Anime News Network gehacked

Anime is de Japanse afkorting van animēshon (animation) en wordt buiten Japan gebruikt om Japanse tekenfilms en animatiefilms aan te duiden. Manga is de Japanse equivalent van het stripverhaal. In dit subforum kan je de diverse anime en manga, maar ook de genres ervan bespreken. Bespreek hier je favorieten.

Moderator: Fran

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Anime News Network gehacked

Post by Yasumi » Wed 16 Aug 2017, 12:30

Fran wrote:
Tue 15 Aug 2017, 22:48
Yasumi wrote:
Tue 15 Aug 2017, 20:47
Ah misschien verwar ik het wel met MyAnimeList. Die wordt ook nog weleens gehackt. Laatst nog dat een heleboel titels waren aangepast.

Verveling zou heel goed kunnen.
Oh? Dat nieuws heb ik dan even gemist!
Mja, het was snel opgelost. Ik weet niet meer precies wanneer het was. Maar het was knap irritant.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 16 Aug 2017, 12:34

Nu bevind ik mij niet dagelijks op MAL, maar normaliter krijg ik dit soort nieuwtjes wel mee. Heb dit dan gemist, of het is niet zo recentelijk geweest als wat bij ANN is gebeurd en we spreken over jaren terug.

Een hack op een website is altijd vervelend, vooral als je de beheerder bent van de site. Ik moet zeggen dat 1 keer door een lek er wat geplaatst was op de schrijf waardoor AVO Forum gekaapt was doordat men meteen een redirect had naar een andere website. Ook alweer jaartjes terug, maar het zorgde wel voor het idee dat AVO Forum niet veilig was, terwijl de database veilig was.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 18 Aug 2017, 11:31

Ja ik weet het. Een vriendin van mij heeft het een paar keer gehad met haar portfolio site. Iemand brak dan in en plaatste een redirect. Of de hele website was aangepast of weg.

Gelukkig had ze iedere keer een back-up op haar computer staan. Maar het is gewoon vervelend dat een random persoon aan jouw werk zit.

Post Reply