[Anime] Aoharu x Kikanjuu

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Anime] Aoharu x Kikanjuu

Post by Fran » Fri 25 Mar 2016, 21:08

Oeh oeh oeh, ik lees net dat Yen Press de manga niet alleen digitaal gaat uitbrengen, maar ook in print!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 13 Apr 2016, 17:17

Fran wrote:Oeh oeh oeh, ik lees net dat Yen Press de manga niet alleen digitaal gaat uitbrengen, maar ook in print!
Oktober 2016 komt volume 1 uit (en het is al te pre-orderen via Book Dep. http://www.bookdepository.com/Aoharu-X- ... 0316272421).

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 06:43

Ik kwam een DVD tegen van de anime, ik kon hem kopen als ik wilde. Oh oh oh. Ik wil zoveel dingen kopen! Misschien dat ik nog een leuke trinket tegenkom voor op mijn tas, ik wil toch wel mijn female crush bij mij hebben. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 16:02

Fran wrote:Ik kwam een DVD tegen van de anime, ik kon hem kopen als ik wilde. Oh oh oh. Ik wil zoveel dingen kopen! Misschien dat ik nog een leuke trinket tegenkom voor op mijn tas, ik wil toch wel mijn female crush bij mij hebben. ;)
Dat duurde niet lang! Ik heb een button gevonden en gekocht van Hotaru! <3

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 04 Jul 2016, 11:07

Ik heb een pre-order gedaan voor volume 1 van de manga in het Engels!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 14 Jul 2016, 00:12

Dr vraag is: waarom heb ik zo lang gewacht met het lezen van chapter 36? Het brengt mij enorm aan het lachen!

A. Ik wilde wachten totdat er meer chapters waren.
B. Ik wilde wachten totdat het officieel uitkomt.
C. Ik gaf voorrang aan andere manga.

1 antwoord is juist.
Spoiler: weergeven
Dus de mannen gaan naar een Inn voor alleen mannen. Hotaru zit in de problemen. Haruharu is de enige die weer hoe het echt zit. Hotaru probeert te voorkomen dat ze de inn in gaat.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 14 Jul 2016, 08:37

Chapter 36 was briljant!
Hoe ze het voor elkaar krijgt om als meisje in het mannengedeelte van het badhuis te komen en dat niemand het doorheeft. Haruharu beschermd haar, maar hey... Daar is die sukkel Midori (en die weet het ook).

Hoe die handdoek van Hotaru verdwijnt was al te verwachten. Maar dat Midori vraagt om een kus, zodat hij een handdoek leent had ik niet verwacht. Wat volgens mij niemand verwacht had was dat Hotaru hem gewoon vol op de mond kust. XD Met alle gevolgen van dien.

Tijd om toch maar te bekennen Hotaru!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 08 Aug 2016, 17:38

En ja.. Het was eindelijk zover!
Hotaru pakte Haruharu en Midori bij de hand en ging richting haar teamleden. Dit keer moet het toch echt goed gaan!

Ik moet zeggen. De bekentenis is zelfs in kleur gedaan, wat meer kracht gaf. Yukimura pakte het weer op als grap. Maar gezien Hotaru twee medestanders heeft, werd dit meteen overruled.

Midori zei in deze conversatie een mooi iets. Hotaru moedigt anderen aan met al haar kracht, maar als het bij haarzelf komt....

Yukimura en Matsuoka gaan allerlei situaties af waarbij zij zelf een verkeerde conclusie maakten. Hotaru draagt geen meisjesachtige kleding en al helemaal niet op school. Dus door haar uiterlijk wordt ze al gauw als jongen bestempeld.

Maar het mooiste van alles:
Een host die met vrouwen moet dealen en een ero mangaka die meisjes tekent hadden niet door dat hun kameraad een meisje was. Erg raar. Mooie opmerking van Midori. He is on fire!

Trouwens... Wel grappig dat Matsuoka er erg mee zit dat Hotaru en Midori gekust hebben. XD

Het aller belangrijkste was toch echt het punt of Hotaru in het team mocht blijven. Toy Gun Gun accepteert toch geen vrouwen?
Het was mooi om te zien hoe Hotaru haar excuses gaf en hoe de rest dat ook deed.

Maar het mooiste was het moment dat bekend werd dat ze mocht blijven. Maar natuurlijk!!!

Ze is ontzettend belangrijk voor het team. En dat weten ze allen.

Fujimon moet eigenlijk een Pokémon zijn. Te schattig.

En Haruharu(ki) is vanaf nu Haruki.
Chapter 37 was mooi!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 14 Aug 2016, 10:45

Er is een nieuw team naar voren gekomen, nou ja... Niet echt nieuw! Interessant!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 30 Aug 2016, 14:40

Fran wrote:Er is een nieuw team naar voren gekomen, nou ja... Niet echt nieuw! Interessant!
Ik moet gauw weer verder lezen. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 03 Oct 2016, 16:50

Van Aoharu kun je al lekker wat gaan pre-orderen bij Bookdepository!
Einde van deze maand krijg ik volume 1 binnen. Volume 2 komt uit in december. Volume 3 in februari 2017, volume 4 in april 2017, volume 5 mis ik in het rijtje, maar volume 6 komt in augustus 2017 uit. https://www.bookdepository.com/search?s ... =Find+book

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 05 Oct 2016, 22:04

Voor als je wil weten hoe de dub klinkt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 14 Oct 2016, 11:47

Volume 1 van Aoharu x Kikanjuu in het Engels is vandaag op de post gedaan. :D :D :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Oct 2016, 16:03

Fran wrote:Volume 1 van Aoharu x Kikanjuu in het Engels is vandaag op de post gedaan. :D :D :D
Voor diegene die mij volgen op Twitter (of AVO op instagram) is dit geen nieuws. Ik heb hem ontvangen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 04 Nov 2016, 14:56

Tijd voor chapter 39.
En die begon verwarrend!
Lang verhaal incoming!
In het begin zie je een volwassen versie van Hotaru een dief tegenhouden op het vliegbeld Narita op de manier dat we van Hotaru gewend zijn. Ook praat die hetzelfde. Dus ik vroeg mij af hoe ver we in de toekomst zaten. Ik kijk Dragon Ball Super, dus ik ben wel wat gewend. Maar als ik kijk naar dit verhaal klinkt het niet logisch, er worden hooguit wat maanden geskipt, geen jaren.

Maar in het hele verhaal was nooit iets echt besproken over de ouders van Hotaru, dat ik er verder niet zo bij nadacht. Nu is opeens de moeder in beeld en die heeft zo'n androgyn uiterlijk. Dus iedereen van Toy GunGun moest even nadenken... Is het nu een man of een vrouw? De grap is leuk. (Er komt een maar ergens ooit) Want het is iets wat ook bij Hotaru voorkwam vanaf het begin van het verhaal. De mannen van ToyGunGun hebben nu net kunnen wennen aan het feit dat Hotaru geen jongen is en dan komt de androgyne moeder in beeld. Ik vond het niet meteen geslaagd en een beetje onorigineel overkomen.

Hotaru's moeder ziet eruit als een host. Borsten zijn niet aanwezig en het gedrag is masculine. Dat mensen haar aanzien als een man is dan ook logisch. Je snapt meteen waarom Hotaru zo is. Maar ik vond het op 1 of andere manier iets te overdreven overkomen. Ik moest meteen aan Matsuoka Masamune denken toen ik haar zag nadat ze haar zonnebril afdeed. Toch is het qua gedrag (naar elkaar toe) wel interessant en maakt het de situatie grappig. Zoals verwacht can NAOE.

Toch wordt het beter als je Matsuoka en Hotaru's moeder ziet communiceren. Je ziet meteen aan de ogen van Hotaru's moeder dat het een vrouw is. NAOE lijkt er toch goed over nagedacht te hebben om haar meer lef te geven in de communicatie naar anderen toe, iets wat Hotaru nog aan het leren is. Dat zal dan ook te maken hebben met het feit dat ze agent is!

In dit hoofdstuk wordt de TGC aangehaald. Toy GunGun mag weer meedoen. Het is over een week.

Maar de manga loopt niet zonder een probleem en dat is Hotaru's moeder die Hotaru mee wil nemen naar Amerika.
Voor het eerst begrijp ik waarom de ouders nooit in beeld kwamen.

Verder is het leuk dat de hobby van Hotaru en de rest wordt aangehaald bij de moeder. Maar er komt uiteindelijk een andere draai aan. Wat is er gebeurd waardoor Hotaru gevaarlijk is voor het team, door haar 'murderous intent'?

Interessante ontwikkeling!

Note: Als Hotaru er zo zou uitzien en een beetje mijn leeftijd is, loop ik er zo mee weg. Dat is geen probleem.
Ondanks dat dit een verhaal is met humor en spanning heeft het verhaal zeer serieuze elementen. Juist om die reden blijf ik doorlezen, want het is interessant om te zien hoe bepaalde relaties verlopen en hoe bepaalde situaties ontstaan en ontplooien.

Per chapter gebeuren er best veel dingen, waardoor ik altijd even moet laten inzinken voordat ik verder moet lezdn. Ik vind dit niet negatief, juist positief dat een verhaal zo rijk kan zijn.

Daarom is het ook zeker aan te raden om te lezen. Ik hoop ook dat iemand dat uiteindelijk met mij doet, want dan heb ik ook het idee dat mijn reacties wat verder uitgediept kan worden!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply