Made in Abyss [ANIME]

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Post Reply
Yasumi
Moderator
Moderator

Made in Abyss [ANIME]

Post by Yasumi » Sat 22 Jul 2017, 23:38

Wie volgt de serie Made in Abyss? Discussieer de serie in dit topic.

Info van MAL:
Image

The enormous cave system, known as the Abyss, is the only unexplored place in the world. Nobody knows how deep down goes this titanic pit, inhabited by strange and wondrous creatures and full of mysterious ancient relics which purpose is unknown to modern man. Generations of bold adventurers have been drawn by the cryptic depths of the Abyss. In course of time those bold enough to explore the dangerous pit came to be known as "Cave Raiders."

In Oosu, the town at the edge of the Abyss, there lives a little orphan named Rico, who dreams of becoming as great a cave raider as her mother was and solving the great mystery of the pit. One day exploring the murky depths she stumbles upon a little boy, who turns out to be a robot...

Ik heb drie afleveringen gezien en ik vind de beelden echt adembenemend. Lang niet zulke goede animatie gezien in een serie. Hopelijk blijft kwaliteit zo, want ikvind het tot nu toe geweldig!

Ook de world building vind ik tot nu toe uitstekend. Ik ben héél benieuwd.

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Re: Made in Abyss [ANIME]

Post by THchen » Wed 02 Aug 2017, 11:08

Ik ben de serie ook aan het volgen en ik ben helemaal verkocht.

De serie introduceert een leuke set aan characters in een korte tijd waar we allemaal een beetje van houden. en de World Building is subliem. Er is een mysterie, geweldige motive driven MC's, een systeem waarom ze niet te diep kunnen gaan "Curse of the Abyss" en de gevolgen ervan worden zichtbaar. Verschil in vaardigheden tussen de "Red flute" en "Black flute".
Deze serie doet zoveel goed in maar een paar afleveringen. De pacing is zeer fijn maar na mate we dieper gaan wil ik ook wat rust en meer zien van de lagere levels. Hopelijk doen ze dat wel een beetje :)

Overigens wilde even kijken hoe de studio "Kinema Citrus" de serie zou gaan behandelen omdat de studio verantwoordelijk zal zijn voor "The Rising of the Shield Hero" maar als de art gelijk is aan dit met zelfde flow dan ben ik blij dat ze die serie hebben. (Al was Norn9 wel een aparte anime voor hun catalogus).

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 18 Aug 2017, 23:09

De pacing vind ik heel fijn in de serie. Tot nu toe is het redelijk rustig en laat het vooral de wereld zien van de Abyss. En die rust is 'stilte voor de storm', zal ik maar zeggen.

Ik ben nu bij ep 7 en damn het is best duister.

Het verhaal is absoluut niet zo lieflijk als de tekenstijl doet denken!

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 16 Sep 2017, 21:38

Kijkt iemand deze nog? Het is echt ontzettend goed, maar ook best wel wreed. Zeker de laatste twee eps die nu uit zijn (10 en 11) waren nogal heftig.

De world building blijft geweldig. Je krijgt zo veel details mee van de wereld, de schacht/Abyss, de wezens die er leven, maar ook van dingen waarvan je misschien denkt "dat wil ik niet weten!", maar wel iets belangrijks toevoegen aan de beleving.

Elke aflevering lijkt voor mijn gevoel maar 5 minuten te duren. Helaas nog maar twee te gaan!

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Mon 18 Sep 2017, 13:46

Ik kijk deze nog iedere week.

By far, het beste van Summer 2017.

Ik vroeg me af waar het gevaar zat want tot nu toe waren ze er vrij vaak goed doorheen gekomen. Bijv. ep 9 dat Riko last had van de vloek en ging hallucineren. De vloek was wel aanwezig en het gevaar ook maar de focus van de serie lag zo erg op Riko & Reg verbintenis met elkaar. Waardoor ep. 10 nog harder aan kwam.

Voice acting super sterk, Visueel erg sterk (bijv. naar Riko's hand kijken vanuit haar perspectief). Maar ook het lef dat de serie toont om door te zetten met de zware scene's. Riko's schreeuw was pijnlijk om aan te horen, maar ik kon ook niet weg kijken.

Alles in de serie voelt aan als een levendig en bevat zoveel wonderen maar ook gevolgen. Het is een zeer lange tijd geleden dat ik me zo heb laten bewonderen van een wereld en personages als deze.

P.S. Nanachi is best!

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 01 Oct 2017, 00:26

Ik heb de serie eindelijk af kunnen kijken en wat was dit een geweldige serie! Het schuwt niet weg van heftige beelden, maar het neemt ook alle tijd om de wereld te laten zien zoals die is. Van de wonderlijke wezens die er leven, die per definitie niet slecht zijn maar gewoon levensgevaarlijke roofdieren zijn.

Alles heeft een bepaalde logica waardoor alles ook een bepaalde geloofwaardigheid heeft.
Spoiler: weergeven
En nu we weten wat ons op de bodem van de put te wachten staat, voorzie ik nog meer duisternis als we een vervolg gaan krijgen.

Ik vond het echt super zielig voor Nanachi en Mitty!!
Een absolute must om te kijken!!

THchen
Sushi lover
Sushi lover

Post by THchen » Tue 03 Oct 2017, 09:19

De serie is echt geweldig!
Het heeft een open einde (of beter bekend als 'Go Read the Manga' einde, tot er een season 2 aankomt) maar het voelt aan als een afgemaakte puzzel (voor mij). Met maar 13 afleveringen die zo'n interessante wereld opstelt met likable personages wil ik meer, maar ben ik ook content met de anime zoals die is.

In de tijd van de genre 'Isekai' en 'Rebirth' anime, manga en Light Novels voelt deze fantasy anime aan als een lekker fris concept met een geweldige uitvoering. Een mystery van de Abyss waar je samen met Reg en Riko mee gaat en de harde tijden mee trotseert.

Het is zeer jammer dat de manga onregelmatig wordt uitgegeven omdat de Mangaka dit als Hobby Project doet (en momenteel verslaafd is aan Splatoon) maar het is voor nu nog niet voorbij. Normaal ben ik geneigd om te zeggen 'Lees de manga maar eerst want die gaat verder' maar met de sublieme achtergrond art, animatie en voice acting komt de anime voorop en daarna pas de manga.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 03 Oct 2017, 09:30

THchen wrote:
Tue 03 Oct 2017, 09:19
De serie is echt geweldig!
Het heeft een open einde (of beter bekend als 'Go Read the Manga' einde, tot er een season 2 aankomt) maar het voelt aan als een afgemaakte puzzel (voor mij). Met maar 13 afleveringen die zo'n interessante wereld opstelt met likable personages wil ik meer, maar ben ik ook content met de anime zoals die is.

In de tijd van de genre 'Isekai' en 'Rebirth' anime, manga en Light Novels voelt deze fantasy anime aan als een lekker fris concept met een geweldige uitvoering. Een mystery van de Abyss waar je samen met Reg en Riko mee gaat en de harde tijden mee trotseert.

Het is zeer jammer dat de manga onregelmatig wordt uitgegeven omdat de Mangaka dit als Hobby Project doet (en momenteel verslaafd is aan Splatoon) maar het is voor nu nog niet voorbij. Normaal ben ik geneigd om te zeggen 'Lees de manga maar eerst want die gaat verder' maar met de sublieme achtergrond art, animatie en voice acting komt de anime voorop en daarna pas de manga.
Interessant om te weten dat de manga een hobby project is. Dat merk je ergens ook wel, een soort van passie om het verhaal goed te doen. Gelukkig heeft de anime team dat goed gedaan. En ik ga zeker de manga lezen!

Post Reply