Wat moet je zien als je in Japan bent?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: Wat moet je zien als je in Japan bent?

Post by Fran » Thu 10 Feb 2011, 22:12

Daar kan ik wel wat leuke foto's van maken!!

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Wed 02 Mar 2011, 20:08

Nagoya moet je zeker zien! Enorm gezellige stad! Hetzelfde geldt voor Osaka! Daarnaast moet je vooral lekker naar plaatselijke shinto schrijnen gaan! Vond ik erg leuk!

En Tokyo natuurlijk! De Tokyo tower moet je echt in, dan besef je je echt hoe verstedelijkt het is... Overal waat je kijkt zie je flats en huizen! o.0
Harajuku is gewoon een must vanwege de hele cultuur daar! Daarnaast kan je er ook goed winkelen :P
Shinjuku moet je ook geweest zijn vanwege de hele shinjuku-cultuur. En Shabuya natuurlijk, vooral om uit te gaan.

Daarnaast; Aeon Mall (dé Japanse warenhuis keten. Je kan er heerlijk winkelen en het is er zo... heerlijk Japans), Cold Stone (de ijswinkel waar ze heeeeeeeeeeeeeel lekker ijs hebben en zingen terwijl ze je ijs bereiden), een Japanse supermarkt (omdat ze vol zitten met lawaaiierige reclamce, een ervaring opzich!), Purikura (duuuh!) en natuurlijk karaoke. Dat moet je gewoon een keer gezien hebben!

Image

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Thu 08 Sep 2011, 22:44

Bedankt Darcy! Handige tips!

Heeft iemand nog wat tips? Wat moeten we zien als we in Japan zijn?

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Fri 16 Sep 2011, 18:37

Ja ik lees dit topic opnieuw en zie Izu staan in bericht 2.
Niet alleen Ringu is er opgenomen, er staat 1 van de belangrijkste shrines uit de Japanse geschiedenis! Die voor de zonne-godin! Dus zeker doen, Izu!

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 10 May 2012, 22:52

Leuk om te weten Darcy! :D

Iemand nog op ideeën gekomen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sat 05 Jan 2013, 23:02

Buiten het shoppen in Shibuya en de vele tempels denk ik ook minimaal Mount Fuji. Al is het op afstand, lijkt me ook geweldig!

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Sun 06 Jan 2013, 15:43

Hier ga ik nog even op terug komen want heb een hele lijst haha! Om te beginnen zou ik Fukuoka (stad helemaal bovenin Kyushu) weer opzoeken omdat ik daar al eens geweest ben en nog lang niet klaar met die stad en de bijbehorende "eilandjes". Met name nokonoshima wat bekend staat om het bloemenpark (trouwens al geweest maar wil nog een keer terug omdat het zo mooi is)

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Sun 06 Jan 2013, 17:18

DeSushiTimes wrote:Hier ga ik nog even op terug komen want heb een hele lijst haha! Om te beginnen zou ik Fukuoka (stad helemaal bovenin Kyushu) weer opzoeken omdat ik daar al eens geweest ben en nog lang niet klaar met die stad en de bijbehorende "eilandjes". Met name nokonoshima wat bekend staat om het bloemenpark (trouwens al geweest maar wil nog een keer terug omdat het zo mooi is)
Ah! een vriendin van mij woont in Fukuoka, Kitakyushu-shi. Is dat ook in die omgeving? Ik heb weleens wat foto's gezien die ze me gestuurd heeft. echt heel mooi. Er staat een tempel vlakbij haar huis. Ziet er heel leuk uit. Daar zou ik ook nog graag heen willen.

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Sun 06 Jan 2013, 20:32

Yup! Redelijk in de buurt (ong. uurtje ervandaan). Je hebt Fukuoka prefecture (gemeente) en Fukuoka stad. En ik was echt in de stad zelf ^^
Oeh welke tempel weet je dat? En inderdaad een hele mooie omgeving! :D

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Mon 07 Jan 2013, 20:39

Er zijn belachelijk veel dingen die ik nog wil zien in Japan maar ik zal me "beperken" tot een vijf dingen in drie steden die ik absoluut wil bezoeken; Kyoto, Tokyo, en Hiroshima ^^ Hier komt mijn lijstje! :D

Kyoto
- Fushimi Inari Shrine
- Golden Pavilion
- Gion (geisha) district bezoeken
- Philosopher's Path
- Pontocho (piepklein steegje met theehuizen en restaurantjes)

Hiroshima
- Hiroshima Castle
- Vredespark en National Museum
- Honkawa Elementary School
- Hondori Street
- De Shukkeien Tuin

Tokio
- Shinjuku oversteken
- Uitgaan in Shimbashi
- Teveel geld uitgeven in Akihabara en Shimokitazawa
- Ghibli museum bezoeken
- Picknicken in een van de parken (bij voorkeur tijdens de hanami :P)

Eigenlijk alles wat op deze website staat wil ik ook nog eens doen/meemaken http://muza-chan.net/japan/index.php/bl ... ese-scenes. Gelukkig heb ik al een aantal van deze dingen mogen doen maar wil er natuurlijk nog meer ^^ De echte lijstjes die ik heb zijn nog veel langer maar dat wilde ik jullie niet allemaal aan doen x'D Dit zijn vooral "echte" toeristen dingen maar van wat ik heb meegemaakt in Fukuoka zijn dit goede beginpunten om bij niet bekende plekken en ervaringen te komen ^^ Maar het belangrijkste is om, als je er eenmaal bent, gewoon tegen alles ja te zeggen! En niet denken oeps dat is me te eng of te vreemd of te veel moeite, maar er gewoon voor gaan!

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Tue 08 Jan 2013, 11:50

DeSushiTimes wrote:Yup! Redelijk in de buurt (ong. uurtje ervandaan). Je hebt Fukuoka prefecture (gemeente) en Fukuoka stad. En ik was echt in de stad zelf ^^
Oeh welke tempel weet je dat? En inderdaad een hele mooie omgeving! :D
Haha ja het verwarde mij nogal wat maar dank voor de uitleg :)

Nee geen idee hoe de tempel heet, wel dat er een enorme bel aan zit die ze met nieuwjaar 108 keer laten slaan. Nou ja aan zit, die is aanwezig ;)

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Tue 08 Jan 2013, 12:43

Haha dan is het in elk geval een Boedhistische tempel ^^ En dat ritueel noemen ze Joya no Kane ghehe. Is om het nieuwe jaar "schoon" in te luiden voor een nieuw begin. Want elke van de 108 slagen staat voor een van de "aardse zorgen" waar wij mensen door geplaagt worden *end of history lesson*

Anvica
Otaku
Otaku

Post by Anvica » Tue 08 Jan 2013, 16:01

DeSushiTimes wrote:Haha dan is het in elk geval een Boedhistische tempel ^^ En dat ritueel noemen ze Joya no Kane ghehe. Is om het nieuwe jaar "schoon" in te luiden voor een nieuw begin. Want elke van de 108 slagen staat voor een van de "aardse zorgen" waar wij mensen door geplaagt worden *end of history lesson*

hahaha bedankt! Ik had het haar ook nog willen vragen, waar die voor stonden maar uiteindelijk nog niet gedaan. Nu weet ik het ;)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 09 Jan 2013, 13:04

Zo handig dit onderwerp. Gewoon alles noteren voor als je er naartoe gaat! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Wed 09 Jan 2013, 13:38

Haha ja! Ik zal binnenkort ook een lijstje maken met dingen die ik in/rond Fukuoka gezien en gedaan heb en die echte aanraders zijn ^^

Post Reply