SiM

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

SiM

Post by Fran » Sun 19 May 2013, 11:59

Ik heb her en der al begrepen (van mensen buiten AVO) dat het een schande is dat er nog geen onderwerp bestaat over de band SiM! Bij deze! De band is genomineerd in de BOTM en daarom genoeg redenen om hem te starten!

SiM (Silence iz Mine) is een band bestaande uit 4 mannen. Het zou onder het genre Reggae-punk vallen. De band is al actief sinds 11 maart 2004.

Image
De band bestaat uit: SIN (シン, Ba) / MAH (マー, Vo) / GODRi (ゴリ, Dr) / SHOW-HATE (ショウヘイト, Gt)

OHP: http://sxixm.com/
Volg ze op Twitter: https://twitter.com/SiM_Officialf
Blog: http://ameblo.jp/sim-mah/

3 april kwam hun EP 'EViLS' uit. Met de liedjes Blah Blah Blah, Same Skye en f.a.i.t.h.

Kent iemand het verhaal achter Blah Blah Blah?

P.S. Hier kan je voor ze stemmen: http://avo-forum.nl/viewtopic.php?f=12&t=4335

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: SiM

Post by Dj_Robintje » Mon 20 May 2013, 19:46

Fran wrote: Kent iemand het verhaal achter Blah Blah Blah?
Nee, maar nu ben ik nieuwsgierig =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Thu 23 May 2013, 23:57

Vind hun muziek zeker uniek. Wat me wel erg opvalt is dat niet echt een stijl heb kunnen vinden wat bij hun hoort. Elk nummer lijkt heel anders te zijn dan de ander.
Zijn wel alle 3 erg goeie nummers, heb me zeker niet verveeld tijdens het luisteren.

Dat laatste nummer heb ik niet helemaal kunnen volgen, de betekenis erachter is me dan ook niet helemaal duidelijk. Is me nu ook beetje te laat op de dag om me erg lang te concentreren op de tekst die gezongen word en langs vliegt in de clip. :P

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 May 2013, 00:14

Cypher wrote:
Dat laatste nummer heb ik niet helemaal kunnen volgen, de betekenis erachter is me dan ook niet helemaal duidelijk. Is me nu ook beetje te laat op de dag om me erg lang te concentreren op de tekst die gezongen word en langs vliegt in de clip. :P
Ik zal je even de lyrics linken. http://www.jpopasia.com/group/sim/lyric ... 69964.html

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 24 May 2013, 00:49

Kan eruit opmaken dat het iets te maken heeft met verspreiding van informatie via internet.
Dan vooral meningen en uitspraken die door mensen gedaan worden.

Waar ik nog niet helemaal uit ben is of dat volgens hun positief of negatief zou zijn.
Dat is althans mijn interpretatie als ik het zo vluchtig doorlees.
Let every words out of your head
Ga de spelfout negeren en echt op deze zin in, deze zin word trouwens alleen in de lyric verkeerd geschreven in het daadwerkelijke nummer wel goed gezongen.

Zou het kunnen opvatten dat je alle woorden uit je hoofd moet laten door ze ergens op internet neer te dumpen. Kan ook betekenen dat je het er fysiek uit moet laten door ze hardop uit te spreken in plaats van het op internet neer te zetten.

Niet goed, nu heb ik weer iets waar ik waarschijnlijk de hele nacht over na ga denken. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 May 2013, 11:53

Cypher wrote:Kan eruit opmaken dat het iets te maken heeft met verspreiding van informatie via internet.
Dan vooral meningen en uitspraken die door mensen gedaan worden.

Waar ik nog niet helemaal uit ben is of dat volgens hun positief of negatief zou zijn.
Dat is althans mijn interpretatie als ik het zo vluchtig doorlees.
Let every words out of your head
Ga de spelfout negeren en echt op deze zin in, deze zin word trouwens alleen in de lyric verkeerd geschreven in het daadwerkelijke nummer wel goed gezongen.

Zou het kunnen opvatten dat je alle woorden uit je hoofd moet laten door ze ergens op internet neer te dumpen. Kan ook betekenen dat je het er fysiek uit moet laten door ze hardop uit te spreken in plaats van het op internet neer te zetten.

Niet goed, nu heb ik weer iets waar ik waarschijnlijk de hele nacht over na ga denken. :oops:
Jep, goed begrepen. Het heeft te maken met de website 2ch en MAH. Hij werd daar MAHA genoemd (weet eigenlijk niet of dat een speciale betekenis heeft, maar goed). Weet niet precies wat er allemaal verder over besproken werd. En dat is misschien vervelend, maar zover ik heb begrepen werd hij op straat uiteindelijk zo genoemd en dat was voor hem de druppel.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 28 Jul 2013, 13:53

De SiM EViLS tour 2013 is klaar.

En ik kan wat nieuws melden dat er een derde album op komst is. PANDORA! Het komt in de herfst uit!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 29 Jul 2013, 00:24

Nu ben ik dan weer benieuwd of er weer zo'n betekenisvolle nummers opzullen staan...
Teksten waarover je kan gaan nadenken enzo :)

Pandora is alvast een leuke albumtitel vind ik... Denk ik direct aan de Doos van Pandora :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 29 Jul 2013, 14:22

Het blijkt dat SiM dit album al meteen had opgenomen, te samen met die single. Dure opnameruimte, die ga je niet alleen gebruiken voor een single-tje.

Goede instelling hebben deze gasten! Dus album was al ergens vorig jaar klaar.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 29 Jul 2013, 14:41

Dat is zeker een goed idee! Ik denk dat er wel meer het zo aanpakken... Zou het niet? :)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 29 Jul 2013, 14:56

Dj_Robintje wrote:Dat is zeker een goed idee! Ik denk dat er wel meer het zo aanpakken... Zou het niet? :)
Er zullen best wel wat bandjes (commercieel denk ik toch wel) zijn die nogal van die luxedieren zijn en voor elk singeltje het af gaan huren. Is niet goedkoop.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 28 Sep 2013, 12:07

"WHO'S NEXT" staat op PANDORA, hieronder de officiële video!

En dit is PANDORA:

PANDORA komt 23 oktober uit!

Video is werk van INNI VISION.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 30 Sep 2013, 23:37

Dat klinkt meer dan behoorlijk!

WHO'S NEXT is helemaal mijn ding, en zou wel eens eentje kunnen zijn dat in mijn favo's beland!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 04 Oct 2013, 10:30

Kijk eens aan! :)

Ik vind dat meer mensen naar SiM moeten luisteren. ;)

Ondergewaardeerd?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Fri 04 Oct 2013, 23:35

Fran wrote:Ik vind dat meer mensen naar SiM moeten luisteren. ;)

Ondergewaardeerd?
Ben het met je eens! :D

Ik waardeer ze wel... al helpt dat niet echt misschien? :?:

Image

To be safe
To believe
In something