[Taal] Ben jij bezig met Japans te leren?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Ben jij bezig met Japans leren?

Ja
9
45%
Nee, ben dit niet van plan
4
20%
Nee, maar ben dit wel van plan
7
35%

Total votes: 20

Aiko
Otaku
Otaku

[Taal] Ben jij bezig met Japans te leren?

Post by Aiko » Wed 12 Jan 2011, 18:26

Ben jij bezig met Japans leren?

Ik ben eigenlijk benieuwd wie nu bezig is met Japans leren door middel van een studie of zelfstudie!

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Re: Ben jij bezig met Japans te leren?

Post by Dj_Robintje » Wed 12 Jan 2011, 22:35

Nee, maar ben dat wel van plan...
Ooit, in avondschool, als ik reeds aan het werk ben :)

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

LissyLamoire
Otaku
Otaku

Post by LissyLamoire » Thu 13 Jan 2011, 22:50

Ben nu bezig met een thuis studie en wil naar de Uni ... maar dan moet ik eerst mijn propedeuse Engels hebben ^^

♥ Feels like Ryeosomnia ~ • WOW. Fantastic Baby

Spitch TVB
Maid Cafe owner
Maid Cafe owner

Post by Spitch TVB » Fri 14 Jan 2011, 18:26

Nee en ben het ook niet echt van plan. Nu en dan pik ik eens een woordje mee, maar de Japanse taal is in mijn leefwereld niet belangrijk genoeg om het ook nog eens helemaal te willen leren.

Huntingmeesteres. Voor vragen en suggesties kan je me aanspreken op FB. Pas op, soms bijt ik.
Image
[Ayo'a Ibori] [Zodiark] [Booksmart Summoner] [Weeeeeeeeee!!]

Kaida
Bangya
Bangya

Post by Kaida » Fri 14 Jan 2011, 19:33

Spitch TVB wrote:Nee en ben het ook niet echt van plan. Nu en dan pik ik eens een woordje mee, maar de Japanse taal is in mijn leefwereld niet belangrijk genoeg om het ook nog eens helemaal te willen leren.
^ Dit. Eerst wilde ik het wel heel graag, en misschien dat het ook nog wel eens gebeurt, maar de eerstkomende jaren niet meer. Ben mijn motivatie gaandeweg verloren, helaas!

"No matter how close two people are, an infinite distance separates them."

Image

Aion
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Aion » Fri 14 Jan 2011, 22:43

Nope, nooit echt mee bezig geweest, maar ik kan wel redelijk met Japanners een gesprek voeren.

Ik kan een klein aantal Kanji lezen, en qua hiragana heb ik mezelf al wat meer aangeleerd, maar dat komt dus gewoon veelal omdat ik dus mijn muzieklijst altijd in originele staat wil hebben, en dus alles op mijn PC wil hebben staan zoals het dus op de CD staat.
Zo begin je dus langzaam steeds dingen terug te zien en onthoud je het op een gegeven moment. Zo kom je dus al skimmend door Japanse teksten ineens een combinatie tegen die je al kent, en weet je ook meteen wat het betekend. Ook als je dan die tekens afzonderlijk van elkaar ziet, weet je welke klank het maakt.

Op zich is hiragana redelijk makkelijk aan te leren. Alleen is het dus een nadeel dat het alleen een vereenvoudigde manier van schrijven is.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 26 Jan 2011, 22:15

Nee, ik ben wel geïnteresseerd, maar het is toch best lastig om onder de knie te krijgen en ik denk dat je dan beter een studie kan gaan doen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Sun 20 Mar 2011, 16:16

Nuja als je Japanse talen en culturen studeerd zal je wel moeten he? :P Ja dus ^_^ En ik geniet er vollop van *^_^*

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Taal] Ben jij bezig met Japans te leren?

Post by Fran » Tue 10 Jul 2012, 19:57

Ik ga in oktober met een tweede Japanse cursus starten. Ik heb de eerste in april afgerond en zal nu hiragana en katakana moeten gaan onderhouden, want dat moet ik écht kennen tijdens de tweede cursus. We gaan daar ook een aantal simpele kanji leren. Tenminste.. men zegt dat het simpel is...

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

MoonCat
Otaku
Otaku

Post by MoonCat » Wed 11 Jul 2012, 17:20

Ik heb laatst een programma (Rosette Stone) gedownload waarmee je Japans (en eigenlijk nog een hoop andere talen) kan leren. Ideaal zal het waarschijnlijk wel niet zijn, maar ik heb ondertussen toch wel al wat bijgeleerd.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 11 Jul 2012, 17:30

MoonCat wrote:Ik heb laatst een programma (Rosette Stone) gedownload waarmee je Japans (en eigenlijk nog een hoop andere talen) kan leren. Ideaal zal het waarschijnlijk wel niet zijn, maar ik heb ondertussen toch wel al wat bijgeleerd.
Dat is dan wel een fijne bijkomstigheid, als je er niets van leert heb je er niks aan! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Jimbow
Bangya
Bangya

Post by Jimbow » Thu 12 Jul 2012, 12:44

Ik ken wat simpele woordjes door de vele anime die ik gezien heb maar kan niet zeggen dat ik echt interesse heb om de volledige taal te leren.

KawaiiPikachu
Otaku
Otaku

Post by KawaiiPikachu » Fri 13 Jul 2012, 14:52

Ja ik leer Japans!

Ben al aardig opweg, op een website waar je allerlei talen kan leren.
Al meerdere manieren geprobeert en deze pakt goed uit want ik ben nog nooit zo ver gekomen :P
Zojuist vanochtend hoofdstuk 5 les 1 afgerond met een spraakoefening :) (alle lessen zijn leren, controleren, schrijven, spreken)

~KawaiiPikachu~
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 13 Jul 2012, 15:30

Leuk om te horen dat het zo goed gaat KawaiiPikachu!

Twitter last.fm ko-fi?

Image

luchia86
Sushi lover
Sushi lover

Post by luchia86 » Fri 13 Jul 2012, 20:26

KawaiiPikachu wrote:Ja ik leer Japans!

Ben al aardig opweg, op een website waar je allerlei talen kan leren.
Al meerdere manieren geprobeert en deze pakt goed uit want ik ben nog nooit zo ver gekomen :P
Zojuist vanochtend hoofdstuk 5 les 1 afgerond met een spraakoefening :) (alle lessen zijn leren, controleren, schrijven, spreken)
Welke website gebruik je? Ik vind het wel interessant om een paar woordjes te leren, maar hoef niet de hele taal te leren.

Voor mijn tekeningen, check: http://luchia86.deviantart.com
Voor actueel nieuws omtrent anime, manga, games en Japanse popcultuur, check: http://aniday.nu

Post Reply