[Anime] Osomatsu-san

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Anime] Osomatsu-san

Post by Fran » Tue 16 Feb 2016, 22:37

Aflevering 19 begon erg grappig.
Spoiler: weergeven
De winnaar (Shonosuke-san) van de race zou voortaan de hoofdrol hebben in Osomatsu-san. Maar we werden op het verkeerde been gezet. Goh!
Een scene erna lag hij ergens dood bij een oever.
Verder werd het lekker belachelijk en nog belachelijker en natuurlijk grappig. Ik heb er weinig over te melden. ANN is altijd zo goed met die reviews, ik faal er echt in.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 23 Feb 2016, 23:12

Dus we zullen nooit weten wat voor vlees Hatabou verkocht! ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Feb 2016, 19:51

Ryuji wrote:
Jyushimatsu biased hier!
Zeg.. is dit niet iets voor jou?
http://www.animenewsnetwork.com/interes ... led/.99131

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 09 Mar 2016, 00:26

Ik zie net dat MAL er 25 afleveringen van heeft gemaakt. Heb niet verder gekeken naar nieuws, maar ik weet dat er 24 afleveringen zouden zijn. Dus dit viel op!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Mar 2016, 21:23

Dat was weer lekker apart-yon!

Maar goed, als ik het mag geloven is het toch volgende week de laatste aflevering!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 14 Mar 2016, 21:31

Ah, bijna afgelopen dus? Wel jammer want volgens mij geniet je er nog wel van.
Ik moet het nog steeds eens verder oppakken maar dat gaat zeker nog gebeuren! Geef het nog paar afleveringen de kans om me te overtuigen.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 14 Mar 2016, 21:57

Ik verwacht snel een vervolg, dus komt goed!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 22 Mar 2016, 20:15

Dus ik dacht met aflevering 24 veel te kunnen lachen, met Totoko lukte dat wel. Het laatste stukje "tegami" was dat een ander verhaal.

En dan op het eind: wordt vervolgd. Tssssssssssssssssssssssss!

En toen op het eind: volgende keer: de laatste aflevering. Dus toch 25 stuks!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 29 Mar 2016, 21:17

Aflevering 25 ging over.. waar ging het eigenlijk over?
Dan denk ik dat het heel zielig wordt voor Osomatsu, dan verandert het gehele verhaal omdat de broers zijn uitgenodigd voor iets. Gaan ze honkballen, maar kan niemand honkballen. En dan een jaar later komen ze terug om op een andere manier te gaan honkballen (eigenlijk meer mensen afslachten, zodat ze uit de running zijn).
Laatste wedstrijd is dan galaxy honkbal? Nou ja.. het sloeg weer eens nergens op en Totoko moet natuurlijk weer vieze woorden gebruiken. De broertjes zijn natuurlijk helemaal gemotiveerd nadat Totoko zichzelf aanbied als de broers het spel winnen. xDDD Het slaat weer nergens op. Ze winnen niet eens.
Strike, batter out! Game! Set!

En dan op het eind: See you again sometime! Right.. hopelijk duurt dit niet al te lang. xD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 31 Mar 2016, 22:28

Goed Osomatsu-san's laatste aflevering was eerder deze week te zien en die eindige met 'See You Again Someday. Maar er is natuurlijk al gespeculeerd door fans. Heerlijk!

Verborgen berichten?

http://www.animenewsnetwork.com/interes ... es/.100421

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 05:49

Er is een heuse Osomatsu gekte in Japan. Ik had al wel zoiets meegekregen, van bepaalde merch of uitgaven van een magazine die dan uitverkocht raakte. Maar dan loop je in Tower Records of Tokyu Hands en dan zie je bepaalde Osomatsu reclame en dan heb ik echt zoiets van.. wow! Echt wel leuk!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 20 Jun 2016, 10:46

Dat is wel erg bijzonder om mee te maken denk ik. Als ik deze anime zie denk ik niet echt van wow wat geweldig.

Maar het is wel een typische anime waar mensen met familie voor kunnen gaan zitten volgens mij. Plus het heeft een grote nostalgische waarde.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 20 Jun 2016, 15:58

Zelfs de goedkopere winkels (390 yen voor een product) spelen in op deze gekte. Ik ben verder diverse keren CD's tegengekomen van deze serie (elke karakter 1 CD) tot aan geinige gadgets. Ik heb tot op heden niks gekocht, want ik zou niet weten wat ik zou moeten hebben. Maar ik moet hier wel heel hard om lachen! XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 02 Jul 2016, 19:13

Op de laatste dag in Japan kwam ik heel veel Osomatsu-san merchandise tegen in diverse winkels. Het werd zo ernstig dat ik er melig van werd. Ik liep nog in diverse zaken rond met een vriendin die nu een periode in Japan is. En het was één en al Osomatsu-san. Ik had zelfs van die momenten waarbij ik zei: "Hey!" ... "Osomatsu-san!" "Nee, echt????"

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 09 Aug 2016, 21:15

Ik heb de "special" bekeken van Osomatsu-san, welke eigenlijk moet dienen als vervanging van de originele eerste aflevering en het zou zogezegd tussen aflevering 4 en 5 passen.

Al met al.. hoe het begon met de idol-versie van Osomatsu-san: briljant. Ik moet daarbij ook zeggen dat ik graag nog wil weten wie nou op 1 staat van de F6 Hot Men blablablabla. Maar in ieder geval was het weer lachwekkend. Ik mis Osomatsu-san.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply