Boku dake ga Inai Machi / ERASED

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Boku dake ga Inai Machi / ERASED

Post by Shizu » Sat 27 Feb 2016, 15:41

Gisteren gekeken, erg emotioneel!

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 27 Feb 2016, 22:22

Cypher wrote:Aflevering 8 intussen gezien.

Gebeurde niet erg veel maar er werden wel wat hints gegeven.
Yasumi wrote: Ja ik ben ook weer bij sinds gisterenavond. Wat een serie! Misschien wel zo slim om tussendoor even een pauze te nemen, want alles gaat zo snel!
Spoiler: weergeven
Ik hoop dat het zijn moeder is en niet de dader D:. Ik heb inmiddels wel zo mijn verdachte, en eigenlijk wordt dat met de aflevering duidelijker voor mij.
Blijkbaar was het wel de dader, gelukkig heeft hij niet verder gekeken in dit geval.

Ben ook wel benieuwd wie jij als verdachte hebt eigenlijk. :)
Het is nog een theorie, maar ik verdenk die leraar...iets zit me niet lekker bij hem, maar na deze aflevering twijfel ik weer wat meer XD

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 28 Feb 2016, 00:36

Shizu wrote:Gisteren gekeken, erg emotioneel!
Dat is elke aflevering volgens mij zo'n beetje! Dat doen ze wel erg goed.
Maar vind het ook wel geinig dat ze ook een paar luchtige momenten tussendoor houden. Dit maakt het zo dat het echt voelt.
Yasumi wrote:
Cypher wrote:Aflevering 8 intussen gezien.

Gebeurde niet erg veel maar er werden wel wat hints gegeven.
Yasumi wrote: Ja ik ben ook weer bij sinds gisterenavond. Wat een serie! Misschien wel zo slim om tussendoor even een pauze te nemen, want alles gaat zo snel!
Ik hoop dat het zijn moeder is en niet de dader D:. Ik heb inmiddels wel zo mijn verdachte, en eigenlijk wordt dat met de aflevering duidelijker voor mij.
Blijkbaar was het wel de dader, gelukkig heeft hij niet verder gekeken in dit geval.

Ben ook wel benieuwd wie jij als verdachte hebt eigenlijk. :)
Het is nog een theorie, maar ik verdenk die leraar...iets zit me niet lekker bij hem, maar na deze aflevering twijfel ik weer wat meer XD
Dat zei ik dus in eerdere afleveringen ook al dat ik hem niet vertrouwde.
Maar tot dusver bewijst het nog niks. De motivatie van de dader is nog niet bekend. Kan best zijn dat hij op een zieke manier om de slachtoffers geeft en daarom zijn best doet om haar bij haar ouders weg te halen. Maar wie weet wat hij daarna met haar van plan is?

Ben het wel met je eens dat het lastig is om hoogte te krijgen van de leraar op dit punt. Hij komt aardig over maar doet soms ook wel erg verdacht. Al is het verdachte in de laatste afleveringen wel minder te merken. Hij is echter ook wel erg oplettend, net als de moeder van Satoru.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 28 Feb 2016, 10:47

Cypher wrote:
Dat zei ik dus in eerdere afleveringen ook al dat ik hem niet vertrouwde.
Maar tot dusver bewijst het nog niks. De motivatie van de dader is nog niet bekend. Kan best zijn dat hij op een zieke manier om de slachtoffers geeft en daarom zijn best doet om haar bij haar ouders weg te halen. Maar wie weet wat hij daarna met haar van plan is?

Ben het wel met je eens dat het lastig is om hoogte te krijgen van de leraar op dit punt. Hij komt aardig over maar doet soms ook wel erg verdacht. Al is het verdachte in de laatste afleveringen wel minder te merken. Hij is echter ook wel erg oplettend, net als de moeder van Satoru.
Ja dat is een theorie, maar die andere slachtoffers dan? We weten niet wat hun thuissituatie is. We weten alleen dat hij Satoru's vriendje Hiromi heeft vermoord om de politie te misleiden door hen te laten denken dat hij niet wist dat het een jongen is (en ik dacht dat zelf eerst ook dat het een meisje was XD)

Voor de rest is het nog heel lastig om iemand echt als dader aan te wijzen. Die Yuuki vertrouw ik ook niet. Ik denk niet dat hij de moordenaar is, maar hij weet wel iets.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 06 Mar 2016, 00:39

Aflevering 9. Weer een hele sterke aflevering en ik weet nu zeker wie mijn verdachte is.
Al die snoep in de auto van die leraar! Een grotere hint kan haast niet.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sun 06 Mar 2016, 07:56

ECHT HE

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 06 Mar 2016, 13:57

Ben net begonnen met aflevering 5 en ik kreeg opeens de vibes die ik kreeg toen ik de anime Monster keek! Blij dat ik eindelijk begonnen ben met deze anime.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 06 Mar 2016, 19:40

Yasumi wrote:Aflevering 9. Weer een hele sterke aflevering en ik weet nu zeker wie mijn verdachte is.
Shizu wrote:
ECHT HE
Ik weet het nu niet meer wat betreft de verdachte hoor...
Ze zetten hem naar mijn gevoel nu teveel neer als verdachte, het voelt dus te makkelijk nu.
Misschien is het wel gewoon een man die graag snoept...
Dat gezegd, hij was ook in de buurt van dat andere meisje op haar route nar huis aangezien hij Satoru en zijn moeder een lift kon geven.

Ze lijken wel een nieuwe slachtoffer op te zetten. Ben haar naam even kwijt maar dat meisje dat naast Satoru zit in de klas lijkt vrij veel alleen te zijn en buitengesloten momenteel.

Ik denk dat Satoru de fout maakt om te denken dat de slachtoffers hetzelfde blijven. Ze werden gekozen gezien hun situatie en wanneer hij de situatie veranderd door ze niet alleen te laten zijn is het niet onlogisch dat de dader opzoek gaat naar een ander slachtoffer.

Zat tegelijk ook wat anders te denken. Het is niet zeker dat de dader van nu dezelfde persoon is als de dader later. Er zouden scenario's kunnen zijn waarbij de dader in het heden bijvoorbeeld één van de kinderen uit zijn klas is? :?:
Fran wrote:Ben net begonnen met aflevering 5 en ik kreeg opeens de vibes die ik kreeg toen ik de anime Monster keek! Blij dat ik eindelijk begonnen ben met deze anime.
Dat zijn zo te horen wel goeie vibes. Hoop dat dit een beetje aan gaat houden voor jou.

Ook leuk om te weten misschien. De manga is deze maand geëindigd en de anime gaat eindigen in dezelfde maand. Heb niet veel mee gemaakt dat een anime en manga zo dicht bij elkaar liggen wat betreft het einde. Er is ook al gezegd dat de anime hetzelfde einde gaat aanhouden als de manga.
Heb geen idee wat dat voor einde is maar kan niet wachten tot ik er achter ben! :)

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 06 Mar 2016, 19:54

Dat zijn inderdaad goede vibes, gezien ik Monster als erg goede anime beschouw. Het liep wel wat anders bij Monster, plus het feit dat er veel meer afleveringen zijn bij die anime. Toch ben ik blij zulke vibes te ontvangen, want ik was wel op zoek naar zo'n spannende anime. HOE KAN HET DAT HET MAAR 12 AFLEVERINGEN HEEFT?

Aflevering 6 is afgekeken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Mon 07 Mar 2016, 07:18

Iemand op tumblr zei dat als het zo doorgaat we op een enorme cliffhanger eindigen

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 07 Mar 2016, 09:56

Cypher wrote:
Yasumi wrote:Aflevering 9. Weer een hele sterke aflevering en ik weet nu zeker wie mijn verdachte is.
Shizu wrote:
ECHT HE
Ik weet het nu niet meer wat betreft de verdachte hoor...
Ze zetten hem naar mijn gevoel nu teveel neer als verdachte, het voelt dus te makkelijk nu.
Misschien is het wel gewoon een man die graag snoept...
Dat gezegd, hij was ook in de buurt van dat andere meisje op haar route nar huis aangezien hij Satoru en zijn moeder een lift kon geven.

Ze lijken wel een nieuwe slachtoffer op te zetten. Ben haar naam even kwijt maar dat meisje dat naast Satoru zit in de klas lijkt vrij veel alleen te zijn en buitengesloten momenteel.

Ik denk dat Satoru de fout maakt om te denken dat de slachtoffers hetzelfde blijven. Ze werden gekozen gezien hun situatie en wanneer hij de situatie veranderd door ze niet alleen te laten zijn is het niet onlogisch dat de dader opzoek gaat naar een ander slachtoffer.

Zat tegelijk ook wat anders te denken. Het is niet zeker dat de dader van nu dezelfde persoon is als de dader later. Er zouden scenario's kunnen zijn waarbij de dader in het heden bijvoorbeeld één van de kinderen uit zijn klas is? :?:
Ja, dat meisje bij Satoru in de klas zat me ook niet echt lekker nee. Ik denk echter niet dat de dader een ander persoon is ineens, maar ik hou er zeker rekening mee dat we ons niet blind moeten staren op die leraar. Het is allemaal net te toevallig en ergens zou ik ook wel teleurgesteld zijn als het zo makkelijk is
Fran wrote:Dat zijn inderdaad goede vibes, gezien ik Monster als erg goede anime beschouw. Het liep wel wat anders bij Monster, plus het feit dat er veel meer afleveringen zijn bij die anime. Toch ben ik blij zulke vibes te ontvangen, want ik was wel op zoek naar zo'n spannende anime. HOE KAN HET DAT HET MAAR 12 AFLEVERINGEN HEEFT?

Aflevering 6 is afgekeken.
Ja echt he, maar aan de andere kant verdient zo'n anime als dit gewoon een heel goed einde. Als het daarmee maar 12 afleveringen nodig heeft om een compleet goed verhaal neer te zetten, dan heb ik daar echt wel vrede mee. Redenen genoeg om het dan later nog een keer te kijken.
Shizu wrote:Iemand op tumblr zei dat als het zo doorgaat we op een enorme cliffhanger eindigen
Ik heb op Anime News Network gelezen dat het einde van de anime hetzelfde is als de manga. Maar als ze met een cliffhanger eindigen zou ik dat wel gemeen vinden T.T

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 07 Mar 2016, 10:37

Maar een cliffhanger kan betekenen dat er nog een seizoen komt?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 07 Mar 2016, 15:22

Fran wrote:Maar een cliffhanger kan betekenen dat er nog een seizoen komt?
Ik denk niet dat er dan nog genoeg materiaal over is om nog een seizoen te maken, voorzover ik erover lees. Ik heb de manga niet gelezen dus ik weet het niet. Een film of OVA zou nog wel kunnen

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 07 Mar 2016, 15:31

Dan zou een cliffhanger niet zo logisch zijn..

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Mon 07 Mar 2016, 15:35

Cliffhanger betekend niet meteen een nieuw seizoen. Zijn zat anime die een cliffhanger hebben en geen 2e seizoen.

Maar het is nog niet eens zeker, misschien lulde die persoon maar wat...

Image

Post Reply