Utaite (歌い手)

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Utaite (歌い手)

Post by Yasumi » Mon 19 Jun 2017, 09:51

Weer nieuwe utatemitta~

Sou doet de Banana song van de Minions (hij is een groot fan) XD

Mafumafu & Soraru - Nonsense Bungaku

Underbar & Shijin - Robot Dance 'freedom version'
[YouTube]フリーダムに叫んで喋ってダンスロボットダンスを[/YouTube]

SymaG - Chegerana

Alfakyun - Doppelgänger

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 19 Jun 2017, 21:56

Kradness heeft een video geplaatst met beelden van één van zijn live optredens

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 22 Jun 2017, 22:33

Alle nieuwe utaite uploads van deze week (tot nu toe) op een rij~
Het zijn vooral covers van één nummer, het recent geuploade 'Redire/レディーレ' van Vocaloid producer/utaite Balloon

Balloon - Redire (selfcover)

Origineel

InvaderT versie

Meychan versie~

Sou versie

Eve versie

Akatin versie

Ito Kashitarou & Lon - Tengoku to Jigoku

Ito Kashitarou & Lon - Soushi Sou Ai

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Fri 23 Jun 2017, 23:06

Ik kan het ook niet laten dit te delen. Sakata en Mafumafu spelen Resident Evil 7 en hun reacties zijn hilarisch haha.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sat 24 Jun 2017, 22:47

Er komt een nieuw solo album uit van Soraru op 21 juli. Het is in samenwerking met producer Yasuhiro en heeft het thema 'sprookjes'.

Tegelijk met deze aankondiging kwam gisteren de MV uit van het nummer Hitoribochi Ookami:

De video is te schattig >///<

En verder nieuw:

Araki & Nqrse - Doppelgänger

En random fact: het covernummer 'Night Sky Patrol of Tomorrow' van Wolpis Kater bereikte vandaag 7 miljoen views. Helaas is deze artiest niet echt actief op YouTube.
Het is weliswaar twee jaar geleden geupload maar het bied een mooie gelegenheid het te laten horen: http://www.nicovideo.jp/watch/sm25932228

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 03 Jul 2017, 11:08

Ik ben een weekje stil geweest met posten, maar de utaite zijn niet stil geweest :D

Urata - Kimiiro ni somaru

Zo schattig dit :)

96neko & Amatsuki & Hashiyan - Taiyoukei Disco

Sakata - Redire

Un:C - Dear Doppelgänger

Luz - Charles

Dat was het weer :)

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Mon 03 Jul 2017, 11:15

Ah, ik vergeet er nog eentje. Al is dit geen cover maar een original van Natsushiro Takaaki ^^

Titel is 'Near' (ニア)

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 06 Jul 2017, 11:07

Nieuwste upload van deze week~ en Amatsuki veranderd in een suikerspin.

Amatsuki - Near

Tja...wat zal ik zeggen. Het is grappig XD

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 09 Jul 2017, 12:36

Weer een aantal nieuwe uploads :)

Video met live footage van Kradness live in Maleisië

(en zojuist postte hij een vlog: https://www.youtube.com/watch?v=SzddikYVQtc)

USSS - Carry Forward

Un:C - Hoshiai

96Neko - Patchwork Staccato

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Thu 13 Jul 2017, 10:41

Nieuwe uploads van deze week!

SymaG - Charles

Kradness - Sugar Report

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 16 Jul 2017, 11:57

Nieuwe uploads! Omg Mafu~

Gero - Jakusha no Sengen

Eve - Anoko Secret

(het filmpje is super grappig XD)

Sakata & Urata - Princess Kiss

96Neko - Near

MafuMafu - Rain

(mooi :))

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Sun 16 Jul 2017, 15:16

Even een reminder dat Japanse artiesten, en utaite helemaal, het NIET op prijs stellen als je foto's van ze maakt tijdens optredens.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 17 Jul 2017, 18:28

Ik wil hier best nog wel op reageren, gezien dit mij was opgevallen doordat mensen het aan het delen waren op social media. Ik vroeg aan iemand die op HYPER JAPAN was, dat was zaterdag, of het specifiek is gezegd dat je geen foto's mocht maken tijdens de show van REOL. Het wil namelijk nog weleens verschillen per artiest en per conventie. Het antwoord is: nee. Het is niet gezegd.

We weten dat je bij de grote muzikale act bij AnimeCon helemaal niet mag fotograferen, maar bij andere conventies wordt er nogal divers gereageerd per artiest. De 1 zegt eerste nummer of eerste paar nummers, de ander wil het niet. Nog meer muzikanten vinden het geen probleem. Bij AnimeCon weet ik dat er vaak heel erg strict wordt gecontroleerd of je niet aan het filmen, fotograferen of dergelijke bent.

Dus toen zag ik REOL's reactie op Twitter en dacht.. ok? Waarom doet HYPER JAPAN hier niets aan? Want dat is mijn eerste reactie, gezien dat de locatie is waar REOL de eerste buitenlandse optredens had.

REOL roept dus online op, via social media, dat het niet wordt gewaardeerd om foto's te maken en deze te delen op social media. En dan zie ik dat HYPER JAPAN het deelt. Maar hey.. ik vind dat hier iets misgaat. Want ik heb dus begrepen dat op de laatste dag pas echt EXPLICIET werd gezegd dat je niet mocht fotograferen.

En dat is veel te laat! Daarbij geeft bria's post mij het idee dat utaite's een heel apart soort is, waardoor we die anders moeten behandelen. Eventueel met handschoenen aan. Ik snap dat utaites ook allemaal niet hun gezicht laten zien. Sommigen doen dat veel later, anderen hebben dat liever niet. Maar utaites vind ik niet veel anders dan andere muzikanten. Ik vind dit probleem echt een muzikanten ding.

Ik vind dat je ze moet behandelen met respect. Willen ze niet gefotografeerd worden, dan is dat iets wat je moet respecteren. Maar in het geval van REOL's optreden had HYPER JAPAN REOL in bescherming moeten nemen, vooraf. Dus voordat alle optredens van start gingen.

Gezien ik niet weet wat HYPER JAPAN vooraf heeft besproken met REOL, kan ik de organisatie natuurlijk wel gaan afkraken, maar dat werkt natuurlijk niet. Ik heb het gevoel dat deze editie van HYPER JAPAN een hoogtepunt was, dus ik hoop eigenlijk dat HYPER JAPAN nog even duidelijkheid wil scheppen over deze situatie. En mocht HYPER JAPAN vergeten zijn te melden over de mogelijkheden van fotografie in de UK (en dat men anders is dan in Japan, waar het vooralsnog in de meeste gevallen verboden is om te fotograferen), dan hoop ik dat ze hun excuses zullen aanbieden en eventueel publiekelijk bekend maken waar de fout in zat.

Als bij een concert specifiek/expliciet wordt aangegeven dat je niet mag fotograferen, dan doe ik dat niet (ik ben misschien een apart geval daarin?).

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Post by Yasumi » Tue 18 Jul 2017, 15:22

Fran wrote:
Mon 17 Jul 2017, 18:28

En dat is veel te laat! Daarbij geeft bria's post mij het idee dat utaite's een heel apart soort is, waardoor we die anders moeten behandelen. Eventueel met handschoenen aan. Ik snap dat utaites ook allemaal niet hun gezicht laten zien. Sommigen doen dat veel later, anderen hebben dat liever niet. Maar utaites vind ik niet veel anders dan andere muzikanten. Ik vind dit probleem echt een muzikanten ding.
Ja klopt. Het is een 'apart' soort. Iedereen heeft ook zijn/haar eigen reden ervoor. Niet alle utaite zijn professionele zangers/zangeressen, en doen dit als (uit de hand gelopen) hobby naast hun school/werk. Dat kan een reden zijn dat ze net herkend willen worden.
Voor andere is het misschien ook zelfvertrouwen. Dat de meeste het (nog) niet altijd prettig vinden als ze in het openbaar herkend worden of hun gezicht overal op internet opduikt.
Sommige leggen het duidelijk uit waarom ze dat niet willen, andere zijn daar wat geheimzinniger over.

Het is in ieder geval een dingetje om goed in de gaten te houden. S!N is daar wat losser in heb ik het idee, maar misschien is het een goede vraag om te stellen voor zijn concerten hier plaatsvinden..(hint).

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 18 Jul 2017, 16:47

De redenering waarom sommigen niet gefotografeerd willen worden, snap ik wel.

In het geval van REOL is het ook anders, gezien we haar gezicht kennen. Dus daarom dat ik haar eerder onder muzikant wil plaatsen, gezien fotografie tijdens concerten echt een dingentje is in o.a. Europa.

Hahaha, HIGHFeeL is daar vooraf bij elke show zeer duidelijk in. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply