Zou jij in Japan willen wonen?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Re: Zou jij in Japan willen wonen?

Post by Spitch TVB » Sun 16 May 2010, 17:52

Laat me raden... Je typte het in Snel Reageren, maar drukte daarna op Post Reply?

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

flicka08
Sushi lover
Sushi lover

Post by flicka08 » Sun 16 May 2010, 17:58

Dammy is goth en werkt in die dojo. maar met zijn aikido pak aan is het anders dan dat hij zijn skinny aan heeft,... en zijn spike's (spike's collers) en snakebites. misschien doet hij die snakebites wel uit tijdens de lessen. ik ben al lang blij dat zijn opa hem accepteerd zoals hij is.

~Spitch: even gesnoeid zodat het vooral Dojo-Aikido-Dammy is ^_^. Rest is terug te vinden in... Wel, wanneer ik de url weet, plaats ik 'm ook hier~

Distraught overlord Lover,..
Flicka is de naam.
(L) you Dammy

Image

Admin
Beheerder
Beheerder

Post by Admin » Sun 16 May 2010, 17:59

Het verhaal wijkt een beetje teveel af van het onderwerp: Zou je in Japan willen wonen. Graag wat meer on-topic!

Admin, algemeen account.
Vergeet niet de regels door te nemen. We zoeken trouwens nog steeds naar moderators. Durf je het aan? Meld je dan nu aan!

Kijk ook even naar AVO blog: http://avo-blog.nl

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Sun 16 May 2010, 18:10

Je hebt gelijk! Sta me toe om mezelf en flicka los te koppelen =3.

---EDIT---

Gebeurd! (Nu moet ik alleen nog dat deel juist zien te zetten...)

Japan schrikt me toch wel af ergens, moet ik toegeven.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 10 May 2012, 23:16

Wil iemand zijn of haar reactie herzien? Waarom wel of niet?

En voor diegene die nog nooit gereageerd hebben in dit onderwerp? Zou jij in Japan willen wonen? Waarom wel/niet?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

senoerja
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by senoerja » Thu 13 Sep 2012, 17:34

ja ik zou in japan willen wonen, weet niet voor hoe lang maar lang genoeg om alles in me op te nemen. ik wil me onderdompelen in de cultuur het eten jaja ^^ de muziek de verschillende levenstijlen de taal de natuur en er werken lijkt me super om daar een baantje als serveerster te hebben ik zou zelfs in kimono door t leven gaan mezelf omturnen naar een nederlands japanse, iets wat me echt heel leuk lijkt is om een klein zaakje daar te hebben dat idee is in mijn hoofd gekomen een paar jaar geleden maar had niet echt een concreet idee ervan maar dankzij een brainstorm sessie metfran (tijdens t eten) kwam t idee van een pannekoeken huis in mijn hoofd ik weet niet t staat me echt super aan zou zoiets lukken? hahaha

GORRO GORRO GORROOOOOOO!!!

Katrien
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Katrien » Thu 13 Sep 2012, 19:07

Ik zou er wel willen wonen!

Maar, ik vind het veel te moeilijk om mijn hele leven hier achter te laten.. Familie, vrienden, enzovoort. Ik zou er alvast vaak op reis gaan~

Het zou ook nogal duur zijn om er te gaan wonen, en dan moet je je nog aanpassen aan al de regels die zo verschillend zijn van hier.
Ik zou het wel willen, maar misschien is het te moeilijk om alles te begrijpen.

Als ik de kans zou krijgen zou ik het wel proberen, maar misschien niet voor de rest van mijn leven, denk ik.
Last edited by Katrien on Sun 10 Nov 2013, 16:20, edited 1 time in total.

Sparkalisha
Haiku writer
Haiku writer

Post by Sparkalisha » Tue 02 Oct 2012, 11:20

Ik vrees dat het tegenslaat om als [gaijin] (buitenlander) te wonen en te werken in Japan, tenzij je Japans echt perfect is..

Ik heb er een vriendin, een Amerikaanse die vloeiend Japans spreekt, en zij merkt ook het racisme op het werk heel erg.. ..waardoor ze nu wederom zonder werk zit :(

Het vervelende is dat iedereen Japan ziet als het beloofde land, bij wijze van spreken, en als we er met vakantie gaan *is* het dat ook. Maar vakantie =/= er wonen en werken, helaas..

Ik heb zelf 10 maanden in Engeland gewoond, en heb er een dégout voor Londen gekregen.. wat ik enorm jammer vind! Dus wat Japan betreft.. ..leuk voor vakanties, maar ik zou er niet willen wonen permanent.

..tenzij ik natuurlijk de man van m'n leven tegenkom en dat blijkt een Japanner te zijn :P

"No walls, embrace a world as one, where music will guide us, guitars instead of guns!" -hyde

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 03 Oct 2012, 10:07

senoerja wrote:iets wat me echt heel leuk lijkt is om een klein zaakje daar te hebben dat idee is in mijn hoofd gekomen een paar jaar geleden maar had niet echt een concreet idee ervan maar dankzij een brainstorm sessie metfran (tijdens t eten) kwam t idee van een pannekoeken huis in mijn hoofd ik weet niet t staat me echt super aan zou zoiets lukken? hahaha
Weet niet. Je zou eens moeten kijken of zoiets al bestaat?
yokolovenyappy wrote: Maar, ik vind het veel te moeilijk om mijn hele leven hier achter te laten..
Familie, vrienden, enzovoort :(
Ja, ik ken het. Dat heb ik ook.
Sparkalisha wrote:Ik vrees dat het tegenslaat om als [gaijin] (buitenlander) te wonen en te werken in Japan, tenzij je Japans echt perfect is..

(..)

..tenzij ik natuurlijk de man van m'n leven tegenkom en dat blijkt een Japanner te zijn :P
Ja, precies. Ik had al zoiets begrepen over gaijins/racisme, dat maakt het wel jammer allemaal. Ik weet natuurlijk niet hoevaak het voorkomt en of het anders is in andere steden.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Sparkalisha
Haiku writer
Haiku writer

Post by Sparkalisha » Thu 04 Oct 2012, 11:08

Ik hoor het in Tokyo, Osaka en Fukuoka.. het is jammer, maarja.. ..wat doe je eraan..

"No walls, embrace a world as one, where music will guide us, guitars instead of guns!" -hyde

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 18 Sep 2016, 15:37

Misschien interessant om te bekijken? Rachel en Sharla.

Twitter last.fm ko-fi?

Image

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Mon 19 Sep 2016, 09:29

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Mon 19 Sep 2016, 21:36

yeah! Rachel en Sharla, 2 van mijn favo youtubes! Ze hebben al verschillende pro en cons van ‘in japan wonen’ gemaakt, deze zijn altijd zo tof om te kijken!

Image

Lodi
Haiku writer
Haiku writer

Post by Lodi » Tue 20 Sep 2016, 16:59

Ik ben een Nederlandse Japanner die van zijn 18e in Nederland woont (is dat te volgen?) maar ik moet zeggen dat Nederland wel makkelijker wonen is voor mij. Er is zoveel diversiteit en in te nationaliteit hier. aan de andere kant mis ik de veiligheid de moderniteit en de cultuur in Japan wel. Kunnen we niet een nieuw land maken met de twee dingen gemixt?

Oh en sorry maar dingen die je hoort over racisme in Japan slaat nergens op. Het is hooguit angst voor mensen die het niet goed de taal spreken en racisme vanuit naïviteit. Het heeft niets met Xenofobie te maken. Dat is weer iets wat buitenlanders niet over Japan begrijpen

Ik werk als docent Japanse taalvaardigheid. Voor taalvragen kun je bij mij zijn
http://www.JNconnect.com - Japanse lessen in Rotterdam, Japanse skypecursussen of Japanse zelfstudie
http://www.facebook.com/JNconnect - Taalblog over de Japanse taal!

Post Reply