GOATBED

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

GOATBED

Post by Fran » Sun 28 Jun 2015, 10:48

GOATBED is een zijproject van Ishii Shuuji (cali≠gari) en zijn broer Ishii Yuuji. Muziek is een mix van electropop en 80s new wave.

Image

Voor de anime DRAMAtical Murder (daar kijk ik nu naar) heeft GOATBED een aantal liedjes gemaakt.

Meer info:
https://www.facebook.com/pages/GOATBEDs ... 3988232956
https://twitter.com/goatbedofficial
http://goatbed.jp./

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: GOATBED

Post by Fran » Wed 29 Jul 2015, 19:32

Hier de intro van DRAMAtical Murder (game); Ai catch.

En van Re:connect; COSMOCALL FIELD.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 30 Jul 2015, 20:53

Nog wel briljant, in april bracht GOATBED een mini album uit met de titel The optimist sees the doughnut, the pessimist sees the hole.

Ik moet zeggen, dit is een aardig originele titel!

Qua nieuwe releases: 8 augustus brengt de band een CD uit die op lives verspreid wordt: Whodunit Howdunit Whydunit.

Image

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 30 Jul 2015, 21:26

Is inderdaad een originele titel.
Ik heb wat van hen geluisterd, maar weet eigenlijk niet wat ik van hen vind. Volgens mij moet ik wennen.

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 30 Jul 2015, 21:30

Dj_Robintje wrote:Is inderdaad een originele titel.
Ik heb wat van hen geluisterd, maar weet eigenlijk niet wat ik van hen vind. Volgens mij moet ik wennen.
Ik kreeg de intro van DRAMAtical Murder steeds te horen en ben er van gaan houden. xD Het is electropop met 80's new wave. Ik ben de laatste tijd steeds meer gaan houden van electropop en new wave was sowieso al iets waar ik van hou. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Thu 30 Jul 2015, 21:35

New wave is zeker niet slecht te noemen. Ik mag dat wel eigenlijk :)
Maar toch vind ik het niet direct ideaal klinken. Maar ook niet slecht, dus het kan een groeier zijn!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 30 Jul 2015, 21:39

Dj_Robintje wrote:New wave is zeker niet slecht te noemen. Ik mag dat wel eigenlijk :)
Maar toch vind ik het niet direct ideaal klinken. Maar ook niet slecht, dus het kan een groeier zijn!
Ja hoor, ik moet zeggen dat DREAMON DREAMER en Ying & Yang bij mij ook moeten groeien, ben nu erg fan van de muziek die ze voor DRAMAtical Murder hebben gemaakt.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 07 Aug 2015, 15:08

Dus ik heb een aantal CD's gekocht van goatbed. Moet daar nu alleen wel even op wachten!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 11 Aug 2015, 22:56

goatbed gaat komen met een single (alleen live distributie) op hun liveshow van 4 december, genaamd "HEAVIER THAN A DEATH IN THE FAMILY".

[track list]
01.de NUDE
02.可愛いベイビー(kawaii baby)

Image

Bron: Trombe op MH

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 14 Aug 2015, 21:43

En nu word ik vrolijk van VOGUE MAN van goatbed. xDDD Ik ben namelijk video's aan het bekijken/luisteren van goatbed via YT en zo kwam ik ook terecht bij de DVD die ooit is uitgebracht (men’s vogue fashion and throbbing muscle) en zo zie je Shu(u)ji daar zingen en dansen in Shinjuku LOFT.

Image Image Image

Ik moet zeggen, die man kleedt zich erg bijzonder (ook in cali gari of moet ik zeggen, vooral in cali gari?). Maar ik ben ook zeer gecharmeerd van de diverse haarstijlen die hij heeft (vaak ook pruiken). Ik heb er even een aantal geplukt via Tumblr (die het merendeel weer van de officiële Twitteraccount van goatbed heeft gehaald).
Spoiler: weergeven
Image
(30 mei 2015 Shinjuku LOFT) http://vogue-man.tumblr.com/post/121293 ... njuku-loft
Image (officiële foto)
Image (geen idee van een liveshow)
Een paar voorbeelden. Bij cali gari, maar ook bij XA-VAT zie je meer van dit soort artsy outfits. Echt inspirerend!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Aug 2015, 17:34

Ik ben vanaf heden in het bezit van The optimist sees the doughnut, the pessimist sees the hole en daar kende ik eigenlijk helemaal niks van, behalve SLIP ON THE PUMPS. Maar zelfs dat nummer is aangepast, waar komt die gitaar ineens vandaan??? Maar het klinkt lekker, de muziek die ze heden maken is meer electro house dan electro rock. Zat ook een DVD bij met een encore van een one-man die ze ooit hadden. (haha!)

Helemaal happy! :D

Hier hoe het eruit ziet van binnen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 25 Aug 2015, 19:55

Super dat je ze nu ook in bezit hebt!
Ik moet zeggen, hoe vaker ik de nummers hoor... Hoe beter ik het vind! Ik zei het toch ;)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 25 Aug 2015, 20:00

Jep, het groeit! Ik probeer nu ook wat oudere cd's te vinden en te kopen. Vond wat op Amazon, maar daar moet je een creditcard voor hebben. En die heb ik niet.

Moet wel zeggen dat de preview van DREAMON DREAMER een beetje apart is, qua hoe het begint. Heb het gevoel dat het verkeerde deel geknipt is en dat je daardoor een net iets anders beeld hebt van het lied.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 25 Aug 2015, 20:10

Dat is altijd mogelijk. Soms is een preview goed gekozen, soms is het niet het juiste deel.

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Aug 2015, 21:14

En HELLBLAU is ook binnen. Morgen foto's xD

Nu nog iemand vinden met een creditcard.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply