Volume 3: 19 april 2016
Volume 4: 21 juni 2016
Volume 5: 23 augustus 2016

https://www.hachettebookgroup.com/title ... 316354967/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 01 Feb 2016, 00:23

Ik ben gestopt bij chapter 29.
Wat is het interessant om te zien hoe Matsuoka graag het team wil trainen, hoe het misloopt doordat de broers van 11dogs zich in een gevecht mengen om uiteindelijk een vieze streek uit te halen. En surprise surprise, daar is Midori met zijn team om een poging te wagen om met Toy GunGun de 11guns uit te schakelen. Maar laatstgenoemde team is erg groot! Ik ga later natuurlijk lezen hoe het af gaat lopen. Blijkt ook wel weer dat Midori weinig vrienden heeft bij de TGC deelnemers. Hoeft ook niet, maar 1 van de gasten van 11dogs reageerde nogal fel.

Haruharuki zit bij Tot GunGun, zijn broer bij Hoshihishiro. Schrijf ik dat goed? Haruharuki en Yukimura stonden niet echt op goede voet, maar dat lijkt nu anders te zijn na een actie van Matsuoka. En dan Matsuoka die nog steeds een beetje bloost door Hotaru, awwwww. You are not gay, Matsuoka. Niet dat dat heel erg is als dat wel zo zou zijn. Yukimura zal er dan voor je zijn! *winkwink*
Het blijft interessant! Hier kan zeker een nieuw seizoen (anime) van gemaakt worden. Yep!
En dan weet ik zeker dat niet veel mensen zouden verwachten dat het verhaal zo zou lopen!
Maar voor nu kunnen we alleen de manga lezen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 02 Feb 2016, 09:41

Ik ben nu bij chapter 33!
Even tussendoor: het spijt mij enorm dat ik de namen een beetje door elkaar ben gaan halen. Ik zeg ipv Masamune, Matsuoka en ipv Tooru Yukimura. Maar Hotaru is Hotaru (ipv Tachibana). xD Dat is vanzelf zo gegaan. Hopelijk niet al te verwarrend? Dus laat ik het vanaf nu even goed doen...

Het gevecht met de 11dogs is dus bezig en die broers denken dat er twee teams zijn die hen gaan aanvallen. Surprise surprise, er zijn drie gemengde teams. Verrassend, maar aan de andere kant niet. Masamune is met Midori. Dat brengt Tooru aan het denken (vertwijfeling, waarom die twee bij elkaar. Gaat Masamune uiteindelijk hem verlaten. Dat soort dingen).

Hotaru probeert gewoon samen te werken met Ichi, maar die moet niks van haar hebben. Vooralsnog weet alleen Haruharuki ervan af dat Hotaru geen jongen is. Uiteindelijk leert Hotaru toch iets van Ichi. Uiteindelijk wil Tooru van Fujimon (noem hem maar zo, want da's gewoon schattig. Maar het moet Takatora zijn.) leren. Maar ja.. Masamune is toch een te groter denker. Uiteindelijk krijgen we inzicht in het verleden van hem. Hij is dus verlaten door zijn moeder. Hij is uiteindelijk verlaten door Midori. En toen ving Tooru hem op. Maar nu Masamune met Midori dit gevecht doet, herinnert Masamune het verleden en denkt hij na over wat Midori hem allemaal heeft gezegt. Wanneer werden zijn opmerkingen leugens? Het moment dat Midori Masamune voorbij liep, terwijl Masamune zijn hand uit had gestoken (zodat Masamune overeind geholpen zou worden). Autch. Pijnlijk moment.
En nu hopen dat ik het volhou met het consequent blijven beschrijven van de voornamen of de achternamen en niet door elkaar. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 10 Feb 2016, 23:57

Tot en met chapter 35 gelezen.
Het gevecht tussen Toy GunGun en 11dogs kreeg opeens een aparte wending toen Hoshishiro zich voegde bij TGG. Dit gevecht ging verder tot ergens in chapter 34. Nu was het zeer interessant om te zien hoe Midori eigenlijk is (wisten we allang) en dat Masamune nog steeds in het verleden blijft hangen en denkt dat Midori hem bijvoorbeeld wel overeind helpt. Maar dat is niet zo. Hotaru is zo'n persoon die soms met slimme opmerkingen komt, waardoor zij mensen kan wakker schudden.

Ze winnen de wedstrijd, de twee samenwerkende teams stappen snel uit elkaar en 11 dogs zeggen nog even sorry. Nu wordt ook een beetje duidelijk waarom 1 van de zogezegde broers een soort van wraak wilde op Midori. Juistem, het zijn geen broers via bloed en daar maakte hij een opmerking over die verkeerd viel. Lange tenen of zit er meer achter?

Goed, tijd voor BBQ!
BL acties a la: Tooru die hardop zegt dat hij aan het staren is naar Masamune, die het eten klaarmaakt.
Masamune die vindt dat Hotaru schattig is. ("Damn it!")

Image

En dan is het tijd voor de onsen, maar wacht? Hotaru is in crisis! Alleen Haruharuki weet dat ze een meisje is en hij voelt met haar mee. Oei! Wat nu?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply