Animeserie in 1 keer kijken of niet?

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Animeserie in 1 keer kijken of niet?

Post by Fran » Sun 04 Jun 2017, 23:02

Ik hoor soms van mensen dat men liever series in 1 keer kijken, maar ook dat ze liever per week kijken. Bij mij wil dat nog weleens verschillen. Ik had bij Owari no Seraph dat ik het liever direct achter elkaar door kon kijken. Bij Shingeki no Kyojin kijk ik nu wekelijks en vind ik de spanning die er hangt wel leuk. Vaak ook, omdat ik dan dingen kan bespreken met anderen zoals bijvoorbeeld theorieën. Maar heb genoeg series die ik onregelmatig kijk en waarvan ik dan een paar afleveringen achter elkaar van bekijk en dat ik dan weer even niet kijk.

Hoe zit dat bij jullie?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Animeserie in 1 keer kijken of niet?

Post by Yasumi » Mon 05 Jun 2017, 13:41

Het ligt er heel erg aan van het soort serie... bij Shingeki no Kyojin heb ik juist dat ik die serie liever achter elkaar kijk. De spanning en het napraten is goed, maar tegelijkertijd zorgen cliffhangers zoals in die serie ervoor dat ik meteen de volgende aflevering wil zien.

Bij Uchouten Kazoku en Natsume Yuujinchou die ik nu volg vind ik het niet erg om lang uit te kijken naar de volgende aflevering.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 05 Jun 2017, 13:44

Oh, ik wil nu ook de volgende aflevering zien van SnK, maar ik vind het wel leuk om er even over na te kunnen praten. Dan zijn cliffhangers ergens goed voor. XD

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Bartje
Sushi lover
Sushi lover

Post by Bartje » Mon 05 Jun 2017, 13:45

Binge watching? Heb ik gedaan met het 1ste season van Boku no Hero Academia, het hangt er meestal vanaf per series, maar meestal binge watch ik het liefst een paar episodes per dag, of in 1 keer de hele series als het echt spannend is ^^

en SnK is geweldig, alleen jammer dat ik al weet wat er gebeurd omdat ik de manga volg ^^

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Mon 05 Jun 2017, 13:47

Ik kijk meestal alles in één keer, voornamelijk omdat ik anders series/gebeurtenissen niet uit elkaar kan houden. Omdat ik elk seizoen meestal wel 2 tot 4 nieuwe series kijk.

Vaak met dezelfde thema's ook, dus dan kijk ik liever 1 voor 1 alles af. xD

Yuki op AVO-Blog

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 05 Jun 2017, 13:50

Ah ja, inderdaad! Voor mij juist de reden om diverse genres/verhalen te kijken per seizoen, zodat ik het wel uit elkaar kan halen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Mon 05 Jun 2017, 13:53

Snap ik, mijn interesse ligt alleen vaak bij series met dezelfde genres xD

Yuki op AVO-Blog

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 05 Jun 2017, 14:04

Het ligt er bij mij ook een beetje aan wanneer ik tijd heb. Soms kom ik maar aan 1/2 afleveringen per dag ofzo en dan heeft bingewatchen dus niet zo veel zin.

Maar als ik tijd heb kijk ik op een dag gerust één hele serie weg als die spannend genoeg is.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 05 Jun 2017, 14:41

Oh ja, ik weet dat ik Monster toen helemaal achter elkaar heb gekeken, en ik niet kon wachten totdat mijn werkdag voorbij was, omdat ik weer een aantal afleveringen wilde zien. Meestal lukte het mij om iets van 4 afleveringen te bekijken. Ik moet natuurlijk ook het verhaal kunnen verwerken. Dat heb ik vooral als ik kijk naar mystery anime. Dan moet ik even de tijd nemen om alles op een rijtje te zetten. Dan werkt bingewatchen totaal niet en heb ik niet het idee dat ik iets ervan zou onthouden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply