[Anime] Dance With Devils

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[Anime] Dance With Devils

Post by Fran » Wed 07 Oct 2015, 11:46

Krijgt iemand Diabolik Lovers vibes hiervan? Ik wel een beetje. Deze anime begint 7 oktober en gaat over Ritsuka Tachibana, een tweedejaars high school student die op de Shiko Academy zit (in Shiko Town). Ze vindt haar schoolleven leuk, terwijl ze woont bij haar moeder Maria, maar op een dag gebeurt er iets. Blablabla en deze anime is een verhaal over Ritsuka die geliefd wordt en aangetrokken voelt door demonen.

http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... med/.93856

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Anime] Dance With Devils

Post by Fran » Wed 07 Oct 2015, 23:38

Begint 7 oktober; surprise, het is 7 oktober! En ik heb de eerste aflevering er al op zitten. Veel zangpartijen aan het begin. Ik vond dat tenenkrommend (ook wel erg lachwekkend), ik moest gelijk denken aan Marginal Prince! Dus ik hoop niet dat dat zo is, anders is het een zeer komische anime en zeker niet serieus te nemen. Nou ja, als ik al een Diabolik Lovers kreeg, dan zegt het al genoeg.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Thu 08 Oct 2015, 12:58

Beetje spammerig, maar toen ik de titel las, moest ik hieraan denken:

Ook al werd er gezongen, ik gok dat deze er niet tussen zat? :P

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 08 Oct 2015, 18:56

Haha, dat zat er inderdaad (nog) niet tussen. Wie weet komt het nog. ;) ;) ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 14 Oct 2015, 21:56

Aflevering 2 is gezien.

Goed, ik moet wel zeggen dat het meisje, de hoofdpersoon, een persoon is die tot zoverre ik gezien heb een krachtigere persoon is dan het meisje uit Diabolik Lovers.
Spoiler: weergeven
Ze bijt van zich af en dat is fijn om te zien!

Het 1 en ander wordt nog voor het meidje achtergehouden, ze kijkt niet wanneer Rem de 'duivelaanbidders' wegvaagt. Dus hij kan dan zeggen dat ze zijn weggerend. Ze zijn dus op zoek naar een Grimoire. Ritsuka weet van niks, denkt dat het een boek is. Maar wat.. als Ritsuka de Grimoire is? Zou dat kunnen?

En wat is dat teken in de nek van de mensen die die demonen helpen? Het lijkt op een 6? (in spiegelbeeld)

Ritsuka is Rem natuurlijk heel dankbaar voor wat hij gedaan heeft. Maar dan komt haar broer vanuit Engeland terug. En zo op het einde leek net dat ze moeite had met kiezen. xDD Awkward!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 21 Oct 2015, 23:15

Dat was aflevering 3:
Awkward moment werd abrupt afgebroken. Rem wilde zich nog wel voorstellen aan Lindo (broer van Ritsuka), maar Lindo pakte Ritsuka bij haar arm en liep weg van de awkward situatie. Rem loopt in de volgende scene chaggie de ruimte in (van de student council) met als reactie dat iedereen dat ziet gebeuren, maar niemand onder de indruk is. Vooral de hond niet. I repeat: the dog is not impressed. Vond ik wel grappig om te vertellen.

In ieder geval hebben de jongens geen grimoire in handen. Broerlief (met superrood haar) heeft heilig water door het huis gestrooid en houdt Ritsuka thuis. Hij wil haar op 1 of andere manier beschermen en ik heb het idee dat hij door heeft wie die Rem is. Maar die gasten kunnen Ritsuka te makkelijk uit haar huis lokken. Maar haar pendant beschermt haar tot zoverre steeds van de aanvallen van deze demonen. Maar ja.. hoe lang nog?

Sowieso wordt er elke aflevering iets bezongen, blijf het nogal awkward vinden.

Na het zien van deze aflevering:
Lindo weet dondersgoed wat er aan de hand is. Hij is een exorcist, niet zo heel verbazingwekkend.
Wat is het geheim van hun moeder?
Waarom hield Rem Ritsuka (die onder hypnose oid was) tegen om haar pendant af te doen (die de demonen tegenhoudt haar 'aan te vallen'?)
Irie denkt dat Rem iets voor Ritsuka voelt. Vast... iedereen voelt volgens mij iets voor haar oid.
Beetje jammer dat Ritsuka dom gehouden wordt, want hierdoor kan ze zichzelf niet zo goed beschermen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 28 Oct 2015, 20:27

Aflevering 4
Heb vast wat gemist, maar die Lindo... Is dat niet de zoon van de zus van de moeder van Ritsuka?

Verder... Die dude die ervoor zorgde dat er opeens veel Rem's verschenen die uiteindelijk in de aanval gingen, wie is dat?

Nu is er wat meer verteld aan Ritsuka over wat Lindo doet en haar familie en dat die gasten van de School Counsil duivels zijn. Ze geloofd het niet echt en wilde dat dus uitzoeken. Lindo hebben we inmiddels in actie gezien, het beloofd wat voor de komende afleveringen.

Grimoire, dat is Ritsuka toch? Ik blijf hier even bij.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Oct 2015, 11:44

Ik wil eigenlijk nog wat zeggen over die roodharige dude!
Broer van Ritsuka, maar heeft rood haar en blauwe ogen en Ritsuka heeft bruine ogen en haren. Dus ze zijn niet echt broer en zus (vermoed ik).

Toen begon broerlief Lindo te zingen.
Image
In dat liedje komt ook naar voren dat hij haar beschermd en true love, maar ik kreeg er een beetje de kriebels van. Want het kan twee kanten op: siscom (zussencomplex) of wat anders.

En toen dit:
Image

Ze kreeg een ring van hem. Aan de ene kant gewoon een ring die haar hoort te beschermen. Maar je kan het ook anders zien. Plus broerlief gaat nu ook naar haar school. Ehm right.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 04 Nov 2015, 21:09

Aflevering 5 was zeer interessant!
Haha, niet gek dat die meiden van school zo reageren op die ring. "Zijn jullie aan het daten?"

MISSCHIEN WIL HIJ DAT WEL~!

Maar goed, verder met het verhaal. Apart dat die vriendin van Ritsuka nog kon herinneren dat die dude Mage Nanashiro Ritsuka had ontvoerd en ook dat haar broer later nog binnen kwam rennen.

Goed, Mage's liedje is behoorlijk lachwekkend. Ik lag dus in een deuk, ik kan dit niet serieus nemen. "I'll give you VIP dreams" Whahahaha. "Vanquish: say 'Mage is the great!'" XDDDDDDD "Blow off those creeps, Rem, Urie and Shiki" "I'm gonna snatch you away" Nou nou! Nu is ze zeker onder de indruk van je, Mage......

Ook een mooi moment waarbij Ritsuka probeerde weg te rennen en dan niet zulke fijne mensen tegenkomt en uiteindelijk Mage haar komt redden. Maar dat was een prachtig punt om te gaan rennen. Ik zat zo van.. "Rennen! Rennen!" En dat deed ze ook! De vraag is altijd, helpt dat? Maar toen opeens Rem haar tegenhield moest ik even lachen. Van de ene duivel naar de andere duivel. Jippie!

Vond het ook wel goed dat Ritsuka meteen even straight forward vroeg hoe dat zat met het feit dat Rem een duivel is en dergelijke.
Maar goed, Rem en Mage mogen elkaar niet. Dat idee had ik al, maar is nu even keihard bevestigd.
Whaha, die reactie van Mage nadat hij een traan van Ritsuka had geproefd. Prachtig. En die aanname die Lindo dan maakt, haha. Maakte hem inderdaad erg boos. En dan die rode ogen! Wat is hij? Een vampier?

Verder, hoe hij reageert (hij leek een beetje boos te zijn) of niet reageerde op het feit dat Ritsuka hem bedankte: Bedankt broer.
Ik heb echt het idee dat hij het niet is hoor. Misschien is hij de zoon van de zus van de moeder van Ritsuka. Of iets anders.

Volgende week gaat Shiki wat uitproberen bij Ritsuka?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Nov 2015, 21:58

Hmmm.. aflevering 6 maakte weer wat duidelijk en bevestigde sowieso iets.
Shiki, een gevallen engel en dus blijkbaar geen duivel, bracht Ritsuka in een doolhof vol met herinneringen en zo zag ze bijvoorbeeld haar tante zoenen met een man met lang blond haar, zag ze een herinnering van haar broer naast haar tante in bed (beide ziek). En toen zei haar broer mama tegen die tante. 1 ding is bevestigd! En een man die de hand uitsteekt naar Ritsuka toe, iets zegt. Maar niemand kon dat verstaan. Wie is die man?

Uiteindelijk ook duidelijk waarom Azuna van sommige dingen af lijkt te weten, ze is ook een exorcist en lijkt dus vrienden geworden te zijn juist om ook aan de grimoire komen (om ervoor te zorgen dat deze niet kwijtraakt). Een leugen naar Ritsuka toe, maar dat snapte ze wel.

Rem doet een negeerpoging naar Ritsuka toe. Ze zegt op het eind tegen haarzelf: ik ben geen pion, maar een mens met gevoel (oid).

Ohja.. 'broerlief' moest wat doen en was daarom niet in beeld deze aflevering. Maar volgende aflevering wel. Het gaat nog interessanter worden!

Ondanks dat Shiki geen duiveltje is, zeiden die plukjes van zijn haar toch wel wat anders.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 24 Nov 2015, 23:57

Aflevering 7 is gezien!
De vader van Rem is boos. Heel boos.

En toen... ging de hond iets doen. Ik moest trouwens steeds een beetje denken van.. die dude met die hond. Hond die ik eigenlijk niet echt een hond vind en toen dacht ik net opeens.. wat als die dude die hond is? Want ik zie hem eigenlijk niet zo vaak.

Maar goed.. ik was een beetje laat met dat bedenken, maar zat goed. Vond het wel erg grappig om te zien toen Ritsuka de hond opzocht en vasthield, hoe dat uiteindelijk verder liep (dat hij zijn menselijke vorm kreeg). Roen/Loewen dus. Ik herinnerde hem eigenlijk als een niet zo'n aardige dude, maar in dit stukje kwam hij schattig over. WTF?

Hij is een Cerberus, dus.

Volgens mij houdt die Shiki wel erg veel van pijn. Het denken aan zweepslagen doet hem blozen (en wat nog niet veel meer?). xDD

Dat moment waarbij Roen/Loewen dus zegt dat de kracht van de grimoire in Ritsuka sluimert, toen zei ik: Ha! I knew it!

En dat awkward liedje, waarbij hondjes de achtergrond vocals doen. xDDDD Ik moest hier even om lachen. Tijd om verder te gaan kijken. :P

"Trust in Cerberus and devote yourself to me"

Tuurlijk.

Ik vond het al zo apart dat Ritsuka's broer haar zo ernstig beschermde. Maar hij wist het natuurlijk al. En eigenlijk had ik al dat vermoeden zelf ook. Dus fijn om die bevestiging te krijgen.

Die Rem is ook makkelijk af te leiden zeg. xD Leuk dat hij Ritsuka wil beschermen, maar dan moet hij dat ook echt even doen. Tsjongejongejonge zeg. Maar is die broer van Ritsuka nou een vampier ofzo? Want ik vond het best wel freaky worden.

Maar goed.. als Ritsuka de grimoire opgeeft, dan is het het einde van Ritsuka. Dat is interessant om te weten. Of dat de waarheid is? We wachten het af. ;)

En wat wilde Rem nou zeggen? Volgens mij voelt hij iets voor de 'omhulsel' van de grimoire.

En dan zie ik nu de preview xDDDDDDDD zijn ze dansen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 03 Dec 2015, 23:44

En dan aflevering 8!
Rem probeert de rest een andere kant op te sturen, door te zeggen dat de Grimoire in Wenen is. Terwijl hij weet dat Ritsuka de Grimoire is. De vampieren wisten dat nog niet, maar hebben het uiteindelijk achterhaald, nadat 1 van de vampieren Asuna heeft gedood. Erg treurig.
Heb het idee dat het volgende week best spannend kan worden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 04 Dec 2015, 19:57

Aflevering 9 is ook gezien!
Logboek DwD0.9

OK. Eindelijk weet ik wat Lindo is. En ik krijg ook nog bevestigd wat ik eigenlijk al die tijd al voelde. In het begin dacht ik zo van.. iewlll... broertje vindt zusje leuk. Nu is het Neef vindt nichtje leuk. En ik moet hier even heel hard om lachen. xDDDD Wat moet je daar nu mee?

Toen Lindo zei dat hij gevoelens heeft voor Ritsuka, barstte ik in lachen uit en zei ik: I knew it, I knew it, I knew it. Altijd fijn om te weten dat je de anime snapt.

Ohja, eet tijdens deze aflevering NIKS! Anders stik je erin. Dat Rem naar binnenkwam op het moment dat Lindo Ritsuka wilde kussen... toen dacht ik, wow! Nu gaat het gebeuren, hoor... en toen gingen ze zingen. En de lyrics zijn best wel.. lachwekkend.

Tsja.. Rem versus Lindo. Duurde ook even voordat Rem ervoor uitkwam dat hij een oogje heeft op Ritsuka. Nu doet hij dat zingend. Briljant.. (niet echt)

Maar beetje stom van Rem hoe hij uiteindelijk wilde handelen. Op die manier heeft hij Ritsuka van zich afgeduwd.

Dat Lindo iets anders was dan een mens was al duidelijk dankzij de vorige afleveringen. Toen Shiki Ritsuka in een soort van doolhof met herinneringen stuurde, zag je al dat de tante van Ritsuka heel gezellig deed met een man. Nu is dan bekend dat deze meneer een vampier was. En dan treurig dat ze er pas later achterkwam dat ze een half mens/half vampier baarde. En zo op het einde van deze aflevering hoor je iemand praten tegen Jek de vampier. Dat is vast de vader van Lindo.

Interessant: Ritsuka is de grimoire, Lindo dhampir. Op school heb je de duivels en hier en daar komen de vampieren langs.

Dat de Excorsist Gemeenschap niet te vertrouwen was, dat had ik eigenlijk al zo'n beetje in het begin in de gaten. Het moest 9 afleveringen duren voordat Lindo Ritsuka de waarheid vertelde over het feit dat ze geen broer en zus zijn en wat hij is. Nou.. lekker dan. Ritsuka is net haar beste vriendin verloren en krijgt dit voor haar kiezen. Maar ze is blijkbaar heel vergevend.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 10 Dec 2015, 22:42

En dat was aflevering 10
Of ze is vergeetachtig, want ze zorgt ervoor dat broerlief, neeflief.. goed.. Lindo in de infirmatary van school komt te liggen. Want hij kan no way naar het ziekenhuis. School is leeg, want dag ervoor was het festival.

Ze houdt zijn hand vast en dan opeens herinnert ze zich weer van alles, including zijn liefdesverklaring. "Ohja... misschien moet ik wat gaan eten en drinken..." xDD

En die Rem is ook wel heel makkelijk boos te maken nu. xDD En makkelijk te lezen. xDD Kom op gast, is het nu je trots waardoor je niet de waarheid kan vertellen? En dan gaan de twee duivels en de gevallen engel iets zingen over dat hij niet moet liegen, emo liar. Wat?

Dus Maksis is de vader van Ritsuka? Wel een interessante familie, een halve duivel en een halve vampier. En waarschijnlijk de schuld van een nieuwsgierige opa.

Dus Ritsuka heeft ervoor gekozen om vampier Jek te volgen en uiteindelijk naar de koning van de vampieren te gaan. Hij zou de grimoire uit haar kunnen halen. Maar hoe dan?
Nog twee afleveringen! Spannend!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 18 Dec 2015, 18:53

Hohoho, ik heb mij weer prima vermaakt met aflevering 11!
Dus Ritsuka op een boot, op bezoek bij Lord Nesta. De vampierenkoning. Aka papa van Lindo.

Die beweert dat hij (de maanstand volgde ik niet zo, dus Volle Maan (hij is in de anime nu rood, dus vast in die periode) net voor haar 17de verjaardag moet hij een beetje bloed hebben van haar en heeft hij de grimoire. Dan is het voor de duivels game over. Ze wordt geschrobt en krijgt een blauwe jurk aan, de jurk die we in de intro ook zien.

Lindo en meneer Cerberus (Roen/Loewen) komen dan de ruimte instormen. Lindo denkt dat Rem en de rest Ritsuka vasthouden, maar Roen/Loewen weet allang waar ze is. Die wil de grimoire. De rest willen het meisje.

En Rem geeft het nu eindelijk toe. Iets met hartjes en blabla.

OK, iedereen op naar het kasteel van de vampieren. They want her blood. Ritsuka. Ritsuka. Ritsuka. Ritsuka. x1000

De vraag is dan.. hoeveel bloed willen ze? Ik vertrouw niemand. xD Die vampieren willen haar vast helemaal leegzuigen. :P (later blijkt ook dat dat ook echt zo is) Dat gaat nog een heel spektakel worden. Vooral als Loewen binnen komt vallen en de rest hem zogezegd achtervolgd.

En dan gaan ze zingen.. dacht ik. Maar ik hoor muziek die ik aan het begin van de serie ook hoorde. Herkenning!

En dan het moment dat iedereen binnenkomt, erg leuk gedaan! En dan weer een awkward moment, het moment dat Rem begint met zingen. xD
En dan begint de rest ook nog met zingen. Om uiteindelijk te zingen: We're fallin' in love with you.

Crazy about you.

Badly.

Wooow!

Lachwekkend.

In ieder geval... Ritsuka is er blij mee.

Maar het eindigde erg spannend. Vampieren vs demonen in de minderheid (en een dhampir). Dat gaat vast goed aflopen. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply