Hana Yori Dango

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Hana Yori Dango

Post by Fran » Sun 30 Aug 2009, 18:33

Hana Yori Dango

Makino Tsukushi is de enige student die niet veel geld heeft op de Eitoku Gakuen, de school voor belachelijk rijke mensjes. Het wordt flink beinvloedt door Flower 4, de F4, 4 jongens waarvan hun ouders enorm rijk zijn.

Makino wil rustig haar dagen doorkomen, zonder op te vallen. Maar op 1 dag komt ze op voor een vriend. Later wordt zij steeds lastiggevallen, maar ze blijft volhouden. Ze voert een oorlog tegen de F4, en ze krijgt aandacht van iemand waar ze gek op is, maar ook van haar grootste vijand.

De serie is gebasseerd op de shoujo manga "Hana Yori Dango" (Boys Before Flowers) by Kamio Yoko. De serie bestaat uit 2 seizoenen en een film. Dan denk je dat het einde van seizoen 2 het echte einde is, maar dat is het dus niet :P

Ik vond het zelf een enorm leuke serie, Hana Yori Dango was dan ook mijn eerste j-dorama. Ik heb de film ook gezien, vond hem leuk om te zien. En achteraf vond ik het zo jammer dat dit ook meteen echt afgelopen was :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Selena~Cleopatra
Otaku
Otaku

Re: Hana Yori Dango

Post by Selena~Cleopatra » Tue 01 Sep 2009, 23:24

Heb het eerste seizoen hiervan ongelofelijk geboeid gekeken. J-dorama is toch iets helemaal anders dan soaps hier bij ons. En met deze kan je ook lekker weg lachen, terwijl je evengoed wel eens een traantje moet laten...

BE the change you want to see in the world!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 02 Sep 2009, 10:22

Dit is veel (dit als in j-dorama) beter dan de soaps in Nederland, of ik denk in het algemeen. Ik heb heel lang met mijn moeder en oma Neighbours (buren bij jullie) gekeken en dat was ook veel drama. Maar ik denk dat de j-dorama's meer werken als een film. Ik voel daar veel meer spanning in. Al had ik wel aan het eind van een seizoen bij Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) ook zo'n spannend gevoel bij de cliffhanger. Dat was letterlijk een cliffhanger XD

Maar dan kan je het ook niet hebben dat je eerst een vakantie lang moet gaan wachten op het vervolg. Dat had ik dus ook bij Hana Yori Dango. Het is misschien ook wel boeiender voor mij, omdat het de charme heeft van Japan (in het Japans, Japanse spelers). :)

In deze serie worden ze niet opeens 20 jaar ouder. Wat vaak bij soaps wel het geval is, dan spelen ze een tijd lang met een klein kind. Maar om het verhaal kloppender te maken (omdat het anders te langdradig wordt) is het kind van de 1 of andere dag 10 jaar ouder. En ze spelen dan gewoon verder. Ik vind dat een beetje vreemd.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 27 Dec 2014, 21:39

In mei werd bekend dat Matsumoto Jun en Inoue Mao aan het daten waren voor maar liefs NEGEN JAAR. En net is bekend gemaakt dat ze gaan trouwen!

En waarom post ik het hier? Nou ik ken ze (=hoofdpersonen) van deze serie (tuurlijk kende ik ARASHI al) en het is eigenlijk best grappig als je weet hoe deze serie uiteindelijk afliep.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 19 Jan 2015, 10:37

Mooi!
Na negen jaar, dat lijkt me toch wel mooi om dan te trouwen :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 19 Jan 2015, 13:22

Ja, cool hè? :D

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply