Nintendo Switch

Dit subforum is geschikt voor onderwerpen die te maken hebben met games uit Japan. Hou je van Japanse games? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: Nintendo Switch

Post by Yuki » Mon 24 Oct 2016, 10:06

Ben zelf sowieso niet van het 'ik moet het beste van het beste hebben en alles moet alle andere dingen overtreffen'. En vind zelf de games ook altijd erg leuk van Nintendo.

Yuki op AVO-Blog

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 24 Oct 2016, 21:15

Ik vind het al geweldig dat ze blijkbaar de steun hebben van Bethesda hiermee. Skyrim is al wel wat oud maar het is gewoon een goed tegen dat een grotere 3rd party developer zich hier al zo vroeg in mengt.

Hoop dat ze het platform wat vriendelijker gemaakt hebben voor ontwerpers dit keer, het wegdoen van motion controls en voornamelijk een 2e scherm is in dat aspect al een grote vooruitgang.

Trouwens, aangezien er hier zo goed gereageerd werd op de naam Nintendo Switch. Wat vinden we van de naam die ze aan de controllers van de Switch hebben gegeven, die eraan vast zitten zeg maar. De zogenoemde Joy-Con controllers dus.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Tue 25 Oct 2016, 05:56

Joy toys of Joy play ofzo had nog fouter geklonken, maar Joy Con klink ook wel al redelijk fout. = P Good job Nintendo.

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 25 Oct 2016, 07:15

Joy Con.. xD Zouden ze nou echt zo naiv zijn dat ze denken dat dat niet verkeerd over kan komen.
Maarja.. Dr bestaan ook Joy sticks.. Dus op zich nog niet zo heel onlogisch dat ze Joy gebruiken.

Ik wil een Jenny Con! :P

Yuki op AVO-Blog

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Tue 25 Oct 2016, 07:23

Joy Con klinkt als een soort kamasutra beurs. xD

Image

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 25 Oct 2016, 07:24

Ja, dat is waar xD

Yuki op AVO-Blog

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 25 Oct 2016, 10:17

Soms wil je eens wat anders, gelukkig is dat met de Switch geen probleem. Schuif de Joy-Cons er eenvoudig op of af. Ben je erg avontuurlijk kan je de Joy-Con zelfs delen met een vriend(in)!

Jep, Nintendo is qua naamgeving niet zo heel erg getalenteerd. Ben benieuwd of het in Japan betere namen heeft en ze gewoon niet zo goed zijn om het internationaal over te laten komen.

Image

To be safe
To believe
In something

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 25 Oct 2016, 10:20

Mss is t omdat ze in Japan wel vaker rare Engelse namen hebben, die ze dan zelf niet snappen waarom t lachwekkend is :P

Yuki op AVO-Blog

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Oct 2016, 11:35

FabulousFreak wrote:Joy Con klinkt als een soort kamasutra beurs. xD

Image
Maar dan in conventiestijl met anime en alles erop en eraan!
Cypher wrote:Soms wil je eens wat anders, gelukkig is dat met de Switch geen probleem. Schuif de Joy-Cons er eenvoudig op of af. Ben je erg avontuurlijk kan je de Joy-Con zelfs delen met een vriend(in)!

Jep, Nintendo is qua naamgeving niet zo heel erg getalenteerd. Ben benieuwd of het in Japan betere namen heeft en ze gewoon niet zo goed zijn om het internationaal over te laten komen.
Of Nintendo heeft er gewoon schijt aan.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 25 Oct 2016, 12:21

Ik zou dr eerlijk gezegd als bedrijf me ook niet overal zorgen om willen maken qua namen, alles is fout xD

Yuki op AVO-Blog

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 25 Oct 2016, 13:04

Nintendo vind namen wel belangrijk blijkbaar. Ze zijn momenteel zo'n beetje de enige console die nog wat origineel is.

Microsoft noemt het gewoon de Xbox "nummer", al schrijven ze het soms wat anders. Sony is nog erger met het gewoon optellen. Playstation, Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4 en nu word het spannend, Playstation 4 Pro!

Nintendo heeft het wat origineler.
Nintendo Entertainment System
Super Nintendo Entertainment System (oké, het begint wat stroef).
Nintendo 64
GameCube
Wii
WiiU
Switch

Moet wel zeggen dat ik de neiging heb om voor dingen als de Wii "Nintendo" te zeggen. Dus Nintendo Wii...
Bij Sony en Microsoft zeg ik gewoon Xbox of Playstation. Weet niet wat beter is eigenlijk. Vind persoonlijk wel leuk om te zien dat Nintendo namen probeert te kiezen welke te maken hebben met de functionaliteit of in geval van de GameCube de looks van de console.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Oct 2016, 13:12

PlayStation 4 en Playstation 4 Pro.. ik blijf het apart vinden alsof PS4 een n00b versie is. Maar ok ok. Laten we niet al te veel off topic gaan. -> viewtopic.php?f=108&t=6537

Zou dat meer te maken hebben met hoe de promotie wordt gedaan, waardoor je gauwer Nintendo Wii zegt ipv Sony Playtation?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yuki
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Yuki » Tue 25 Oct 2016, 13:22

Voor de merkbekendheid is het HEEL belangrijk! Dus dat je Nintendo ervoor zegt is goed. Ik weet nooit van welk merk die andere consoles zijn. xD

Zeg ook snel Nintendo 3DS e.d.

Yuki op AVO-Blog

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 25 Oct 2016, 16:23

Denk dat ze het als bedrijven heel anders aanpakken. Voor Nintendo is dit duidelijk de beste aanpak.
Hun zijn vernieuwend dus het zou geen nut hebben om zich aan één naam vast te klampen. Ze hadden, indien ze echt wouden, door kunnen gaan met de GameCube naam en gewoon zorgen dat alle consoles kubus achtig waren. Maar Nintendo kiest er duidelijk voor om te vernieuwen en voornamelijk experimenteren.

Ik zou het niet cool vinden als de Wii eigenlijk GameCube 2 had geheten omdat het zo anders is. Het is niet onder de zelfde noemer te zetten. Waar de concurrentie hun huidige technologie blijft verbeteren maar qua innovatie minder doet. Dus het is dan inderdaad een opvolger aan de origineel en ik kan begrijpen dat je het dan belangrijk vind dat de naam van je console kracht heeft en dat je naam als bedrijf een minder groot iets word. (dat laten ze genoeg zien als je eenmaal zo' apparaat hebt tenslotte.)

Image

To be safe
To believe
In something

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Fri 18 Nov 2016, 15:10

=D Sun and Moon vervolg komt op de Switch en is al ver in ontwikkeling!
http://www.eurogamer.net/articles/2016- ... on-version

Post Reply