Shota Yokoyama (soloproject)

Dit subforum is geheel gewijd aan de muziek uit Japan. En muziek heeft diverse genres, dus dit subforum is zeer divers, maar veelal muziek met het genre pop, rock, metal en alternative worden hier besproken. Laat je niet tegenhouden en deel hier (de nieuwtjes van) je favoriete artiesten en/of bands!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Shota Yokoyama (soloproject)

Post by Fran » Sat 31 Oct 2015, 21:57

Shota, we kennen hem van ADAMS, maar ook als diegene die HIGHFeeL is gestart, heeft vandaag een sample online gezet van zijn eerste werk als solo artiest: Melting.

Melting is het eerste extract van een meer 'globally minded' werk van Shota. De track is geabseerd op instrumentale/electronische muziek, met een sterke aanwezigheid van de gitaar. Met deze muziek zal hij zich richten op een ander publiek over de gehele wereld.

Image
(Shota's foto, die laatst gemaakt is voor ADAMS)

"Na het ontmoeten van vele diverse creators en muzikanten, heb ik besloten om een kans te wagen om mijn publiek uit te breiden. Het is een nieuw avontuur en een manier om meer te leren over de muziekbusiness door het verkennen van andere scènes."

Shota is trouwens al heel lang bezig met muziek, hij was al gitarist voor een aantal bands toen hij tiener was, voordat hij zijn carriere startte als composer en muziekproducer. Hij is naar een muziekschool gegaan voor een studie, heeft tijd gespendeerd in diverse studio's en talentenagentschappen om zijn kennis op te poetsen als producer en het schrijven van muziek. In 2011 startte hij HIGHFeeL Japan en ADAMS. Daarna is hij met diverse rollen bezig geweest. ADAMS kennen we wel, HIGHFeeL ook (is inmiddels een Europees en Japans bedrijf geworden). Als artistiek director, consultant en composer, werkt hij samen met diverse artiesten in Japan.

OHP: http://shotayokoyama.com/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Re: Shota Yokoyama (soloproject)

Post by Cypher » Sat 31 Oct 2015, 23:19

De piano is beetje te basis naar mijn idee, voornamelijk goed te horen aan het begin waar het alleen de piano is dat je hoort. Het klinkt een beetje als wat een beginnende muzikant op een piano zou spelen terwijl hij/zij nog lerende is. Het idee is er maar mist een bepaald ritme om het een mooi geheel te maken.

Dan na een tijdje komt er ineens wat heel anders overheen wat niet anders omschreven kan worden dan een basis techno deuntje dat zichzelf herhaalt. Al met al ben ik niet erg onder de indruk van het nummer dat gedeeld is, althans niet voor een artiest dat al zoveel ervaring moet hebben in de muziek wereld.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Thu 05 Nov 2015, 13:56

Ik vond het wel lekker klinken, vooral die opbouwing in het nummer.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 13 Nov 2015, 22:00

Even afwachten totdat hij met meer muziek komt. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Mon 16 Nov 2015, 10:58

ik las ''even afwassen tot hij met meer muziek komt'' en toen dacht ik, nou, dan sta jij ook lang af te wassen... xD

Ja, We want more! :)

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 16 Nov 2015, 11:34

Chachamaru wrote:ik las ''even afwassen tot hij met meer muziek komt'' en toen dacht ik, nou, dan sta jij ook lang af te wassen... xD

Ja, We want more! :)
Ik zei even afwassen. Dus dat was niet zo heel lang. j/k

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 22 Dec 2016, 22:38

Wow! In 2017 gaat er een CD uitgebracht worden van Shota's laatste werken! Dit liet Aurélie (zijn vrouw) weten in een terugblik/vooruitzicht op de Facebookpagina van HIGHFeeL.
https://www.facebook.com/highfeeloffici ... 8914476180

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 15 Oct 2017, 13:06

Er werd al gehint ernaar door HIGHFeeL en diegene die ooit Eves waren (lid van fanclub ADAMS), wisten het al: Shota's laatste werk zal uitgebracht worden. (al was al wel bekend dat het dit jaar zou gebeuren, het gaat nu dus echt gebeuren!) Het zal Melting heten en bevat 5 tracks. De release datum staat vast op 30 november 2017.

https://highfeel.jp/shotayokoyama/

Tracklist:
1. Melting
2. Trick
3. Oxeye Daisy
4. Down the Rules
5. Guitar solo

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 21 Oct 2017, 10:54

Het duurde even, maar ik heb nu ook een artikel geschreven (uitzondering, gezien ik in principe niet nieuwtjes schrijf over releases) hierover. Ook al kunnen jullie met bovenstaande link al achter van alles komen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 13 Nov 2017, 18:15

Heb net een pre-order gedaan!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply