Filmtips?

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Filmtips?

Post by Troetelbeer » Sun 24 Jun 2012, 23:33

Een tijdje terug heb ik de film Kokuhaku gezien, aangezien ik die erg goed vond ben ik op zoek naar soortgelijke films. Ik heb jaren terug ook op MTV asian screen enkele films gezien die wel in dat straatje passen. Wat mij betreft is de Japanse filmwereld in staat een heel specifiek genre neer te zetten, waar ik zo snel geen naam aan kan plakken.

Hoe het wil beschrijven: hele langzame psychologische thrillers (vaak met een absurd plot) waarbij de nadruk erg op de sfeer ligt en het gebruik van mooie 'artsy' shots.

Tips? :D Eenieder die Kokuhaku niet gezien heeft en van dit type films houdt moet de film absoluut eens zien!

Image
ㅋㅋㅋ :)

Kaida
Bangya
Bangya

Re: Filmtips?

Post by Kaida » Sun 24 Jun 2012, 23:52

Uhm, wat ik me nu voorstel is een beetje een Oldboy-achtige sfeer, maar ik weet niet of dat wel helemaal het goede beeld is :oops: (Het is in ieder geval wel een hele goede film, maar Koreaans en niet heel langzaam :? )

Verder... Eén van mijn favoriete films, Ringu 0: Basudei is een langzame, psychologisch thrilller horror drama... Maar dat is een prequel op Ringu, dus daar heb je ook niet zo veel aan :oops: Alhoewel, Ringu is ook een soort van rustig opgebouwde detective thriller die aan het einde pas echt een horror wordt. :D

Ik ben niet zo nuttig op het moment, geloof ik. Nou ja, Kokuhaku staat in ieder geval in mijn watchlist, heel erg bedankt voor de tip! Hij lijkt me heel leuk. :)

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Mon 25 Jun 2012, 00:00

Ik heb Ringu inderdaad al gezien! Heeft wel wat weg van wat ik bedoel inderdaad, al zoek ik het meer in de drama/thriller/mysterie kant dan de horror kant misschien.

Ik zal 'ns kijken of ik Oldeuboi wat vind. :) Bedankt iig!

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Mon 25 Jun 2012, 00:16

Troetelbeer wrote:Ik heb Ringu inderdaad al gezien! Heeft wel wat weg van wat ik bedoel inderdaad, al zoek ik het meer in de drama/thriller/mysterie kant dan de horror kant misschien.

Ik zal 'ns kijken of ik Oldeuboi wat vind. :) Bedankt iig!
Nou volgens IMDb zit je goed bij Oldboy, haha:
Genres: Drama | Mystery | Thriller

Maar, omdat je het niet echt in de horror kant zoekt, moet ik misschien toch nog wel even waarschuwen dat Oldboy wel behoorlijk heftig en expliciet is :oops: Maar qua apart plot, bijzondere scènes en gewoon hele goede bijzondere Aziatische film zit je goed. :)

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Mon 25 Jun 2012, 11:46

Oh, Oldboy! Ja, die vond ik erg goed :)
Maar inderdaad, hij heeft enkele erg expleciete scenes...
Ik herinner me eentje waar ik zelfs echt geen fan van was =D En ik kan ver alles kijken :) Maar het gaat ook erg om psychologische oorlogsvoering in plaats van om pure horror

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Tue 26 Jun 2012, 00:43

Ik ga hem kijken! Andere tips blijven uiteraard altijd welkom. ;)

Image

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Wed 11 Jul 2012, 18:21

Update: heb inmiddels Oldeuboi gezien, die koreanen kunnen er ook wat van! Interessante film. Heb ook Gomennasai gezien, over het algemeen vrij cliché, maar het had wel iets. :)

Meer tips? :D

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 11 Jul 2012, 18:40

Spijtig genoeg heb ik er nog veel te weinig gezien om veel tips te kunnen geven =)
Maar ik hoop dat hier anderen zijn die je wel lekker kunnen verder helpen =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 12 Jul 2012, 01:13

Ik vind het lastig, anders had ik al eerder gereageerd met filmtips!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Thu 12 Jul 2012, 06:51

Haha, alsnog bedankt. Ik heb nog een tip voor iedereen die een mooie film wil zien: Okuribito. Denk dat de trailer wel genoeg verklapt over het verhaal. ;)

Edit: oh, hehe. Er is hier al een topic over op AVO. :oops:

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 12 Jul 2012, 12:21

Ja, heb ik zeker gezien. Mooie film! :-)

Ga ik googlen, kom ik confessions tegen, de film waar jij het in bericht 1 dus over had. :P

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Thu 12 Jul 2012, 14:08

Kokuhaku moet je ook kijken! :D

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Fri 13 Jul 2012, 20:03

Troetelbeer wrote:Update: heb inmiddels Oldeuboi gezien, die koreanen kunnen er ook wat van! Interessante film.

Meer tips? :D
Hahaha jaaaa. Dat kunnen ze zeker! Als je meer van dat soort wilt, Oldboy is een deel van de "revenge" triologie van regisseur Chan-Wook Park. Voorafgaand aan Oldboy had je "Sympathy for Mr. Vengeance" (Boksuneun naui geot) en daarna nog "Lady Vengeance" (Chinjeolhan geumjassi). Deze heb ik zelf nog niet gezien, maar ze zitten dus in hetzelfde rijtje als Oldboy :)

Image

Troetelbeer
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Troetelbeer » Sat 14 Jul 2012, 06:02

Bedankt voor de tip. De films lijken me helaas wat minder dan Oldeuboi, maar die was dan ook erg uitzonderlijk. ;) Verder ben ik eigenlijk op zoek naar Japanse films. Ik heb mijn criterium wat verbreed na het zien van Okuribito, eigenlijk zoek ik gewoon mooie/opmerkelijke Japanse films. :)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 14 Jul 2012, 07:44

Dan ga ik meteen aan andere dingen denken, zoals aan Battle Royale (het is maar wat je mooi vind, nietwaar?)

Of deze film, ik heb deze film volgens mij op Canvas gezien. Dit is een ander soort mooi: Dare mo shiranai http://www.imdb.com/title/tt0408664/

En nu moet ik weg!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply