Zomer Anime 2017: wat ga je kijken?

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Zomer Anime 2017: wat ga je kijken?

Post by Fran » Thu 01 Jun 2017, 12:52

Het is tijd voor de zomer en dus ook zomer anime!

Image
http://www.wallpapersxl.com/wallpaper/1 ... 44064.html

De crew van AVO Blog hebben weer 10 adviezen geproduceerd!
http://avo-blog.nl/2017/06/01/anime-zom ... ar-kijken/

Waar gaan jullie naar kijken?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Zomer Anime 2017: wat ga je kijken?

Post by Fran » Sat 17 Jun 2017, 19:56

Iemand al een idee?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 22 Jun 2017, 11:37

Oef! Best wel veel om uit te kiezen. Wordt een drukke zomer, maar misschien zorgt die nieuwe zwem anime voor verkoeling (of niet? :P )

In ieder geval ga ik Owarimonogatari kijken, want ik heb tot nu toe alles van die serie gezien behalve de films.
Ballroom e Youkoso lijkt me ook bijzonder, dus die staat op mijn lijst.

Verder moet ik nog even kijken...

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Jun 2017, 11:58

Ik heb het vermoeden dat het niet voor verkoeling gaat zorgen. xDDDDDDDDDDDDDD Anders zou het misschien best wel teleurstellend zijn voor velen. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 22 Jun 2017, 12:07

Fran wrote:
Thu 22 Jun 2017, 11:58
Ik heb het vermoeden dat het niet voor verkoeling gaat zorgen. xDDDDDDDDDDDDDD Anders zou het misschien best wel teleurstellend zijn voor velen. ;)
Dat vermoeden heb ik ook wel ja XDDD

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 27 Jun 2017, 14:13

Ik moet nog wat anime afkijken van de lente, maar ik kijk uit naar de zomeranime. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 28 Jun 2017, 10:31

Voorlopig kan ik bijna alle anime die ik wou reviewen voor Animeazing afstrepen van de lijst. Alles gaat naar Anime Strike of Amazon Prime Video :/ zo blijven er weinig legale opties over voor de goede anime.

Mijn besluit was gevallen op o.a. Welcome to the Ballroom, Koi to Uso, Made in Abyss. Maar die gaan allemaal naar die diensten.

Ik ben benieuwd wat ik straks kan kijken...

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 28 Jun 2017, 10:58

Dat is vervelend zeg!

Ik zag gisteren nog een video over piraterij van anime en het is best frustrerend dat je heel graag alles legaal wil zien, maar dat het niet kan. Zo heb ik voor de lente versie niet eens een anime kunnen zien, gezien het gewoon nergens legaal te bekijken is voor ons Nederlanders.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Wed 28 Jun 2017, 12:06

Precies dat ja! En dan maal ik er niet om om die anime dan maar te downloaden, maar trots ben ik er niet op zegmaar...

Maarja, ik wil zo'n serie één keer gezien hebben voor ik besluit of het de moeite waard is dan maar de dvd ervan te kopen. Als het niet goedschiks kan...

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 28 Jun 2017, 14:57

Ik begrijp het wel, hoor.

Ik had het over deze video:

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Thu 29 Jun 2017, 12:43

CR had nog 'The Fox Matchmaker' toegevoegd maar het wordt nu wel heel erg met Anime Strike. Als ze studio's op deze manier alleen kijken naar wat voor geld er op het moment op de tafel ligt dan wordt het als maar lastiger voor CR. Tuurlijk ze moeten ook geld krijgen in de al harde industrie maar ze negeren (imo) wel een groot deel van de fanbase of potentiele kijkers.

Tegenwoordig kijken we niet alleen maar naar een serie op basis van de manga/LN of hun samenvatting. De community kijkt ook naar 'Studio', 'Original Creator', 'Director', 'Art Director' of 'Music Composer'. En dat soort dingen moeten meer in kaart komen.

CR heeft genoeg informatie over hun gebruikers en kijkers, die ze kunnen laten zien aan de studio's. Bijv. Ik hoop dat Studio 'White Fox' de informatie kan inzien van 'Re:zero' op CR en 'Zero Kara' op Anime Strike.

Tuurlijk kan ik ook wel inzien dat competitie ook zijn voordelen kan hebben voor CR om een stap hoger te gaan en dingen te verbeteren. Maar als het zo door gaat begin ik de toekomst maar grijzig uit zien.

CR zal nog een andere titels vrijgeven voor de aankomende dagen. Maar van de 4 dingen die ze hebben nu, mogelijk 1 waar ik echt interesse in heb?

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 29 Jun 2017, 14:02

Crunchyroll heeft voor zover ik gezien heb nog niks voor mij deze zomer, behalve DBS. Maar ik kijk die op de Daiksuki app, gezien die van Crunchyroll nogal kuren heeft. Soms staat het beeld vast en hoor je het geluid doorgaan, welke een herhaling is van wat je net gehoord hebt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Fri 30 Jun 2017, 10:46

Yasumi wrote:
Wed 28 Jun 2017, 10:31
Voorlopig kan ik bijna alle anime die ik wou reviewen voor Animeazing afstrepen van de lijst. Alles gaat naar Anime Strike of Amazon Prime Video :/ zo blijven er weinig legale opties over voor de goede anime.

Mijn besluit was gevallen op o.a. Welcome to the Ballroom, Koi to Uso, Made in Abyss. Maar die gaan allemaal naar die diensten.

Ik ben benieuwd wat ik straks kan kijken...
HIDive gaat in Nederland 'Love and Lies (Koi to Uso)' streamen. Ik weet niet echt wie of wat HIDive is maar het is iig 1 van jouw lijst die je dan in NL kan kijken op een legale manier.

Overigens is Koi To Uso een beetje 3D achtig? Of zie ik dat verkeerd in de PR trailers?

Hmm http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... es/.118211

En betreffende Welcome to the Ballroom zie ik dit op ANN.
"Amazon will stream the first episode of the Welcome to the Ballroom anime on the Twitch livestreaming website worldwide on July 6 at 9:30 p.m. EDT, with a special pre-show at 9:00 p.m. EDT. "

Dit is precies wat CR ook moet doen!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 30 Jun 2017, 10:50

Nog nooit ervan gehoord, maar ziet er interessant uit!
https://www.hidive.com

Twitter last.fm ko-fi?

Image

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Fri 30 Jun 2017, 10:51

En nog een update betreffende HIDIVE

HIDIVE will stream Battle Girl High School in the United States, as well as in Canada, the United Kingdom, Ireland, Australia, New Zealand, South Africa, Latin America, the Netherlands, and Scandinavia. The site will stream the series on Sundays at 4:30 p.m. UTC (12:30 p.m. EDT) starting on July 2.

Made In Abyss is jammer genoeg niet voor Nederland op HIDIVE

Post Reply