[TV-serie] Wagaya no Rekishi ("Het verhaal van mijn familie" )

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

[TV-serie] Wagaya no Rekishi ("Het verhaal van mijn familie" )

Post by Henk » Fri 24 Nov 2017, 22:00

Image

Wagaya no Rekishi (わが家の歴史, “De geschiedenis van mijn familie ".
Driedelige mini-serie , uitgezonden op Fuji-TV in april 2010.

( Dit drama is fictie ! )
Masako (Kou Shibasaki) is de oudste dochter van de Yame-familie in Fukuoka, Kyushu.
Ze verlaat vroegtijdig school om haar naieve ouders en vier broers en zussen te onderhouden.
Met Masako als middelpunt worden de lotgevallen van alle familieleden gevolgd in de naoorlogse periode 1945-1964

https://en.wikipedia.org/wiki/Wagaya_no_Rekishi

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Re: [TV-serie] Wagaya no Rekishi ("Het verhaal van mijn familie" )

Post by Henk » Fri 24 Nov 2017, 22:19

Ik ben op dit drama terecht gekomen dankzij de andere serie waarover ik in dit forum gepost heb: "Onna Joshu Naotora".
Op de avond van dit schrijven was ik gaan zitten om episode 39 te gaan kijken van dit drama.
Eindelijk een nieuwe vertaalde episode, waar met smart op gewacht werd.
Hoewel aangegeven als "vertaald" was het dat nog niet.
De vertalingen worden door vrijwilligers gedaan, waarschijnlijk is het een klein groepje, of slechts één persoon die het doet.
Geen klachten dus van mijn kant, maar de serie is spannend genoeg, dus toch enige smart.

De hoofdpersoon in "Onna Joshu Naotora" wordt geloofwaardig gespeeld door Kou Shibasaki.
Haar spoor volgend kwam ik dus op "Wagaya no Rekishi" terecht.
Het drama werd door Fuji-TV uitgezonden ter gelegenheid van hun 50 jarig bestaan.
Dat is goed te zien: Rijk verzorgde verfllming, met veel sfeer.
Hoewel de ontberingen van de oorlog aangetipt worden, wordt het verhaal verteld door de ogen van een kind dat opgroeid in een warm gezin, als voice over af en toe te horen.

Eén keer een episode van een andere serie missen met dit er voor in de plaats is bepaald geen straf !

Image

Post Reply