Dansou / Cross dressing

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: Dansou / Cross dressing

Post by Shizu » Sun 12 Oct 2014, 15:48

Fran wrote:Heb ooit wel op AVO Blog geschreven over maid cafés en Cross dressing café's. Al was ik daar niet uitgebreid daarover. Misschien wel leuk om een uitgebreid (of meerdere) blogbericht te schrijven over Dansou?

Topplan!

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Mon 13 Oct 2014, 16:55

Cypher wrote:Het lijkt mij redelijk om te zeggen dat iemand onder Dansou valt als die zich voor grotere delen in zijn dagelijkse leven als man kleed en niet wanneer je het alleen doet voor bepaalde bijeenkomsten?
daar ben ik het wel mee eens, ik draag zelf wel over het algemeen meer vrouwenkleding en wil mij zelf dan ook geen Dansou noemen omdat ik het niet dagelijks kan dragen eigenlijk, daarom zei ik, mensen gebruiken de term vaak snel verkeerd.

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 13 Oct 2014, 17:08

Sommige mensen kunnen er blijkbaar zowel als man als vrouw goed gekleed uitzien. :P

Heb wel het gevoel alsof dit weinig aandacht krijgt wanneer jet het vergelijkt met mannen die zich als vrouw kleden. Hier wordt door mensen vaak toch heftiger op gereageerd.
Dat brengt bij mij de vraag op waarom? Is dansou minder schokkend misschien of zijn er minder mensen die zich ermee bezig houden? :?:

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Mon 13 Oct 2014, 18:55

Fran wrote:Heb ooit wel op AVO Blog geschreven over maid cafés en Cross dressing café's. Al was ik daar niet uitgebreid daarover. Misschien wel leuk om een uitgebreid (of meerdere) blogbericht te schrijven over Dansou?
Ik ben voor!
Cypher wrote:Sommige mensen kunnen er blijkbaar zowel als man als vrouw goed gekleed uitzien. :P

Heb wel het gevoel alsof dit weinig aandacht krijgt wanneer jet het vergelijkt met mannen die zich als vrouw kleden. Hier wordt door mensen vaak toch heftiger op gereageerd.
Dat brengt bij mij de vraag op waarom? Is dansou minder schokkend misschien of zijn er minder mensen die zich ermee bezig houden? :?:
Dat is inderdaad een goed vraag Cypher. Ik denk dat dansou gewoon meer door de media 'gesteund' wordt. En het vrouwen dit zich als mannen kleden een naam gegeven heeft die niet beledigend is. (Allé ja, ik weet geen naam voor mannen dit zich als vrouwen kleden, die gelijk waardig aan dansou zou kunnen zijn) Ook denk ik dat vrouwen het gemakkelijker hebben om als man voor te komen, beetje geloofwaardiger. Een man die zich als vrouw kleed lijkt me veel moeilijker gezien de bouw van personen, als je begrijpt wat ik bedoel xd

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 13 Oct 2014, 19:19

Maar in Japan is (was) het toch niet gek dat mannen als vrouwen verkleden. Dat gebeurde vroeger toch in theaters, bij kabuki?

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Mon 13 Oct 2014, 21:58

Ik weet de cultuur binnen Japan wat dit betreft niet echt. Mijn observaties zijn meer over het algemeen genomen.
Daarbij is het kleden als een vrouw in theater en dergelijke denk ik heel wat anders dan wanneer je het dagelijks doet omdat jij je er fijn bij voelt.
Ik zie in elk geval niet hetzelfde wanneer ik een acteur verkleed als man of vrouw zie als wanneer ik het in het dagelijkse leven tegen kom.

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 22 Oct 2014, 10:54

Cypher wrote:Daarbij is het kleden als een vrouw in theater en dergelijke denk ik heel wat anders dan wanneer je het dagelijks doet omdat jij je er fijn bij voelt.
Ik zie in elk geval niet hetzelfde wanneer ik een acteur verkleed als man of vrouw zie als wanneer ik het in het dagelijkse leven tegen kom.
Daar heb je gelijk in. Ik ging er automatisch van uit dat het wat meer geaccepteerd zou worden, omdat het vaker gebeurd/gebeurde, waaronder bij kabuki.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 29 Oct 2014, 19:33

ik weet nu ook zo snel even geen andere benaming voor mannen die zich als vrouwen kleden.

Image

didi
Haiku writer
Haiku writer

Post by didi » Wed 29 Jul 2015, 17:15

Is er ook een speciale naam voor de mannen die zich als vrouwen kleden of hebben we het al meteen over dragqueens?

Groetjes didi

Cypher
Moderator
Moderator

Post by Cypher » Wed 29 Jul 2015, 19:19

Die vraag kwam laatst ook al naar voren Didi, stukje naar boven nog eigenlijk. Blijft wel een goede vraag echter.

Niemand kon op een echt juiste benaming daarvoor komen helaas. Denk dat als je dit echt wilt weten even goed moet graven of iemand welke hier wat meer in thuis is zou moeten vragen.

Ik kon er in elk geval niet echt iets over vinden. :oops:

Image

To be safe
To believe
In something

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sat 03 Dec 2016, 12:27

Vanmorgen kwam deze video online, misschien interessant?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Sat 03 Dec 2016, 14:51

Leuke tutorial!!!

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Sun 04 Dec 2016, 12:49

Oehhh awesome!!!!!! Zou ik is moeten proberen x)

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 06 Jan 2017, 11:19

Nieuwe video is online!

Kennen jullie trouwens nog meer van dit soort interessante video's met Dansou als thema?

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Mon 13 Feb 2017, 16:54

Ik weet niet of het aan mijn webbrowser ligt, maar ik had bij The GazettE topic ook al dat een video niet kon spelen vanwege een fout, maar een video in het JAM Project topic deed het wel. :\

Ben wel nieuwsgierig naar de video maar kan hem dus niet kijken en ik kan de link niet zien :o

Image

Post Reply