Gatchaman Crowds

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

Gatchaman Crowds

Post by Cypher » Mon 10 Aug 2015, 20:52

Ik heb vrij lang gewacht met het maken van een topic over deze anime. Heb het eerste deel vrij vlot afgekeken en ben nu bezig met Insights.
Reden dat ik het topic niet eerder heb gemaakt is omdat ik raar genoeg niet echt weet wat ik erover moet zeggen, nu nog steeds niet echter. Dus ga maar even wat improviseren en dan zie ik wel hoe het er komt te staan.

De anime gaat zoals de naam al zegt over de Gatchaman. De Gatchaman zijn een groep mensen (en aliens) welke de aarde beschermen. Ze zijn in staat om dankzij hun NOTE te transformeren in een vorm waarbij ze elk hun eigen kwaliteiten hebben. De NOTE is een notitieboek welke verbonden is aan de Gatchaman zelf en aan de NOTE van andere Gatchaman. Als ze er iets in schrijven kan een andere Gatchaman in zijn of haar NOTE dit terug lezen. De NOTE maakt feitelijk deel uit van de Gatchaman zelf en is het belangrijkste bezit voor hen. Ze staan onder leiding van een mysterieus figuur welke ze J. J. noemen, J.J heeft de onder andere de NOTE uit elke persoon gehaald en het aan hen overhandigd om te gebruiken.

In het eerste deel komen de Crowds pas later ter sprake, kan hier weinig over zeggen zonder al te veel te spoilen echter. In het tweede deel lijken de Crowds meer centraal te staan. De anime zelf heeft een zeer apart balans waarin ik niet kan zeggen dat het echt een zwaar beladen anime is maar tegelijk halen ze wel erg veel serieuze onderwerpen aan en neigt het wel die kant op te gaan. Dit is dan ook het deel dat ik het lastigste kan uitleggen van deze anime en moet dan toch zeggen dat je de anime gewoon eens moet kijken om te begrijpen wat ik bedoel.

Daarbij is de OP ook best wel fijn om te horen, is niet de beste ooit maar toch vrij goed.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Gatchaman Crowds

Post by Cypher » Wed 02 Sep 2015, 10:48

Ik ben inmiddels weer ietsjes verder gekomen met Insight, het tweede deel dus.
Had aan begin toen ik net met deze anime begon dat het veel meer actie zou bevatten maar het is veel subtieler dan dat, Het is niet zwart en wit eigenlijk, het is vaker grijs en grijs. Alle standpunten zijn begrijpelijk te noemen eigenlijk, al heb je in het eerste deel wel echt iemand die de slechterik speelt, in het tweede deel is dit veel minder van toepassing.

Het is niet altijd realistisch maar er worden goede vragen gesteld en ik ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat aflopen.
De soundtrack is ook geweldig trouwens, dat moet zeker gezegd worden! :D

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 02 Sep 2015, 19:14

Na het lezen van dit allemaal weet ik niet of het wel een anime is die ik leuk zal vinden. Maar ik laat mij niet zo heel gauw tegenhouden. Sowieso fijn als de OST goed is. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 02 Sep 2015, 21:34

Fran wrote:Na het lezen van dit allemaal weet ik niet of het wel een anime is die ik leuk zal vinden. Maar ik laat mij niet zo heel gauw tegenhouden. Sowieso fijn als de OST goed is. :)
In het eerste deel is er minder dialoog dan in het tweede deel. Maar beide keren loopt het vrij vlot door, wat ook wel moet met 12 afleveringen per deel. Ze hebben echter goed nagedacht over het verhaal zelf en verspillen niet teveel tijd aan onbelangrijke dingen. Het voelt aan als een anime waar ze meer dan genoeg tijd voor genomen hebben om het te maken.

Daarbij is een totaal van 25 afleveringen niet zo heel erg slecht te doen, ja ik kan rekenen. Er zijn 12 afleveringen per deel maar je hebt ook nog één special die zich tussen deze twee delen in afspeelt. In totaal dus 25 afleveringen. :)

Ik ben intussen helemaal bij. De opbouw heeft even geduurd maar de twist die er nu in lijkt te komen is zeker de moeite waard!
Het is zowaar spannend en maakt me erg nieuwsgierig.

Dus nu afwachten tot Gatchaman Crowds Insight aflevering 9 gaat verschijnen. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 12 Oct 2016, 20:10

Sentai Filmworks heeft een clip online gezet van de Engelse dub.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EtKjRbZ7-T0[/youtube]

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 12 Oct 2016, 20:43

Ben even kwijt of ik deze nu wel heb afgekeken, goed met de bump dus want ik verwacht van niet, aangezien ik het einde niet kan heugen en hier niet meer gepost heb.

Voor mensen die op Engelse dub aan het wachten waren ook goed nieuws. Anime is wel vermakelijk namelijk.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 12 Oct 2016, 21:43

Graag gedaan mbt de bump.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply