Fukushima Mon Amour (Grüße aus Fukushima)

In dit subforum kan je praten over de Japanse dramaseries tot aan de Japanse films, maar ook over de acteerprestaties van diverse acteurs en actrices. Is er een serie of film die je graag zou willen zien? Of ben je op zoek naar inspiratie? Hier moet je zijn!

Moderator: Fran

Post Reply
Fran
Beheerder
Beheerder

Fukushima Mon Amour (Grüße aus Fukushima)

Post by Fran » Sat 01 Oct 2016, 16:36

Image

Op de vlucht voor haar eigen misère belandt de Duitse Marie met de non-profitorganisatie Clowns for Help in het Japanse rampengebied Fukushima.

Na de ramp in 2011 wonen nog veel inwoners in containerwoningen aan de rand van de stad. Marie behoort hun dagelijkse zorgen te verlichten met clownerie, maar is er te ongeduldig voor. Ze gaat, voorbij de evacuatiezone, naar de oudere vrouw Satomi die zij daags tevoren heeft afgezet bij haar verwoeste huis. Marie heeft besloten haar te helpen bij het opruimen van de rotzooi: het blijkt een oefening in geduld. Niet omdat het puinruimen traag verloopt, maar omdat beide vrouwen worden achtervolgd door spoken uit hun verleden.

Het is voor regisseuse, schrijfster en producer Doris Doris Dörrie niet de eerste keer dat ze een film maakt in het door haar zo geliefde Japan. Fukushima, Mon Amour schoot ze volledig in zwart-wit en de opnames vonden ook daadwerkelijk plaats in het rampgebied. Om ervoor te zorgen dat de cast en crew geen gevaar liepen, stond een stralingsexpert ze voortdurend bij.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AaE7KxxxKNY[/youtube]

De film is deze maand te zien in onder andere Filmhuis Den Haag en Theater Film Cafe De Lieve Vrouw in Amersfoort.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Yasumi
Moderator
Moderator

Re: Fukushima Mon Amour (Grüße aus Fukushima)

Post by Yasumi » Sat 01 Oct 2016, 22:10

Deze film is ook tijdens CAMERA JAPAN te zien volgende week in LantarenVenster in Rotterdam, en de week erop in Kriterion in Amsterdam. Voor wie dat interessant vind :)

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 01 Oct 2016, 23:17

Ga jij ook kijken?

Ik was trouwens even verwacht vanwege de titel, gezien ik eerder geschreven heb over de film 'Hiroshima mon amour'.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 13 Oct 2016, 20:50

Nog een trailer.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply