Tips voor het leren van Japans

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

linda
Sushi lover
Sushi lover

Re: Tips voor het leren van Japans

Post by linda » Mon 12 Feb 2018, 19:09

Ik wil ze alle twee wel kunnen

Da is dus totaal ni waar! Ik lust ni eens sushi...

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Mon 12 Feb 2018, 21:36

Fran wrote:
Mon 12 Feb 2018, 18:47
linda wrote:
Mon 12 Feb 2018, 18:03
OK :) ik ben op zoek naar materiaal om te oefenen. Misschien dat ik ook lessen ga volgende maar ik wil eerste zelf nog wat leren.
Waar wil je mee beginnen: met Japans leren spreken of lezen?
Mijn cursus focust zich op spreken en grammatica begrijpen. Het is niet verplicht om de kana te kennen, daarom is ee van minna no nihongo 1 ook een romaji versie.

Het lijkt mij ook het handigst om eerst wat woorden te leren (memrise is een goede app) daarna zou ik aan hiragana en katakana beginnen. Heb je ook apps voor. Ik kon voor de cursus al heel veel kana herkennen maar wat het betekende? Geen idee... woordenschat is belangrijk!

Image

linda
Sushi lover
Sushi lover

Post by linda » Tue 13 Feb 2018, 07:11

Shizu wrote:
Mon 12 Feb 2018, 21:36
Fran wrote:
Mon 12 Feb 2018, 18:47
linda wrote:
Mon 12 Feb 2018, 18:03
OK :) ik ben op zoek naar materiaal om te oefenen. Misschien dat ik ook lessen ga volgende maar ik wil eerste zelf nog wat leren.
Waar wil je mee beginnen: met Japans leren spreken of lezen?
Mijn cursus focust zich op spreken en grammatica begrijpen. Het is niet verplicht om de kana te kennen, daarom is ee van minna no nihongo 1 ook een romaji versie.

Het lijkt mij ook het handigst om eerst wat woorden te leren (memrise is een goede app) daarna zou ik aan hiragana en katakana beginnen. Heb je ook apps voor. Ik kon voor de cursus al heel veel kana herkennen maar wat het betekende? Geen idee... woordenschat is belangrijk!
Ik ben nu bezig met hiragana en katakana en ik ben op zoek naar een manier om woordenschat te oefenen. Dat is natuurlijk wel leuk via songs maar niet echt gemakkelijk ;) zonder woordenschat Kom je niet ver inderdaad

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 13 Feb 2018, 07:15

De eerste stappen zijn in ieder geval gezet! Memrise is een fijne app. Ik heb dan een lijst in het Nederlands van m'n boek (gemaakt door een leerling) eraan gekoppeld dus ik leer de woorden die handig zijn in de les. Maar er zijn zoveel meerdere lijsten waar je uit kan kiezen!

Image

linda
Sushi lover
Sushi lover

Post by linda » Tue 13 Feb 2018, 18:42

Shizu wrote:
Tue 13 Feb 2018, 07:15
De eerste stappen zijn in ieder geval gezet! Memrise is een fijne app. Ik heb dan een lijst in het Nederlands van m'n boek (gemaakt door een leerling) eraan gekoppeld dus ik leer de woorden die handig zijn in de les. Maar er zijn zoveel meerdere lijsten waar je uit kan kiezen!
Ja en dat zulke de laatste nog niet zijn :P ik heb memrise geprobeerd en het is inderdaad een leuke app

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Tue 13 Feb 2018, 18:48

Memrise riep mij alweer een tijdje om aandacht, dus had hem vanmorgen weer aangezwengeld.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

linda
Sushi lover
Sushi lover

Post by linda » Tue 13 Feb 2018, 19:34

Als ik het goed heb zijn de eerste aantal lijsten gratis en daarna is het betalend of maar voor een aantal dagen gratis, Klopt dat?

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Tue 13 Feb 2018, 19:40

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik gebruik maar 1 lijst met 20 hoofdstukken. Wel krijg ik telkens een 'aanbieding' voor de pro optie maar dat hoef ik niet

Image

Post Reply