Maid Cafe, anyone?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder

Maid Cafe, anyone?

Post by Fran » Tue 28 Feb 2012, 23:40

Wie heeft er nog nooit gehoord over 'maid cafe's'? :)

Dit is nog heel lief en dergelijke. Je hebt ook de 'tsundere' variant:

Misschien dat jullie zelf in zo'n maid cafe zijn geweest of andere leuke filmpjes, foto's of informatie willen delen dat met dit onderwerp te maken heeft?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

as33kawaii
Otaku
Otaku

Re: Maid Cafe, anyone?

Post by as33kawaii » Wed 29 Feb 2012, 01:39

Op tsunacon was er een soort maid cafe dit jaar, een vriend van mij (man) was verkleed als maid, supercute en alles, maar onze ontmoeting ging daardoor bijzonder kut. Hij mocht als maid niet praten, en hij moest gelijk verder met foto's maken.

Image
recent live gezien: exist†trace/Versailles/-OZ-/Miyavi/Gackt w/YFC/Dir en grey/A (エース)/Crossfaith/Bury tomorrow/Bleed from within/ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO UFO/Black Line/The fool Gunji X ADAPTER

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 29 Feb 2012, 10:28

Dat is wel jammer ja. Je moet in je rol blijven ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Darcy Maris
Otaku
Otaku

Post by Darcy Maris » Wed 07 Mar 2012, 20:09

MAID CAFÉ!!!
Ah ik heb daar een geweldige tijd gehad in Japan!
Het is roze, zoet en overdone! En de jongens die mee waren wisten niet naar welk achterste ze moesten kijken ^^; (en ik stiekem ook niet).
Maid cafe's zijn een heel erg vreemd stukje cultuur van Japan, en misschien daarom wel des te interessanter!
Wat ik er vooral erg leuk vond was de manier waarop met mensen om werd gegaan. Ik was nadat ik de 1e keer naar een maid café gegaan was, nog eens terug gegaan naar dezelfde. De 'hoofdmaid' herkende mij en maakte persoonlijk mijn yogurtje-met-heeeeeeeeeeeeeeeeeel-veel-roze-siroop-en-hagelslag-entree-cadeautje klaar. En vroeg nog of ik het lekker vond. Ze vond het helemaal geweldig dat ik probeerde Japans te spreken.
Ja het zijn aardige dames die daar werken.

Aan de andere kant is het ook een stiekeme bussiness en weten veel ouders niet dat hun dochter een maid is (daarom mag je vaak ook geen foto's maken) en er staan zelfs maids (buiten het café, maar zelfde subcultuurtje) waarmee je een nacht een love hotel kan 'bezoeken'.

Toch, als je naar Japan gaat moet je ABSOLUUT een keer naar een maid café. Het is een ervaring opzich!

Image

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Fri 17 Aug 2012, 22:18

Maar het is zo roze :o (zeg ik terwijl ik een fushia Hello Kitty T-shirtje aanheb XD)

Toch zou ik het wel eens willen zien!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Mon 24 Sep 2012, 00:51

Je moet soms even zoeken maar je hebt zó veel verschillende soorten maid cafe's dat je vast wel een niet roze kunt vinden ;)

Endroine
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Endroine » Sat 29 Sep 2012, 00:22

omg ik wil er echt naar een paar verschillende, dat met tsundere lijkt me vet XD alleen volgens mij mega awkward als je niet japans spreekt

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Thu 16 Jan 2014, 13:17

Op VICE: Ik ben een serveerster, geen prostituee.

Er is ook een maid cafe in New York. ^^
http://www.vice.com/nl/read/im-a-waitre ... sex-worker

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 17 Jan 2014, 13:22

Mij lijkt het erg leuk om naar een Maid Cafe te gaan. Is er alleen nooit van gekomen. Heb ook geen idee waar die dingen zitten. Heb nog nooit zoiets gezien..

Image

TSTJoyce
Otaku
Otaku

Post by TSTJoyce » Wed 22 Jan 2014, 21:55

Zitten er vet veel in Akiba ^^ Vaak ook in department stores etc. Zelf hoop ik er toch ook wel minstens eentje te gaan bezoeken als ik in Tokyo ben. Lijkt me echt ontzettend leuk! :D

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Fri 24 Jan 2014, 01:33

DeSushiTimes wrote:Zitten er vet veel in Akiba ^^ Vaak ook in department stores etc. Zelf hoop ik er toch ook wel minstens eentje te gaan bezoeken als ik in Tokyo ben. Lijkt me echt ontzettend leuk! :D
Nu ben ik genoeg in Akihabara geweest, maar alsnog geen maid cafe gezien. We waren er toen niet echt naar op zoek, maar toch.. ze vallen dus niet echt bepaald op..

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Jan 2014, 08:56

Volgende keer beter, Dragon.

Trouwens, wat vinden jullie van de maid en butler café's die op de anime conventies (sowieso in NL) voorkomen?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Post by Shizu » Fri 24 Jan 2014, 09:22

Leuk! 1 keer gedaan!
This alleen altijd zo druk dat ik het liever oversla..

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 09 Jun 2014, 10:19

Kennen jullie NEWTYPE maid cafe?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

DragonNL
Otaku
Otaku

Post by DragonNL » Sat 12 Jul 2014, 20:29

Uhm, wat ik zie is dat het op 1 na(??) allemaal mannen zijn. Ik weet niet zeker of ik het idee snap, maar als het NEWTYPE idee ook daar om gaat dan blijf ik er weg in ieder geval.

Image

Post Reply