[manga/anime] Nijiiro Days

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

[manga/anime] Nijiiro Days

Post by Fran » Sun 10 Jan 2016, 19:56

Anime Winter 2016
"Rainbow Days"

Genres: Comedy, Shoujo, Slice of Life

Image

De serie gaat over Natsuki, Tomoya, Keiichi, en Tsuyoshi. Een dromer, een playboy, een sadist en een otaku. Dat moet het al leuk maken.Nijiiro Days gaat over de vriendschap en de avonturen (en mislukkelingen ervan) van dit viertal.

Afl. 1
Natsuki komt een meisje tegen op het moment dat hij zich rot voelt. Hij komt later erachter dat ze bij hem op school zit.

Zoals in de titel te zien is hier ook een manga van. De serie is al sinds 2012 bezig.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [manga/anime] Nijiiro Days

Post by Fran » Mon 18 Jan 2016, 21:05

Aflevering 2 gezien, was weer leuk. Het is gewoon een relaxte serie.

In totaal gaan er 24 afleveringen komen. Dus er valt nog wel even te zien. Let wel, de afleveringen zijn niet langer dan 15 minuten.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 25 Jan 2016, 20:23

Aflevering 3!
Spoiler: weergeven
Dus er zijn er drie niet zo heel goed op school en die moeten hun examens opnieuw doen: Natsuki, Keiichi en Tomoya. En Tsuyoshi biedt hen hulp aan (hij stond op de tweede plaats qua goede cijfers bij de laatste toets) en haalt zijn vriendin erbij om te helpen ennnnnnn het meisje waar Natsuki de hots voor heeft. Dus de vraag is, wanneer gaat Natsuki zeggen tegen het meisje dat hij altijd bloost omdat hij haar leuk vindt? We gaan het ziennnn.
Tussendoor heb ik veel moeten lachen, gewoonweg.. het kwam te grappig over. Dus ik vroeg mijzelf al af: Hoe moet ik die anime gaan kijken als ik het constant stil moet zetten, omdat ik steeds moet lachen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 31 Jan 2016, 18:02

Keiichi is te grappig.
Dat was hij al vanaf het begin toen ik begreep dat hij een sadist is en graag met zwepen speelt enzo. Maar vandaag kreeg hij even wat extra aandacht. Hij is de enige zonder een vriendinnetje. Wel weer tof om te zien hoe de vriendenclub reageert op de SOS van een schoolgenoot Taizou over Keiichi.

Hij is lekker eerlijk tegen dat meisje die bekend hem leuk te vinden. Die rent keihard weg als hij aangeeft wat hij leuk vindt (vriendinnetje plagen). Tsja..

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 08 Feb 2016, 23:19

Aflevering 5 was ook weer erg fijn om te zien. Keiichi is blijkbaar een alleskunner wat betreft sport, hmm....

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 15 Feb 2016, 19:41

Net aflevering 6 gezien.
Een misverstand is snel gemaakt. Plus, volgens mij begint iemand op te warmen voor Natsuki! En hij is trots op die kleine dingentjes zoals contact leggen met dat meisje, terwijl die vrienden van hem zoiets hebben van.. saai!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Feb 2016, 21:58

Wanneer gaat hij nou bekennen???????????????????????????????????

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 06 Mar 2016, 20:10

Fran wrote:Wanneer gaat hij nou bekennen???????????????????????????????????
WANNEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hey, een andere outro!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 13 Mar 2016, 21:24

En ik denken dat hij het in deze aflevering wel zou zeggen, maar helaas. xDDDD

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 02 Apr 2016, 16:55

Ik liep achter met Nijiiro Days, had ik niet gedacht!

Dus ik heb net afleveringen 11 en 12 gezien.
Dus het groepje is naar een pretpark, want vriendin van Tsuyoshi heeft kaartjes voor pretpark/hotel gewonnen waarin een band gaat optreden. Ze heeft het net iets anders verwoord van hoe ze de kaartjes heeft gewonnen, dus Tsuyoshi is volgens mij niet zo blij.

En dan dat zusje van Tomoya die over haar oren verliefd lijkt te zijn op sadistische Keiichi. Humor!

Het einde van aflevering 12 was wel zoiets van.. nee.. ik wil verder zien. Al zal het wel goed aflopen. Maar raar iets dat er dan van die gasten zijn die dan meisjes proberen op te pikken en eventueel andere dingen proberen te doen als ze merken dat ze alleen zijn. Bah! Natsuki, laat je van je beste kant zien!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 03 Apr 2016, 21:44

Dus er is een special/recap tussendoor gekomen. Dus we mogen even wachten op het vervolg???????????

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 10 Apr 2016, 19:18

Fran wrote:Dus er is een special/recap tussendoor gekomen. Dus we mogen even wachten op het vervolg???????????
Jup jup jup. Die recap was wel leuk, doordat de groep die het themaliedje had gezongen hun mening enzo gaven over de karakters. Daarbij werden de leuke momenten gedeeld, ik moest weer hard lachen!

Aflevering 13 heeft een andere intro (one sided love van Sonar Pocket, de band die in de anime speelde in aflevering 12?) en outro, dus ik denk dat we de oude intro en outro mogen vergeten? Vond beide eigenlijk wel leuk. xD (intro was te vrolijk, maar past perfect bij de anime) Maar de nieuwe versies zijn zeker niet slecht. :)
In ieder geval liep het goed af met Anna, Natsuki redde haar en uiteindelijk kwamen ze in de draaimolen terecht in zo'n karretje die een hartvorm heeft. xD

Anna heeft dus duidelijk een bord voor haar kop ofzo? Nou ja, het blijft schattig allemaal.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 01 May 2016, 21:54

Zo te zien heb ik niks meer bijgehouden na aflevering 13. xD
Maar het begint best wel interessant te worden tussen Keichi en het zusje van Tomoya, maar ook tussen Tomoya en Mari.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 22 May 2016, 22:22

Langzaam gaan we richting het einde van de serie.

17.
Nog een gedoe tussen Matsunaga en 'Spit Woman'. xDDD Wel schattig dat hij een bekentenis bij haar ging doen. Dat meidje gaat nog wel een keer om....
18 leek een soort van tussenaflevering te zijn.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 19 Jun 2016, 05:48

Ik wil dit zooooooo graag afkijken. Dit is echt een anime waarbij het lekker vrolijk is. ^_^

Ik zag laatst manga hiervan liggen en toen moest ik gelijk glimlachen!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply