[Fashion] Genderless-kei

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

[Fashion] Genderless-kei

Post by Celii » Sun 02 Oct 2016, 16:02

Image

Genderless-kei (geslachtsloze stijl) is een trend in Japan onder de mannen in het bijzonder. Vrouwen doen het ook, maar de mannen krijgen de spotlight. De nadruk wordt daarbij gelegd op het zo schattig en mooi mogelijk er uit zien, een beetje als de vrouwen. Er wordt dan ook vooral gebruik gemaakt van make up, gekke haarkleuren, kleuren lenzen, opvallende kleding, nagellak en schattige accessoires.

Een paar voorbeelden van genderless-kei iconen zijn Kondo Yohdi, Pey, Yuutaro en Usuke Devil.

Wat vinden jullie van de stijl? Is dit het tegenovergestelde van 'tomboy'?

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Cypher
Moderator
Moderator

Re: [Fashion] Genderless-kei

Post by Cypher » Sun 02 Oct 2016, 22:00

Vind de naam voornamelijk beetje vreemd. Genderless maar er vrouwelijk uit proberen te zien?
Misschien dat ik iets niet helemaal begrijp echter dus corrigeer me als ik ergens naast zit.

Daarbij denk ik niet echt dat het een tegenovergestelde is van tomboy van wat ik lees. Tomboy is ook lang niet altijd op kleding gericht maar kan ook met gedrag te maken hebben. Uiteraard kan je ervoor kiezen in je kleding om een "tomboy" look te creëren maar vraag me dan af of je ook echt een tomboy bent. Mijn idee bij de tomboys die ik een beetje ken is dat ze gewoon doen waar ze zich prettig bij voelen en zich niet zo streng houden aan de mode keuzes van de andere vrouwen, vaak ook omdat ze een actievere houding hebben waarbij deze standaarden niet erg praktisch zijn.

Image

Trakt Profiel - My Anime List
Spoiler: weergeven
Sonata Arctica - I Have A Right wrote:I have a right to be heard
To be seen, to be loved, to be free
To be everything I need to be me
To be safe
To believe
In something

Raito
Otaku
Otaku

Post by Raito » Mon 03 Oct 2016, 14:47

Denk dat t eerder als tegen hanger van Dansou kan gezien worden maar in een mildere versie
of zoals k t zien “Androgyne” zijn. t is een beetje moeilijk uit te leggen als t gewoon om schattig en mooi zijn gaat en t door mannen en vrouwen gedaan kan worden, vind ik t nie echt iets speciaals

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 03 Oct 2016, 15:09

Ik moest heel even denken aan Sanrio Danshi toen ik het eerste bericht las. (viewtopic.php?f=14&t=6179) Maar dat is wel weer net anders. ;)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Celii
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!

Post by Celii » Mon 03 Oct 2016, 21:58

Cypher wrote:Vind de naam voornamelijk beetje vreemd. Genderless maar er vrouwelijk uit proberen te zien?
Misschien dat ik iets niet helemaal begrijp echter dus corrigeer me als ik ergens naast zit.
Genderless als in, ze zijn mannen, maar kunnen ook vrouwen outfits rocken (net als Genking). Het lijkt me het stereotypje van 'boyish' verbreken en laten merken dat ze er mannelijk en vrouwelijk er uit kunnen zien.

Veel van deze mannen gedragen zich ook best vrouwelijk. Ik volg heel wat van die 'genderless' modellen en van wat ik heb gemerkt is dat ze heel feminine overkomen, ook in gedrag, maar ik begrijp dan dat als je de 'scene' niet volgt, dat je dit niet kan weten.

                     Image

                                               》「benishigure。♡」

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 03 Oct 2016, 22:09

Ik denk dat als je meer afbeeldingen en links deelt, dat Cypher het misschien ook beter kan begrijpen. :)

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

FabulousFreak
Haiku writer
Haiku writer

Post by FabulousFreak » Sat 08 Oct 2016, 21:57

Moest het ook even googlen om meer duidelijkheid te krijgen over hoe dat er nou precies uitziet.
=) Is wel een super schattige fashion trend.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Wed 21 Jun 2017, 18:24

Nieuwe vid

Twitter last.fm ko-fi?

Image

Post Reply