[Anime] Osomatsu-san

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[Anime] Osomatsu-san

Post by Fran » Tue 13 Oct 2015, 12:34

Een gag anime, oftewel totaal niet serieus en als je het nodig hebt om te kunnen lachen, moet je Osomatsu-san gaan kijken!

Het is een adaptatie van Osomatsu-kun, een manga serie door Fujio Akatsuka, die liep van 1962 tot 1969. Uiteindelijk kwam er in 1966 een anime serie met diezelfde naam door Studio Zero. In 1988 kwam er 1 anime serie door Pierrot.

Image

plot:
De Matsuno familie heeft 6 ondeugende en misschien stoute zoons (een zesling), onder leiding van de oudste Osomatsu. In de Showa periode zaten ze op de lagere school, maar desondanks zitten ze nog steeds in hetzelfde huishouden, terwijl alles om hun heen behoorlijk is veranderd.

Eerste aflevering gezien, want ik zag her en der filmpjes van een bepaald gedeelte van de aflevering op Tumblr en Facebook verschijnen. Het begint in zwart-wit, maar uiteindelijk gaat de zesling zich dus aanpassen op hoe de anime nu is. In combinatie met dat we weten dat het een gag anime is moet iedereen wel weten dat dit een komisch geheel gaat worden. Maar dat was dus aflevering 1.

Te zien op oa Crunchyroll!
http://www.crunchyroll.com/mr-osomatsu

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [Anime] Osomatsu-san

Post by Cypher » Tue 13 Oct 2015, 16:59

Klinkt als een geinige anime om tussendoor eens te kijken. :D
Hoop dat ze de humor beetje goed gedaan hebben.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Oct 2015, 17:22

Cypher wrote:Klinkt als een geinige anime om tussendoor eens te kijken. :D
Hoop dat ze de humor beetje goed gedaan hebben.
Dan moet je het toch eens kijken, gezien ik weet dat onze humor niet op 1 lijn (of LINE) zit.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Oct 2015, 22:12

Aflevering 2 en 3 zijn gezien en het wijkt wel af van aflevering 1 (dat was gewoon de aflevering waarbij 'men' mensen wilden binnenhengelen), maar het blijft wel geinig. Met hier en daar wat WTF's.

Een aantal voiceactors in deze anime kennen we onder andere van Owari no Seraph (Ferid, Yuu en Guren), wel erg grappig.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Oct 2015, 20:40

Ik blijf nog steeds kijken, blijft ook wel grappig. Maar hier en daar ook absurd. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 07 Nov 2015, 18:44

Tsja.. das best wel vervelend. Met deze aflevering haalde ze mij binnen. Was ook erg grappig om te zien. xD
http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... ing/.95018

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 09 Nov 2015, 13:58

De eerste aflevering was geweldig inderdaad. Wat een parodieën, jammer dat dit ook het gene is dat hun in de problemen heeft gebracht. Jammer dat ze in Japan blijkbaar niet een wetgeving hebben rond het fenomeen parodie.

Zie CrunchyRoll niet in de lijst van streaming sites waar de aflevering verwijderd gaat worden trouwens, wie weet kunnen mensen hem toch blijven kijken buiten Japan?

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 04 Dec 2015, 10:21

Zou wel tof zijn, want die aflevering is te briljant.

Moet trouwens nog verder kijken, ik loop wat weekjes achter. Maar het is soms te flauw om het achter elkaar te kijken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 15 Dec 2015, 09:30

In januari gaat de manga adaptatie van start, in het magazine YOU josei van Shuisha.
http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... ary/.96496

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 19 Dec 2015, 20:02

Nu is het ook duidelijk hoeveel afleveringen Osomatsu-san gaat hebben, namelijk 24 stuks. Die gaat de winter 2016 nog door. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 20 Dec 2015, 15:59

Aflevering 11 is een kerst aflevering, mocht je daar niks mee hebben... Dan kun je hem overslaan. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 21 Dec 2015, 21:10

Aflevering 12 is een special, waarbij teruggekeken wordt naar de afgelopen 11 afleveringen en de grootste loser tot nu toe wordt bekend gemaakt. XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 28 Dec 2015, 15:23

Hey, er is nieuws rondom Osomatsu-san! Lees je mee?

Er is een aflevering van Osomatsu-san die nooit te zien was geweest, de zogenaamde aflevering 3.5 met twee segmenten genaamd Matsu Soup en Virgin Hero. Deze zal mee gaan met de Volume 1 Blu-Ray en DVD, die uit gaat komen op 29 januari.

Aflevering 3.5 vervangt eigenlijk aflevering 1 die van de streaming sites in Japan weggehaald was (ook niet meer op Crunchyroll te zien, trouwens).

Aflevering 3 is blijkbaar ook deels aangepast, er is zelfs excuses aangeboden voor dat deel die verwijderd is. In die aflevering zag je Dekapan-man, een parady op Anpanman en ja... ik snap wel waarom deze is aangepast. Hij was nogal apart.

Bron: ANN

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 29 Dec 2015, 20:40

Hmmmmmmm.... er is een Year End Special te zien geweest van Osomatsu-san waarbij een aantal va's met ons meekijkt naar een aflevering en commentaar levert. Toen ik dacht hoorde, dacht ik.. ehm... weet niet of dat iets is?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 30 Dec 2015, 14:51

Fran wrote:Hmmmmmmm.... er is een Year End Special te zien geweest van Osomatsu-san waarbij een aantal va's met ons meekijkt naar een aflevering en commentaar levert. Toen ik dacht hoorde, dacht ik.. ehm... weet niet of dat iets is?
Ehm.. ik ben ergens halverwege gestopt, want je zag hetzelfde als aflevering 12, maar dan met commentaar van de voice actors en dat was wel grappig. Want ze hadden het gewoon niet meer over wat je zag, maar gewoon over Osomatsu-san en hoe ze samenwerken enzo. Maar die combinatie werkte niet zo voor mij. Zonde!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply