Perfume

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Perfume

Post by Dj_Robintje » Sun 18 Aug 2013, 00:29

Ik moet zeggen... Ze klinken erg leuk!

En even dit... Echt, Disney klinkt in bijna elke taal fantastisch! GEWELDIG!!

Grote kans dat dit in het Tokyo Disney Resort is (met een Disneyland en een DisneySea). =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Mon 19 Aug 2013, 11:02

Ah jammer! Het eerste filmpje is inmiddels van youtube verwijdert. En ik wilde m zo graag zien~~ :cry:

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Mon 19 Aug 2013, 16:01

Anvica wrote:Ah jammer! Het eerste filmpje is inmiddels van youtube verwijdert. En ik wilde m zo graag zien~~ :cry:
Ik ben hem al voor je aan het uploaden. :) Heb ook gelijk de audio-video offset verbeterd, want bij deze bron op youtube zat het nogal scheef.

Edit:

Hier is ie nog een keer. :)
Perfume - Be Our Quest (Disney)
Last edited by DragonNL on Sat 07 Sep 2013, 01:03, edited 1 time in total.

Image

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Tue 20 Aug 2013, 00:00

Yay! Dat is aardig DragonNL!

Erg leuk om te zien, wat doen ze het goed! Ze passen er helemaal in. Sowieso dat ik voor het eerst een bekende musical in Japans zie (gedeeltelijk dan). Echt tof hoor, bedankt voor het delen!

Moet eerlijk zeggen: verbazing dat ze zo rond kunnen rennen op die hakken :o

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Wed 21 Aug 2013, 02:01

Anvica wrote:Yay! Dat is aardig DragonNL!

Erg leuk om te zien, wat doen ze het goed! Ze passen er helemaal in. Sowieso dat ik voor het eerst een bekende musical in Japans zie (gedeeltelijk dan). Echt tof hoor, bedankt voor het delen!

Moet eerlijk zeggen: verbazing dat ze zo rond kunnen rennen op die hakken :o
Graag gedaan hoor. :)

Maar deed het ook voor een deel omdat al die copyright claims gewoon 10x nergens op slaan. Platenmaatschappijen en dergelijke zijn gewoon zo paranoide als de pest. :P Inbreuk op auteursrecht geld alleen als degene die het verspreid, of in dit geval online zet, er ook geld aan verdiend. Omdat ze dát nooit kunnen controleren knallen ze álles van het net af. (Beetje raar, want deden ze vroeger ook huiszoekingen naar opgenomen of gekopieerde films? Nee.) Films en games uitlenen en doorverkopen is niet illegaal, muziek van de radio en films van TV opnemen met tapes deed niemand moeilijk over, kopieën geven aan vrienden en familie van je CD's of anders idem.. En nu is het internet eindelijk groot geworden, en dan is het opeens allemaal taboe, ja dag..
Last edited by DragonNL on Thu 05 Jun 2014, 20:31, edited 1 time in total.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 23 Aug 2013, 00:13

Ik moet even zeggen, ik heb net het concert BUDOUKaaaaaaaaaaN!!!!! op Blu-Ray gezien. Wat een hoge kwaliteit is dat zeg.. De opname zelf is natuurlijk ouder dan hun laatste aantal tours en stond oorspronkelijk op DVD, maar de kwaliteit is zo hoog, de originele opname móet destijds wel in HD zijn opgenomen, dit is echt niet zomaar upscalen. En volgens mij is de framerate ook hoger dan normaal, want ik zie geen zwaaiende handen die 'hakken' over het beeld, het 'waaien' van de stof van hun kleding is zo soepel in beeld als wat en de lasershows komen zo ontzettend goed uit! Echt 100 miljoen keer mooier als een HD clip op youtube..eigenlijk valt het niet eens meer te vergelijken.
Grootse complimenten aan degene die het bewerken en coderen van deze Blu-Ray heb gedaan!

Edit:
Preview: 1mm

Last edited by DragonNL on Sat 22 Feb 2014, 00:12, edited 2 times in total.

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 16 Oct 2013, 19:52

Even over het album Level 3, in Japan stond het erg snel op nummer 1.
Dit album zou een hele andere sound hebben dan voorgaande albums, maar daarover kan ik niet mee oordelen.
Er wordt de dames ook gevraagd naar de Olympische spelen, A-chan is bezorgd dat ze over 7 jaar (wanneer de spelen in Tokio plaatsvinden), als ze 30 is, niet meer zal kunnen dansen.

Meer lezen (engels!) kan hier!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 17 Oct 2013, 01:01

Dj_Robintje wrote:Even over het album Level 3, in Japan stond het erg snel op nummer 1.
Dit album zou een hele andere sound hebben dan voorgaande albums, maar daarover kan ik niet mee oordelen.
Er wordt de dames ook gevraagd naar de Olympische spelen, A-chan is bezorgd dat ze over 7 jaar (wanneer de spelen in Tokio plaatsvinden), als ze 30 is, niet meer zal kunnen dansen.

Meer lezen (engels!) kan hier!
Ik heb zojuist het hele nieuwe album geluisterd, de CD natuurlijk. Het is echt zeker hun beste album tot nu toe! Het is echt zo nieuw, zo fris, zo dynamisch en zo origineel.. je zit echt van begin tot eind met open mond en kippevel te luisteren. Zeker als je het ongecomprimeerd luisterd met een hoogwaardig audio systeem. Want die CD zelf is ook van de hoogste kwaliteit die beschikbaar is.
Het geluid en de sfeer van dit album is zo mooi en vooral uniek dat je af en toe echt zit van "wow wat is dit". Vooral wanneer Handy Man begint zit je zo van 'wow wat?!'. Echt heel uniek. Voor de rest zijn er ook nummers (Party Maker), die heeft een echt Techno/Club genre en daar zit me toch een partijtje zware bass in! wow.. En ook nummers als ポイント (point), dat is echt een soort combinatie van Drum&Bass met een hoog sprookjesbos gehalte. Het klinkt echt heel apart. :D
Het album vind ik zo ongekend goed, dat ik er binnekort minstens nog 1 extra exemplaar van koop.
Mijn grootse respect weer voor Perfume en Yasutaka Nakata!

Betreft de Olympics. Tenzij A-Chan verwacht een ziekte op te lopen in 7 jaar maakt ze zich druk om niets. Madonna hangt op haar 50e ook nog steeds aan de rekstokken, dus die 30e komt wel goed.
Edit:
Over 7 jaar is A-Chan trouwens niet 30, maar 31. :)
Edit:
En ik alweer 32..wtf... hopelijk duurt dat nog heel erg lang..

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 17 Oct 2013, 07:42

hehe, zo zgoed ken ikd0 de dames niet :) maar 31 kzn ook nog perfect volgens mij. Natuurlijk op voorwaarde dat ze geen ernstige kwetsures oploopt en hoor lichaam blijift verzorgen. Dat spreekt voor zixh.

Leuk te horen dat het album zo bevalt!

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 17 Oct 2013, 22:55

Hier nog één van de nummers:

Erg relaxt

Edit: Ik heb deze net gevonden op vimeo. Best heel erg tof :)

Last edited by DragonNL on Thu 05 Jun 2014, 20:31, edited 1 time in total.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 25 Oct 2013, 20:14

Perfumeのただただラジオが好きだからレイディオ!

Dit is een gedeelte van een radio interview. Komt van de LEVEL 3 DVD af. Ik zeg niet wat ze in dit fragment doen/proberen, daar moet je zelf achterkomen. :P En ja, in dit geval is het ook mogelijk om daar achter te komen zonder dat je Japans kent.
In ieder geval heel erg grappig. :)

Ook moet ik zeggen dat het flink wennen is om Kashiyuka in een T-shirt te zien.. http://www.tfm.co.jp/lock/perfume/index.php

Edit:
En deze video wou ik eerder uploaden. Maar ik zat aan mijn HD-upload limiet. Dus bij deze GAME in Budoukan.

Edit:
En net na het uitkomen van het laatste album is er nu alweer een nieuwe single. Dat gaat erg snel.
Last edited by DragonNL on Thu 05 Jun 2014, 20:30, edited 1 time in total.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 18 May 2014, 22:55

De video van de laatste post was blijkbaar van Vimeo verwijderd, dus bij deze mijn laatste post ook maar.

Hier een stukje van het concert van de vierde tour. Geen muziek, maar pure interactie met het publiek. Erg leuk om te zien. Ook wel denk ik voor degene die niet veel naar muziek van Perfume luisteren. Het publiek is heel gaaf om te zien.
P.T.A.のコーナー (P.T.A. no corner) zoals het heet, is zo'n beetje een vaste prik met hun concerten, en het stuk is ook altijd welkom. Origineel duurt deze P.T.A.のコーナー een kleine 12 minuten lang, dus dit is nog maar een klein gedeelte.

Edit:
Nieuwe video:

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 21 May 2014, 23:08

Haha, lieflijk en vrolijk!
Ik vind het eigenlijk best wel leuk, voor tussendoor zo =D

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 24 May 2014, 02:03

Als je nog meer vrolijkheid wil, hier hun aller-allereerste release :D

(van 12 jaar geleden)

Ze zijn zo veranderd he.. (Nocchi zat er in deze tijd alleen trouwens nog niet in.)

En nog meer van 12 jaar geleden:

2003. Heel mooi en uniek geluid/sfeer zit erin:

2003: http://www.youtube.com/watch?v=BsVwLow6IA8

2003: http://www.youtube.com/watch?v=3phYea05clA

2004:

2004:

2004:

2004:

2004:

Vanaf dat punt begint hun muziek wat populairder te worden met Linear Motor Girl.

2005:

2005: http://www.youtube.com/watch?v=XMuN_DYBv08

2005: http://www.youtube.com/watch?v=OSQWxzogav8

En dat was alle muziek voordat Yasutaka Nakata om de hoek kwam kijken.
Gewoon heerlijk die oude muziek :P Het grootste gedeelte hiervan heb ik ook zelfs nog op CD ook.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 05 Jun 2014, 20:33

Ik citeer:

Perfume en Panasonic hebben hun krachten gebundeld voor de nieuwe video 「DISPLAY」 in 4K resolutie!

Als je ook daadwerkelijk een scherm heb die zo een hoge resolutie aankan, dan is hier de 4K video onder Panasonic (preview): https://www.youtube.com/watch?v=WHvuHj5ssEc

Post Reply