Wat moet je zien als je in Japan bent?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Jappie
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Re: Wat moet je zien als je in Japan bent?

Post by Jappie » Thu 17 Jan 2013, 15:40

Aiko wrote:Ik zou dan heel graag Tokyo in het nachtleven willen meemaken, vooral de lichtjes als het donker is. Natuurlijk zou ik dan ook winkels gaan bezoeken en lekker shoppen XD.

Tokyo in het nachtleven:
Image
Image

En natuurlijk wil ik ook de Hanami-Picknicks gaan bekijken.Het blijkt gezellig te zijn.
Image
Coole foto´s!!

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Wed 05 Mar 2014, 19:04

Ik ga in Augustus voor de eerste keer naar Tokyo!
Op 1 augustus begint mijn reis (de vliegreis :P) en op de 24e kom ik terug.
Dus,
22 nights of Tokyo

Ik heb al een lijstje wat ik zou willen bezoeken:
- Shibuya
- Shinjuki
- Harajuku + Yoyogipark
- Tokyo Tower
- Rainbow Bridge
- Tokyo Sky Tree
- Asakusa
- Ueno Park
- Akihabara
- Meiji Shrine

Dit lijstje is noglan niet vol dus kom maar op met tips!
Zoals het er nu naar uit zie reis ik ook af naar Shizuoka van 7 tot 9 augustus voor 2 concerten.
Misschien tussendoor nog bezienswaardigheden in Shizuoka bezoeken?

En nog een vraagje over geld wisselen. Van de ene krijg ik te horen dat ik alvast 250 euro ofzo hier moet omwisselen maar iemand anders zei weer dat ik 250 euro moet meenemen en op Narita moet inwisselen. Zijn er mensen die hier verstand van hebben? Of mensen met een ideetje wat handiger is? Zelf lijkt het me handig om gewoon alvast yen in je zak te hebben al betaal je hier wat meer voor het wisselen..

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Thu 06 Mar 2014, 00:32

Om te beginnen; Je hoeft helemaal geen geld mee te nemen. Laat staan inwisselen. Als je aankomt en je bent alle poorten, checks en gedoe door met je tassen dan kom je in de aankomsthal terecht. Draai naar rechts en je ziet daar aan de muur (dezelfde kant als) waar je doorheen kwam een paar hele mooie geldautomaten aan de muur hangen. Doe je pas er in, volg de instructies op het scherm en voilla, je heb geld in Yen. Dat is een heel stuk makkelijker dan wisselen. En eerder als dat heb je je geld toch niet nodig. Je krijgt er niet eens eerder een kans voor. Na het vliegtuig uitstappen is het direct zonder winkels of wat dan ook 1 lange rij aan tas pakken kamer door poortje door in rij gaan staan en nog een kamer door. Die aankomsthal (die ook direct in verbinding staat met de deur naar buiten) is de eerste kans die je krijgt om te doen wat je wil.
Ook is een punt van aandacht en zeker iets dat je gewoon moet hebben als je in Tokyo ben. Is de SUICA card. Dat is een hele handige kaart waarmee je kan niet alleen de metro kan betalen (door de poortjes), maar ook bussen en sommige taxis. Je kan het ook gebruiken voor Vending machines en in genoeg restaurants in Tokyo. Ook wel in kleine supermarkten
(コンビニ , convenience stores) en misschien wel meer. Je laad de kaart op in speciale automaten die je eigenlijk overal wel vind. Overal waar je normale kaartjes kan kopen voor de metro, in elk station, kan je ook je kaart opladen. En je kan dat het beste halen op het vliegveld. Je moet er wel wat papierwerk voor invullen op het moment dat je het koopt, en ik kan best begrijpen dat je daar helemaal geen zin in hebt als net aangekomen bent, maar het is het dubbel en dwars waard. Het is echt overal *piep* *klaar* Bovendien blijft die kaart gewoon actief als je hem jaren lang niet gebruikt. Dus het is 1 keer papierwerk en betalen, daarna nooit meer.

Het zou misschien ook leuk kunnen zijn, als je van natuur houd, om Shinjuku Gyoen op te zoeken. Dat is een groot park dat in de lente bomvol staat met onder andere bloeiende Sakura. Ik moest er voor betalen om er in te komen en ik weet ook niet hoe het er uit ziet in Augustus, maar het is in ieder geval een lekkere plaats om te zijn.

De SkyTree is zeker tof om in te gaan, maar je moet er wel vroeg voor op staan. Als je daar om een uur of 1 smiddags bent, dan kan je er al van uit gaan dat je savonds pas in de toren kan. Want je krijgt namenlijk eerst (als het een drukke periode is) een wachtkaartje waar op staat dat je een uur of 5 later terug mag komen om in de rij te gaan staan om een kaartje te kopen. Best wel druk kan het zijn dus. Om de tijd door te komen is daar een heel winkel centrum met genoeg etensgelegenheden en een groot Aquarium dat net zo nieuw is als de toren zelf. Ook kan je natuurlijk tijd doorbrengen in het stukje stad er omheen.

Als vrouw moet je 'Shibuya 109' ook zeker hebben bezocht. Denk ik zo. (Dat hele grote winkelcentrum) Maar wat een geluid zeg, godnondeju.. :P

Op 1 uur en 30 minuten bij Tokyo vandaan met de trein heb je Hakone. Een mooie plaats met een hotspring gebied.

Op 2 uur bij Tokyo vandaan heb je Nikko. Dat is een erg mooie plaats waar oud Japan een beetje is terug te zien. Ik citeer: 2hrs. by rail from Tokyo , is the shrine complex that inspired the saying, ‘Never say splendid until you’ve seen Nikko’. Set in a lush cryptomeria forest, the magnificent Toshogu shrine complex dedicated to Tokugawa Ieyasu, the founder of the Tokugawa Shogunate, demonstrates the superb skill of the Edo period artisans. Carved, lacquered, painted and gilded, the buildings are inclined to dazzle one with the wealth of finely worked detail. [..] Nearby is delicate, dramatic Kegon Falls that descend in a pure line from the indigo waters of Lake Chuzenji.
Ook is er een grote Buddha in Kamakura. Maar waar dat precies ligt, weet ik even niet.

Als ik nog meer bedenk dan komt dat nog wel. :)

Waar kan je de SUICA card halen:

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Thu 06 Mar 2014, 10:46

Bedankt voor de tips!
Ik ga zeker de suica nemen in combinatie met N'EX!
Maar dan zeg maar ''one way'' want als je een retourtje neemt is het maar 2 weken geldig ^^;

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 28 Mar 2014, 10:53

Zit hier nog wat tussen?

Gunma Prefecture http://www.pref.gunma.jp/01/b0100117.html
JOMO JET FB https://www.facebook.com/gunmajomojet

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sun 25 May 2014, 01:10

Ok, ik ook maar even een vraagje. Ik realiseer me dat het misschien een lastige vraag is, dus het is niet erg als jullie niets kunnen zeggen.
Maar hier is de situatie:

Ik ga dus in Augustus met een vriend naar China. Naar twee steden, onder andere Hongkong. Daar blijven we gewoon samen. Alleen in week 3 gaan we waarschijnlijk een ander plan doorvoeren als dat we tot nu toe hebben gedaan. Hij heeft een afspraak met iemand in Tokyo terwijl ik koste wat het kost het Perfume concert wil zien in Osaka. En aangezien dat nogal uit de riichting is en ik niet moeilijk wil gaan doen met reserveren van Shinkansen tickets, ook om geld te besparen, hebben we gewoon het volgende in gedachte; Hij brengt een week alleen door in Tokyo terwijl ik een week alleen doorbreng in Osaka.
We zijn tot nu toe alleen nog maar samen weg geweest, dus dit zal dan ook wel voor wat leuke afwisseling zorgen. En daarbovenop zal die week voor mij ook best een avontuur worden, want mijn Japanse woordenschat is op het moment nog redelijk klein en ook ben ik helaas niet echt een sociaal persoon. Dus veel mensen aanspreken zal er waarschijnlijk niet inzitten. Maar dat zal denk ik niet eens zo heel veel boeien; als ik maar genoeg heb te doen.

Nu dus mijn vraag; heeft er iemand tips om dingen te zien in Osaka?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 27 May 2014, 12:16

Ik heb misschien nog wel een leuke plaats voor de gene die in Tokyo zijn.
Een magic bar in Omotesando. (Cuore) :)

Image

Mugicha
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by Mugicha » Sat 07 Jun 2014, 01:11

@ Shizuko

Ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan om geld mee te nemen. De laatste tijd is het moeilijker om geld te pinnen in Japan. Een jaar geleden kon je bij iedere 7 Eleven (grootste conbini keten in Japan) terecht om geld uit te muur te halen, maar daarna kon het ineens niet meer bij de 7 Eleven en werd het een stuk beperkter. Toen kon ik alleen geld halen bij Japan Postbank en Citybank. Dus ik denk dat het wel verstandig is om voor de zekerheid wat Yen's mee te nemen voor het geval dat. De koers loopt nog steeds prima voor ons, dus je maakt niet zoveel verlies.

Ook erg belangrijk betreft geldzaken: mocht je toevallig bij de ING zitten, vergeet dan niet om op de website "pinpas gebruik buiten Europa" aan te zetten. Anders kan je helemaal geen geld uit de muur halen in Japan. :p

Shizuoka is trouwens dichtbij Yamanashi. Daar heb je echt een heel tof pretpark. Fuji-Q Highland heet het. Als je weg bent van achtbanen moet je er absoluut heen. Sommige van die achtbanen hadden ook records in handen zoals één van de snelste / hoogste / raarste loopings in de wereld. Ook heb je een spookachtig ziekenhuis waar minstens 50 medewerkers verkleed als zombies je de stuipen op het lijf proberen te jagen.

Wat Tokyo zelf betreft is er zoveel te doen. Er zijn bijvoorbeeld bars/restaurants met hele aparte settings. Je hebt bijvoorbeeld Lockup. Dit is een restaurant met een gevangenis setting. Alles is donker met tralies en je krijgt apart eten en drinken in buisjes. Wat ik ook de moeite waard vind in Tokyo is het Robot Restaurant. Terwijl je eet/drinkt, krijg je een hele gave show met robots en (paal)danseres.

Een katten, pinguin of uilencafé is ook best grappig om te doen. Zelf ben ik alleen naar een kattencafé geweest, want ik heb niets met die andere dieren haha.

Aan musea in Tokyo ook geen gebrek. Mijn favoriet is het Edo Tokyo Museum.

Mocht je fan zijn van Ghibli dan moet je ook naar dat museum gaan. Let wel dat je minstens 1/2 maanden van te voren moet reserveren voor de tickets. Je hebt ook het Inokashira park dichtbij, wat ook heel mooi is.

Ben heel erg van natuur en hiken kan ik Mt Takao en Mt Mitaka aanraden. Een onsen in de bergen (rotenburo) is ook iets wat je absoluut gedaan moet hebben.

Yokohama is ook een leuk uitstapje. Met de trein vanaf Tokyo ben je er zo. Er valt veel te bezichtigen: China Town, Akarenga, Cup Noodle Museum (klinkt lame, maar het is serieus tof) en leuke bars.

Voor de rest hoop ik dat je wat aan deze tips hebt. Met de plekken die jij wilt bezoeken en de tips van DragonNL kom je ook een heel eind. :)

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Sat 07 Jun 2014, 09:17

Bedankt voor de tips! Ik kan duidelijk niet alles doen dus ik zou een selectie moeten maken! :o

Image

Mugicha
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by Mugicha » Sat 07 Jun 2014, 13:48

@ Fran

Ik ben toevallig in die prefectuur geweest. Gunma is vooral bekend vanwege de vele onsen, maar ik weet niet of het de moeite waard is als Nederlandse toerist of je moet echt van onsen's en bergen houden. Het gebied wordt gezien als tamelijk (inaka) platteland. Toen ik daar was viel het mij ook op dat ik de enige buitenlander was. :P

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Tue 24 Jun 2014, 22:26

Als ik nog eens naar Japan toe ga moet ik volgens mij een uitdraai van dit topic mee nemen.
Zijn zoveel leuke dingen te doen in Japan als ik het zo lees!

De drang om er heen te gaan wordt er ook steeds groter van, jaloers op de mensen die al zijn geweest of nog (een keer) gaan!

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 21 Aug 2014, 22:29

Nog wat extra tips voor ons, Shizu? ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 22 Aug 2014, 04:15

Tips komen zodra ik thuis ben

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Sun 24 Aug 2014, 12:06

SuperShizuko wrote:Tips komen zodra ik thuis ben
Je zal wel veel te vertellen hebben =D
Ik ben benieuwd!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Mon 25 Aug 2014, 18:58

Zal ik de tips in een verslag doen? Moeten jullie wel eventjes geduld hebben ;)

Image

Post Reply