Yuri!!! on Ice

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Yuri!!! on Ice

Post by Yasumi » Thu 20 Oct 2016, 23:26

Laat hun lekker tekenen, kunnen wij ongestoord kijken naar gewoon een leuke anime over kunstschaatsers.

Overigens, vind ik deze anime eigenlijk wel de mooiste ED van het seizoen hebben.

Normaal niet zo mijn muziekstijl, maar ik vind dit zo fijn klinken!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 03 Nov 2016, 17:45

ANN is er ook al erover gaan praten: https://www.animenewsnetwork.com/featur ... ce/.108391

Denk dat Cypher niet meer wil kijken.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 03 Nov 2016, 22:45

Aangezien Fran mij erg belangrijk lijkt te vinden als het op deze anime aan komt toch maar even een reactie hierop.
Yuri!!! on Ice stars two complex characters of the same gender who harbor a directly sexual and romantic attraction to each other, in a relatable story that does not fetishize or exoticize these feelings.
Dat klinkt juist als iets wat ik prima zou kunnen uitstaan. Het overdreven gedoe wat je normaal in anime zit is juist het gene waar ik me zo aan erger, het fan service en alles dat ze erin moeten duwen. Heb niets tegen gemeende relaties tussen mannelijke karakters wanneer het smaakvol gedaan word.

Ik heb echter geen behoefte aan anime waarin de mannelijke karakters bijna niet te onderscheiden zijn van vrouwelijke karakters en er alleen maar lijken te zijn om situaties te veroorzaken die (mogelijk) seksueel opgevat kunnen worden.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 03 Nov 2016, 22:48

Cypher wrote:Aangezien Fran mij erg belangrijk lijkt te vinden als het op deze anime aan komt toch maar even een reactie hierop.
*kuch* Je bent de mod en je had al eerder hier gereageerd 'aan te kijken' of je de anime zou kijken. En ik ken je wat langer dan vandaag, dus ja.. dan probeer ik natuurlijk wel iets zodat je gaat reageren. Weet je ook meteen wat mijn reden hierachter was. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 09 Nov 2016, 23:11

Heb toch eerste aflevering maar eens gekeken. Lijkt wat langzaam te beginnen.
Wat betreft de animatie is het beetje een dubbel gevoel. De stukjes met Yuri tot nu toe waren niet erg vloeiend en vond het lastig om te blijven kijken. Wanneer Victor schaatste was de animatie echter erg goed gedaan.

De humor is beetje middelmatig, hoop dat ze het beetje bij weten te schaven in later afleveringen. Kan beide kanten nog op eigenlijk. Muziek is wel goed gedaan tot nu toe.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 16 Nov 2016, 22:49

Las een hele rant op twitter van iemand die niet verder gaat kijken. Inhoudelijk teveel op fanservice (op shounen ai gebied), terwijl die persoon daar niet iets op tegen heeft, en te weinig over de sport zelf. Hoe denken jullie erover?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 17 Nov 2016, 22:40

Fran wrote:Las een hele rant op twitter van iemand die niet verder gaat kijken. Inhoudelijk teveel op fanservice (op shounen ai gebied), terwijl die persoon daar niet iets op tegen heeft, en te weinig over de sport zelf. Hoe denken jullie erover?
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Die reacties vind ik heel erg overdreven. De laatste twee afleveringen waren bijna volledig in het teken van de schaatswedstrijden. En als je oplet bij kunstrijden komt er ook bij de mannen nogal wat elegantie bij kijken en gaat het om het uitbeelden van een verhaal. Het is een heel expressieve sport, net als het gewone dansen.

Ik weet niet wanneer je iets precies 'fanservice' moet noemen in een anime. Ik beschouw fanservice vooral vervelend, wanneer het overal tussendoor komt en niets met het verhaal zelf te maken lijkt te hebben. Hier is het vooral voor komische doeleinden, en vind ik het niet storend ofzo.

Hoe moet ik het zeggen...de uitingen van gevoelens in deze serie vind ik eigenlijk heel oprecht overkomen. Wat dat betreft vind ik het een beetje vergelijkbaar met de anime No.6.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 21 Nov 2016, 10:27

Als dat zo is, dan moet ik toch maar beginnen met kijken. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 07 Dec 2016, 22:19

Ik weet niet, ik kom niet over de drempel heen om te kijken. Daarbij krijg ik overal al de spoilers te zien. Net ook over aflevering 10. Dus ja.. ik vind het al even niet zo heel leuk meer. Social media is leuk, maar als er nou spoiler tags bestonden. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Thu 08 Dec 2016, 22:34

hahha ja de spoilers zijn nie zo leuk, hoewel k er ng geen gezien heb deze keer ^^

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 08 Dec 2016, 23:22

Ik ga YOI wel kijken als de hype voorbij is. Ergens volgend jaar of het jaar erop.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 30 Jan 2017, 12:13

Crunchyroll had van die anime verkiezingen en daar kwam YOI vaak uit de bus als de beste.

Dit was de klapper.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 02 Feb 2017, 12:16

En dan hier een review. Reacties in dit onderwerp of onder het blogbericht zijn welkom!

http://avo-blog.nl/2017/02/02/anime-review-yuri-on-ice/

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 29 Apr 2017, 15:49

Dus... er is een film aangekondigd?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 29 Apr 2017, 16:11

Klopt! En geen compilatie, dus ik ben benieuwd...

Post Reply