[Taal] Serieuze sites om Japans te leren

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: [Taal] Serieuze sites om Japans te leren

Post by Fran » Sat 23 Jan 2016, 20:46

Goede tips. Het lijstje op Tumblr is inderdaad nog wel interessant om door te nemen, een aantal kende ik al (yay for me!). Maar er valt nog genoeg te leren! :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

hyaden
Hello Kitty fan
Hello Kitty fan

Post by hyaden » Sun 21 Feb 2016, 19:17

wauw nu heb ik een mooi aantal nieuwe sites die ik de komende tijd kan bestuderen :) ik ben begonnen met leren via de site van kyoto university: http://www.ku-japanese.jp/study/begin?study=1
Voor het echte begin (kana leren) werkt het goed, er zitten audio bestanden bij zodat je de uitspraak kan herkennen. Ik weet niet of het voor gevorderden nog iets toevoegt.

Verder heb ik de app ankidroid gedownload, waar je flashcards kunt downloaden (of maken) over elk onderwerp dat je kunt bedenken, dus ook Japans. Afhankelijk van welke set je download, zit er ook geluid bij. Handig voor als je ff moet wachten op de bus bijvoorbeeld :)

Hey :)

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Tue 23 Feb 2016, 15:37

hyaden wrote:wauw nu heb ik een mooi aantal nieuwe sites die ik de komende tijd kan bestuderen :) ik ben begonnen met leren via de site van kyoto university: http://www.ku-japanese.jp/study/begin?study=1
Voor het echte begin (kana leren) werkt het goed, er zitten audio bestanden bij zodat je de uitspraak kan herkennen. Ik weet niet of het voor gevorderden nog iets toevoegt.

Verder heb ik de app ankidroid gedownload, waar je flashcards kunt downloaden (of maken) over elk onderwerp dat je kunt bedenken, dus ook Japans. Afhankelijk van welke set je download, zit er ook geluid bij. Handig voor als je ff moet wachten op de bus bijvoorbeeld :)
Handige site. Ook goed om even die flowchart te bekijken. Er worden wel een hoop Kanji gebruikt die ik nog niet ken, maar daar moet doorheen te komen zijn. :)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 09 Feb 2017, 19:03

Japanse ambassade in NL kwam met dit bericht:
Want to start learning Japanese? The Japan Foundation’s Japanese Language Institute launched an online learning and community platform! Register for free at the website of “JF Japanese-Learning Minato” and join courses that teach about Japanese language and culture. In addition you can discuss topics at the community platform with Japanese learners from all over the world! The website is designed for computer, tablet and smartphone use. More advanced courses will become available in the future.
https://minato-jf.jp/

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply