Nyaa Torrents offline

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Yasumi
Moderator
Moderator

Nyaa Torrents offline

Post by Yasumi » Tue 02 May 2017, 10:54

Nyaa Torrents is offline gehaald en het lijkt er op voorgoed dit keer. Ik wacht op wat meer info, maar vermoedelijk is het toch echt een gedwongen sluiting.

Dat risico is te verwachten daarmee, maar toch doet het wel een beetje pijn als het echt gedaan is. Dankzij die site heb ik vele van de anime die ik tot nu toe gezien heb kunnen kijken.

Hoe kijken jullie tegen de sluiting aan?

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Nyaa Torrents offline

Post by Fran » Tue 02 May 2017, 11:32

Ehm... dit gaat misschien heel raar klinken, maar Nyaa Torrents zegt mij heel weinig.
Hoe ik er tegenover sta; hmm.. vervelend, maar begrijpelijk.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 02 May 2017, 11:55

Vroeger nog wel een website waar ik graag gebruik van maakte, maar het is op zich logisch.

Wat ik voornamelijk vervelend vind is dat er niet één website is waarop ALLE anime officiële engelse ondertiteling hebben e.d. Dan zou al dat illegale gedoe ook niet nodig zijn.

Yuki op AVO-Blog

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 02 May 2017, 12:40

Mjah, wat is vroeger! 5 jaar terug? 10 jaar terug? Wat betreft anime ben in pas sinds eind 2015 weer echt terug. Oftewel dat ik echt weer kijk.

Ja, licenties krijgen is best een gedoe. Hopelijk komt daar verandering in.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 02 May 2017, 12:50

5 jaar terug denk ongeveer, wss minder, maar download sowieso niet meer.

Wil best betalen voor een website waar t legaal is, maar dan moet wel iig bijna alles erop staan.

Word er nu al gek van dat er zo weinig op Netflix staat en er ook nog HBO go oid is en allerlei andere abonnement diensten, ik wil gewoon een geheel. xD

Yuki op AVO-Blog

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 02 May 2017, 14:28

Nyaa gebruikte ik vroeger (lees: tot 2 jaar terug) om alle anime die ik keek te downloaden. Streaming sites werkten niet prettig omdat mijn internet niet zo goed was. Downloaden duurde ook wel lang, maar dan kon ik wel in goede kwaliteit de series zien.
Yuki wrote:
Tue 02 May 2017, 12:50

Word er nu al gek van dat er zo weinig op Netflix staat en er ook nog HBO go oid is en allerlei andere abonnement diensten, ik wil gewoon een geheel. xD
Precies dit.

Tegenwoordig heb ik een abonnement op Crunchy waarop ik een redelijk aandeel van nieuwe series kan kijken, en ik heb een subaccount van Netflix. Dus ik heb wel wat keuze aan legale anime films en series.

Maar dat is nog láng niet alles wat Engelse ondertiteling krijgt. Verder zijn er ook nog veel series die op Amazon terecht komen... ik voel er niet voor om daar ook nog weer een abo te nemen.

En op een DVD/BR wachten duurt even, dus als ik een serie wil zien die hier nog niet legaal beschikbaar is...dan was Nyaa mijn beste vriend zo te zeggen :P

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 02 May 2017, 16:57

Zou dit in connectie staan met stichting Brein? Of is de anti piracy in Japan nu fulltime bezig?

Maar ja Nyaatorrent was de plek om je anime te halen. Velen andere sites zoals AnimeTake hadden altijd wel een link naar hun site. (mijn download alle anime tijd, uiteindelijk opgegeven)

Zoals al eerder is vernoemd de fans willen een service hebben die alles heeft, alle huidige season anime, of juist die en de classics.
Ik heb ook een abonnement op crunchyroll en ben daar best content mee. Ik gebruik het ook veel meer nu ik ervoor betaal. Alleen ze hebben leuke series maar een serie als 'Hero Academia' of 'Konosuba' mag ik niet kijken omdat er geen license is voor mijn regio of er Funimation die rechten heeft voor een engelse variant in mijn regio(Hero Academia). Het is nu net dat die 2 series een flinke populariteit hebben en juist die dingen worden niet aangeboden voor de gehele wereld. Wat flink jammer is dus ik ga voor alternatieve dingen zoeken.

ik weet niet of Funimation die licentie heeft maar er zijn genoeg mensen die de Japanse taal willen inplaats van engels. Al ben ik wel voor een nieuwe generatie die op groeit met anime in het engelse though.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 13:56

Is hier verder nog nieuws over?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 07 May 2017, 18:59

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 07 May 2017, 19:34

Fran wrote:
Sun 07 May 2017, 18:59
Kwam dit tegen op ANN: https://www.animenewsnetwork.com/answer ... 03/.115631
Oh ja, ik heb die ook gelezen maar ik was zo druk met andere dingen deze week dat ik het niet eens heb gedeeld.

Voorzover ik kan zien blijft HorribleSubs nog functioneren, dus die site hou ik ook in de gaten voor verdere ontwikkelingen.

Er staat dat er een groep is die een vervanging Nyaa gaat opzetten, dus ik verwacht dat er wel wat anders voor in de plaats komt.

Het is net wat die laatste zin zegt: When it comes to piracy, nerds, like nature, will find a way.

Ik vind het mooi gevonden XD

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 14 May 2017, 22:03

Er is een vervangende website voor Nyaa online. Ik ga hem niet hier noemen, maar met een beetje googlen is die zo gevonden.

Bartje
Sushi lover
Sushi lover

Post by Bartje » Mon 15 May 2017, 16:00

Beetje laat:

Nyaa Torrents was niet echt gedwongen te sluiten, https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... AAlRNY.png

de eigenaar wou waarschijnlijk geen risico nemen (begrijpelijk) en heeft daarom besloten de site te sluiten.

Jammer, want het was gemakkelijk om 'de laatste nieuwe series te vinden', maar op vlak van het piracy gebeuren begrijp ik het wel~ Natuurlijk: wat gedaan als een series geen license heeft voor de Engelse versie? Dan moet je wel op subs rekenen~

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Tue 16 May 2017, 20:46

Ik vond het erg jammer dat de site opeens weg was want gebruikte hem ook regelmatig. De vervanger heb ik een aantal dagen terug al gevonden. Fijn voor nieuw spul zonder license ja!

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 17 May 2017, 12:14

Voor het spul zonder licentie is het inderdaad fijn dat er nog wel alternatieven zijn. Ik gebruik het ook regelmatig.

Post Reply