Algernon ni Hanabata wo / Flowers for Algemon

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Cypher
Moderator
Moderator

Algernon ni Hanabata wo / Flowers for Algemon

Post by Cypher » Thu 11 Jun 2015, 22:04

Ben vandaag aan een nieuwe serie begonnen, dit keer geen anime. Kwam hem eigenlijk per toeval tegen toen ik wat aan het rond kijken was en het plot sprak me wel aan eigenlijk. De serie is gebaseerd op een gelijknamig boek van Daniel Keyes.

Image

Sakuta is een jonge man van 28 jaar. Hij heeft echter het mentale vermogen van een 6 jarige. Hij heeft zelf één wens en dat is om "slim" te worden.
Hiervoor werkt hij al erg hard en studeert hij elke avond maar door zijn handicap blijft hij gelimiteerd in wat hij wel en niet kan.

Na een reeks van gebeurtenissen krijgt hij een kans om hier mogelijk wat aan te veranderen. Ze zoeken namelijk een test persoon om een nieuwe behandeling te testen. Bij een rat is het aangetoond dat de intelligentie van de rat enorm toenam na deze behandeling en nu willen ze het ook op mensen testen. Sakuta word hiervoor benaderd. De behandeling houd in dat hij een bepaald middel toegediend krijgt en een operatie moet ondergaan.

Gedurende de serie zie je aspecten van Sakuta maar ook van mensen om hem heen. Je ziet hoe ze met hem omgaan en hoe hij andere mensen ziet.
Je ziet ook dat niet iedereen altijd overweg kan met zijn handicap en hij zelf ook nogal eens in de problemen wil komen door de handicap en omstandigheden.

Ben persoonlijk nog niet erg ver, heb inmiddels 3 afleveringen gezien, één aflevering duurt dan ook 46 minuten en de eerste aflevering één uur waardoor het ook nogal wat tijd in beslag neemt. Ik vind het wel erg vermakelijk om te zien tot nu toe. Het is duidelijk dat ze een dergelijke handicap serieus proberen te nemen in deze serie en er niet de spot mee proberen te drijven. Er ontstaan wel momenten dat je moet lachen om wat Sakuta doet maar dat is hetzelfde als je zou lachen als je een kind dat zou zien doen. Het is een drama dus emoties staan op de voorgrond samen met het verhaal wat er speelt. Ik ben verbaasd met het tempo tot nu toe, ze haasten eigenlijk helemaal niets en nemen de tijd om alles goed te laten zien.

Kijk in elk geval al uit naar de volgende afleveringen in deze serie maar de plot synopsis die ik heb gelezen is wel een beetje een spoiler van wat er staat te gebeuren. Ga er niet veel over zeggen echter om het leuk te houden. mocht je hem gaan opzoeken lees de plot niet tenzij je spoilers wilt.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Algernon ni Hanabata wo / Flowers for Algemon

Post by Fran » Wed 17 Jun 2015, 19:02

Klinkt wel interessant!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 20 Jun 2015, 22:34

Helaas is er nog niet voor elke aflevering dat uit is een Engelse ondertiteling. Ben wel van plan deze binnenkort weer verder te gaan kijken.
Ben nu eerst wat anime aan het inhalen aangezien het einde van het seizoen er aan komt en ik niet teveel achterstand wil hebben om weer met nieuwe te beginnen. :)

Maar ik kan deze serie al wel vast aanraden voor mensen die het niet erg vinden om emotionele momenten mee te maken.

Image

To be safe
To believe
In something

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Sat 27 Jun 2015, 15:20

Net aflevering 4 gekeken. Blijft redelijk emotioneel maar het is onduidelijk of je nu blij moet zijn of verdrietig eigenlijk.
Het is erg gemengd. Je ziet Sakuta tijdens deze serie wel daadwerkelijk veranderen. Tot nu toe laten ze dit op een prachtige manier zien. Soms subtiel en andere keren minder subtiel maar beide keren komen ze goed over.

Image

To be safe
To believe
In something

Post Reply