Ring

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Kaida
Bangya
Bangya

Ring

Post by Kaida » Sat 07 Nov 2009, 23:17

Ringu

Ring (リング, Ringu) is een Japanse horrorfilm uit 1998. het is een van de bekendste Japanse (horror)films, en heeft ook een Amerikaanse remake, 'The Ring'.
Het verhaal is gebaseerd op het boek Ringu van Koji Suzuki, uit 1991.
De film kreeg maar liefst drie vervolgen. Eerst kwam Spiral (of Rasen in het Japans), een verfilming van het tweede boek in de Ring serie, en een deel twee voor de film. Deze film flopte, en er kwam een vervolg dat niet gebaseerd was op het boek, Ring 2. In 2000 kwam Ring 0: Birthday uit, een prequel op Ring en gebaseerd op een verhaal uit het boek 'Birthday' van Koji Suzuki (en tevens mijn favoriete film ever =3).

Ring:
Het verhaal draait om de journaliste Reiko Asakawa, die na de mysterieuze dood van haar nichtje op het spoor komt van een vervloekte videoband, die volgens de geruchten haar nichtje het leven kostte. Wie hem kijkt, sterft 7 dagen later. Asakawa bekijkt de videoband, en raakt vervloekt. Het wordt een race tegen de klok wanneer ze samen met haar ex-man Ryuji Takayama het mysterie van de videoband probeert op te lossen om de dood te voorkomen.

Trailers: (voor de onderste 2 geldt; niet kijken als je de eerste film niet hebt gezien, ze spoilen naar mijn mening redelijk veel =3)

Ik vroeg me af of er meer Ring fans zijn hier, en of iemand toevallig Ring 0 Birthday heeft gezien.
Ring is mijn favoriete horrorfilm, en Ring 0 mijn favoriete film ever (en een hele zielige drama+horrorfilm ;_;). Ik kan echt urenlang gesprekken over deze films voeren (dat weet ik uit ervaring ja xD), vandaar dat ik er een topic over begin =3

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Ring

Post by Fran » Sat 07 Nov 2009, 23:22

Ik heb de Japanse noch de Amerikaanse versie van Ringu niet gezien.

Dat moet ik nog even doen ;)

En dan het liefste de originele!!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sun 08 Nov 2009, 00:26

Fran wrote:Ik heb de Japanse noch de Amerikaanse versie van Ringu niet gezien.

Dat moet ik nog even doen ;)

En dan het liefste de originele!!
Inderdaad, de originele versie blijft, wat Japanse originelen en Amerikaanse remakes betreft, toch echt het mooist =D
Wel mooi dat je beide nog niet gezien hebt, dan kan het nog bést eng worden ^_^
Nou ja, hangt ervan af of je snel bang wordt...maar de meeste mensen vinden 'em eng =3

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 08 Nov 2009, 12:37

Ik heb de Japanse films alle 4 gezien!
I loved them!!! Echt waar... Naar mijn mening veruit de beste films ooit gezien!

De Amerikaanse remake weiger ik gewoon weg te kijken... Ik heb er kleine stukjes van gezien en aan de hand van die stukjes zeg ik.. Ze hebben er echt weer wat typisch Amerikaans van gemaakt... 13 in een dozijn!

En de Japanse is zo zalig, dus die mogen zen niet gaan verpesten ;)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 08 Nov 2009, 17:18

Die Japanse films blijven een sfeer behouden, die je niet meer terugvind in die Amerikaanse. Ik weet ook wel waarom, want het moet nog wel door het grote publiek begrepen worden (money money money).

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sun 08 Nov 2009, 19:57

Dj_Robintje wrote:Ik heb de Japanse films alle 4 gezien!
I loved them!!! Echt waar... Naar mijn mening veruit de beste films ooit gezien!

De Amerikaanse remake weiger ik gewoon weg te kijken... Ik heb er kleine stukjes van gezien en aan de hand van die stukjes zeg ik.. Ze hebben er echt weer wat typisch Amerikaans van gemaakt... 13 in een dozijn!

En de Japanse is zo zalig, dus die mogen zen niet gaan verpesten ;)
Dj_Robintje wrote:
=D
Yes, meer lovers =3
Maar, alle 4? Vond je Rasen ook goed?
Ik niet, namelijk x]

En, ik moet even zeggen: The Ring is een van de betere Amerikaanse horrorfilms.
Met de nadruk op Amerikaanse. Het is een versimpelde versie van Ringu en alles is wordt zo dik voor je uitgespeld dat je echt een IQ van 50 moet hebben wil je het niet snappen. De personages zijn meer dan standaard geworden en de effecten zijn heel erg gericht op schrik en bangmakerij. Dat werkt ook...maar Ringu had dat allemaal niet nodig.
Bijna geen effecten, bijna geen tekst ook, en bijna niets wordt uitgelegd.
Iets wat erg bijdraagt aan de geweldige sfeer die je in J-horror aantreft ^^

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 08 Nov 2009, 21:04

Rasen was idd de minst goede... Maar toch :p
Het geheel van de 4 films is af! En net dat geeft mij de mening van hen alleaal te houden :d

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Sun 08 Nov 2009, 21:19

Dj_Robintje wrote:Rasen was idd de minst goede... Maar toch :p
Het geheel van de 4 films is af! En net dat geeft mij de mening van hen alleaal te houden :d

ja, dat is waar =]
*knuffelt DVD-box met de vier films*
Ben zooo blij dat ik die gevonden heb =3

Image

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Tue 10 Nov 2009, 16:00

Ik heb de Amerikaanse Ring 1 & 2 gezien als eerste en vond ze doodeng! ><" Ik durf nog steeds niet in een kamer met TV te slapen en alleen te zijn ^^"
Heb the Ring 1 & 2 Japanse versie ook gezien, minder eng maar wel een beter verhaal. Al lijkt wel iedereen daar bovennatuurlijke gaven te hebben xD 3 & 4 ga ik binnenkort kijken, dat staat al vast! Dus ik ben er benieuwd naar! :D

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Tue 10 Nov 2009, 16:21

Darcy Maris wrote:Ik heb de Amerikaanse Ring 1 & 2 gezien als eerste en vond ze doodeng! ><" Ik durf nog steeds niet in een kamer met TV te slapen en alleen te zijn ^^"
Heb the Ring 1 & 2 Japanse versie ook gezien, minder eng maar wel een beter verhaal. Al lijkt wel iedereen daar bovennatuurlijke gaven te hebben xD 3 & 4 ga ik binnenkort kijken, dat staat al vast! Dus ik ben er benieuwd naar! :D
Ja klopt! Leuk dat je het opgemerkt hebt =]
Ikzelf vind dat die gaven echt een duidelijk verschil aangeven tussen Japanse en Amerikaanse films: In de Japanse films wordt er geen woord over gesproken, je moet het zelf oppikken. In de Amerikaanse zou het, als het erin had gezeten, overduidelijk gezegd en gebruikt worden...
En is ook gewoon cool. De eerste keer had ik het niet eens écht opgemerkt, maar de tweede keer dat ik de film zag, merkte ik bijvoorbeeld dat Reiko de deur opendeed voordat Ryuji aanbelde. Dat soort kleine dingen, de hele film door ^^ Nou ja, en de grotere zijn natuurlijk niet te missen xD

Maar welke bedoel je precies met 3 en 4? Rasen en Birthday? ^^
Persoonlijk raad ik dan aan om sowieso eerst Birthday te kijken.
Rasen...beschaamt het beeld van Sadako dat in Birthday wordt geschetst, naar mijn mening.

Image

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Wed 11 Nov 2009, 15:46

Oh ik had het bij de eerste al, als ze ineens van die Sepia gekleurde beelden zag en toen die man zei "ik heb ook zulke gaven!"

Ehrm in de DVD box heten ze 3 en 4 xD Ik heb 1 gezien, gewoon de bekende deel 1. En deel 2 was die met dat jongetje en dat zwembda op het eind (zeer vreemd stuk :P ) de overige zijn dus 3 en 4 :P Vraag me niet naar de namen want ik heb geen idee! o.0 Ik kijk er naar uit om de overige delen te zien moet ik zeggen :)

Image

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Wed 11 Nov 2009, 16:17

Darcy Maris wrote:Oh ik had het bij de eerste al, als ze ineens van die Sepia gekleurde beelden zag en toen die man zei "ik heb ook zulke gaven!"

Ehrm in de DVD box heten ze 3 en 4 xD Ik heb 1 gezien, gewoon de bekende deel 1. En deel 2 was die met dat jongetje en dat zwembda op het eind (zeer vreemd stuk :P ) de overige zijn dus 3 en 4 :P Vraag me niet naar de namen want ik heb geen idee! o.0 Ik kijk er naar uit om de overige delen te zien moet ik zeggen :)
Haha ja, dat was inderdaad héél vreemd..ik ga niet eens proberen dat te snappen XD
Maar, dat was gewoon Ring 2 ja ^^
Ik hoop dat de andere 2 delen je ook bevallen! =]
*houdt zich eindelijk eens stil over haar mening van Rasen*
Wat voor DVD-box is dat trouwens? =]

Image

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Thu 12 Nov 2009, 20:34

Haha ik weet nog dat ik toen vroeg aan de jongen waar ik mee zat te kijken... "Hé, heb jij ook van die enge Japanner gaves?" Hij "Yes I can see dead people! o.0" Lol, geniaal! x3 Maar ontopic, wat dat betreft moet je echt een Japanse mentaliteit hebben als je die films kijkt!

Ik ben er echt heel erg benieuwd naar!

Geen idee. Een dvd box met alle4 de delen.... Zal een reactie op dit topic geven zodra ik dat ding weer in mijn hand heb :P

Image

Aiko
Otaku
Otaku

Post by Aiko » Thu 18 Mar 2010, 14:22

Ik vind deze drama echt vreselijk,, ik heb het eerste deel op dvd,maar ik durf hem geen 2e keer meer te kijken. ik vind hem zo eng O.O"

Image

Post Reply