Joker Game

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

Joker Game

Post by Cypher » Wed 06 Apr 2016, 00:13

De eerste aflevering van Joker Game is inmiddels uit.

Deze anime gaat over een organisatie voor spionnen binnen Japan in de tweede wereldoorlog. De organisatie gaat onder de naam "D Agency". Binnen deze organisatie worden "normale" burgers getraind tot spion, tijdens de training word ze verschillende vaardigheden geleerd.
Yasumi wrote:De series komend seizoen waar ik het meest naar uitkijk zijn Stray Dogs die hierboven al genoemd is en Joker Game. Anime van Studio Bones en Production I.G doen het bij mij meestal wel goed op het gebied van animatie, maar ook de algemene productielevel van die anime is altijd wel hoog :D

Gebaseerd op de eerste aflevering lijkt het erop dat ze qua animatie niet teleurstellen in elk geval.

De eerste aflevering is tot nu toe meer om je een beetje te introduceren in de wereld en om een bepaalde toon te zetten naar mijn gevoel. Er gebeurde nog niet bizar veel en ze laten het aan de kijker over om erg veel invulling te geven op basis van wat je ziet, of eigenlijk niet ziet.

Ik verwacht dat er later in de anime meer diepgang gaat komen.
Spoiler: weergeven
Het einde is wel erg mooi gedaan. Ze pakken heet eerdere moment met het kaartspel weer goed terug waardoor ze ook gelijk de focus op de joker leggen en daarmee de naam van de anime. Voor een eerste aflevering is dit in principe een erg goeie set.

Het eindigt wel op een cliffhanger wat voor een eerste aflevering wat minder is maar voor mijn gevoel is dat wel iets wat bij deze specifieke anime past. Ze willen juist dat je gaat nadenken over dat gene wat je gezien hebt. De beste manier op dit moment is om je als kijker te dwingen om te wachten en je eigen theorieën te bedenken.
Ik blijf hem in elk geval nog even kijken. Ben er nog niet van overtuigd dat het geweldig word, ze kunnen het nog erg eenvoudig verpesten, maar ik zou tegelijk ook niet verbaasd zijn als dit één van de betere anime van het seizoen gaat worden.

Hoorde elders wel mensen klagen dat ze een onrealistisch beeld scheppen over de acties van Amerika in de oorlog en doen alsof Japan het allemaal zo goed doet maar het zou onrealistisch zijn als dit niet het geval is gezien het feit dat de anime speelt zich af binnen Japan midden in de oorlog. Ik heb me er daarbij niet echt aan geërgerd en het viel mij ook niet eens echt op eigenlijk.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Joker Game

Post by Yasumi » Wed 06 Apr 2016, 11:40

Ik heb de aflevering nog niet gezien, nog niet echt tijd gehad om ervoor te gaan zitten, maar ik ben heel erg benieuwd. Het klinkt in ieder geval als een serie die mij hoe dan ook zal boeien, want (de Japanse) geschiedenis vind ik altijd een interessant onderwerp in films en series.

En die discussie steeds over hoe Japan de acties van Amerika in films/series uitbeeld...als je kijkt naar Amerikaanse oorlogsfilms dan portretteren zij zich ook vaak alsof ze beter zijn dan de rest, terwijl denk ik weinig landen alleen maar goede dingen doen in een oorlog. Zo bekijkt elk land de dingen vanuit zijn eigen perspectief en ik stoor mij daar ook echt niet aan.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 14 Apr 2016, 09:58

Inmiddels aflevering 1 & 2 gezien en ik vind het erg interessant! Het is wel zo'n anime die de tijd moet krijgen om het verhaal uit te leggen dus veel valt er nog niet over te zeggen of het uiteindelijk goed wordt of niet.
De vergelijking met politiek en de (poker) Joker Game vond ik mooi gevonden. Ook de propaganda voering in het eerste deel van aflevering 2 vond ik interessant om te zien en ook best confronterend. Het mij wel duidelijk dat ze in deze serie dit niet proberen goed te praten, in tegendeel zelfs gezien hoe de hoofdpersonage handelt in deze aflevering.
Ook las ik ergens dat de spionnen in de 3e aflevering weer andere namen krijgen, dus het wordt vooral gezichten onthouden deze serie...

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sun 17 Apr 2016, 17:20

Aflevering twee ook gezien inmiddels. Heeft inderdaad wel even de tijd nodig maar dat is prima. Vind het al vermakelijk om te zien hoe alles zich langzaam aan ontwikkeld.

Ben trouwens toch al slecht met namen onthouden, denk niet dat ik een verschil merk als ze namen gaan aanpassen vergeet ze alsnog, kan nu al geen een naam meer noemen en heb net aflevering twee gezien.

Image

To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 20 Apr 2016, 15:42

Ik twijfel hier nog over.. Ik verlies soms snel mijn aandacht, misschien niet zo handig?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 20 Apr 2016, 20:43

Shizu wrote:Ik twijfel hier nog over.. Ik verlies soms snel mijn aandacht, misschien niet zo handig?
Je moet inderdaad wel blijven opletten denk ik om er echt van te genieten. Maar ze leggen alles wel goed uit tot nu toe. Mocht je het zelf nog niet ontdekt hebben dan word het via via wel erg duidelijk aan de kijker uitgelegd. Door bijvoorbeeld de gedachten gang van de karakter te horen terwijl hij het ook aan het uit vogelen is.

Je kan natuurlijk altijd kijken of je er nu van kan genieten. Lukt dit niet kan je er in elk geval een indruk van deze anime krijgen en er misschien later op terug komen wanneer jij je aandacht er wat beter bij kan houden?

Image

To be safe
To believe
In something

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 20 Apr 2016, 21:36

Ja zal ik doen

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 20 Apr 2016, 21:53

Hoop dat het je goed af gaat en ben uiteraard sowieso benieuwd wat je ervan gaat vinden. :D

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Oct 2016, 13:08

Engelse dub cast voor Joke Game anime bekend!
https://www.animenewsnetwork.com/news/2 ... me/.108062

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply